پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

آغاز برنامه‌های هفته ملی کودک در لارستان

مدیر واحد سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از آغاز برنامه‌های هفته ملی کودک در نقاط مختلف شهرستانهای لارستان و خنج از ۱۴ مهرماه خبر داد….

مدیر واحد سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از آغاز برنامه‌های هفته ملی کودک در نقاط مختلف شهرستانهای لارستان و خنج از ۱۴ مهرماه خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان، زهرا جهانپور اظهارداشت: ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» از امروز در مراکز بهداشتی ودرمانی و مدارس شهرستان آغاز شد.

وی افزود: در برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک، ادارات و نهادهای مختلف ازجمله فرمانداری لارستان، آموزش‌وپرورش و دانشکده علوم پزشکی مشارکت دارند.

جهانپور با تأکید بر اینکه برای ساختن آینده باید به فکر یک توسعه فراگیر بود تصریح کرد: معیار فراگیری کودکان و نوجوانان فقط سلامت جسمانی آنها نیست زیرا کودکان با نیازهای ویژه هم در این چرخه گنجانده می‌شوند و باید در برنامه ریزی های پیش‌رو این موضوع را مدنظر قرار داد.

مدیر واحد سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان برنامه ریزی برای آینده‌سازان را ضرورتی انکارناپذیر برشمرد و گفت: باید تمام دست‌اندرکاران حوزه کودک و نوجوان با همکاری و تعامل برای ساختن آینده روشن تلاش کنند تا به این واسطه برآیند فعالیت‌ها افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: نباید با اجرای برنامه های بی کیفیت و بی هدف دور باطلی را سیر کرده و کودکان و نوجوانان را به مسیری نامعلوم و بی هویت هدایت کرد و در نهایت آینده ای تاریک را برای آنان رقم زد.

جهانپور با اشاره به اهمیت آموزش غیرمستقیم بیان کرد: همکاری و همراهی والدین را در این مسیر، مهم و زیربنایی بوده و مادامی که والدین به اهمیت این موضوع اشراف پیدا نکنند موفقیتی حاصل نمی شود.

وی افزود: ویژه‌برنامه‌های متنوع و مهیج هفته‌ ملی ‌کودک با رویکرد آموزه‌های عاشورایی ویژه‌ کودکان با نوشکفته های آموزشگاه پیش دبستانی آفرینش در سرای سالمندان مهر لارستان، اجرای برنامه های متنوع سرود،شعرخوانی و توزیع شیرینی و اهدا کتاب و نصب بنر شهری و پوستر از امروز به مدت یک هفته آغاز شد.

مدیرواحد سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان تصریح کرد: مهم‌ترین عناوین روزها و محور فعالیت‌های روز جهانی و هفته ملی کودک به ترتیب ۱۴ مهر «کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی»، ۱۵ مهر «کودک، محیط‌زیست و میراث فرهنگی»، ۱۶ مهر (روز جهانی کودک)«کودک، صلح، بازی و نشاط»، ۱۷ مهر «کودک، رسانه و ارتباطات»، ۱۸ مهر «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی»، ۱۹ مهر «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» و ۲۰ مهر «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» است.

وی اظهارکرد: مربیان مدارس و مراکز بهداشتی و درمانی در این هفته برنامه‌های مختلفی همچون قصه‌گویی، نمایش عروسکی، معرفی و روخوانی کتاب، بحث آزاد، نشریه دیواری، شعرخوانی، مسابقه فرهنگی و مذهبی، معرفی وقایع ایام، معرفی شخصیت، ایستگاه نقاشی و خوش‌نویسی را برای کودکان اجرا می‌کنند.

گفتنی است برنامه های روز سالمند با شعار تحکیم حقوق سالمندان در حوزه معاونت بهداشتی دانشکده تا پایان مهرماه در حال برگزاری است.

🔻

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین