شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۸ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

345 سایت الگوی ترویجی در بخش کشاورزی استان فارس راه‌اندازی شد

مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی فارس از این سایت‌­های الگویی ترویجی به عنوان مدارس مزرعه‌­ای یاد کرد و گفت: در استان فارس بیش از ۳۴۵ سایت الگویی ترویجی وجود…

مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی فارس از این سایت‌­های الگویی ترویجی به عنوان مدارس مزرعه‌­ای یاد کرد و گفت: در استان فارس بیش از ۳۴۵ سایت الگویی ترویجی وجود دارد که پایگاهی برای آموزش و اطلاع دهی به بهره‌برداران است.

به گزارش ميلادلارستان به نقل از تسنيم ، برای محقق کردن بهتر اهداف ترویج در بخش کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی فارس اقدام به ایجاد نظام نوین ترویج کرده است که از سه رکن پهنه‌­بندی عرصه­‌های کشاورزی، تجهیز مراکز جهاد کشاورزی و شبکه دانش تشکیل شده است.

حمیدرضا ابراهیمی، مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی فارس درباره این موضوع اظهار داشت: تلاش همه جانبه در زمینه مدیریت شبکه دانش و اطلاع به بهره‌­برداران با شیوه‌­های متعدد استان فارس را در رتبه برتر کشور جای داده است.  استفاده از رسانه­‌های انبوه و ارائه یک برنامه آموزشی تلویزیونی و سه برنامه رادیویی به طور متوسط در هفته، برگزاری بالغ بر ۱۸۴ هزار نفر روز آموزش در قالب کلاس، کارگاه، بازدید و دوره­‌های مهارتی در سال ۹۶ و ایجاد بیشترین سایت‌­های الگویی ترویجی در سطح استان فارس از جمله فعالیت­‌هایی است که فارس را در رتبه بالای آموزش کشاورزی قرار داده است.

مدیر هماهنگی و ترویج فارس از این سایت‌­های الگویی ترویجی به عنوان مدارس مزرعه‌­ای یاد کرد که پایگاه‌­هایی برای آموزش بهره­‌برداران کشاورزی در مزرعه است. در استان فارس بیش از ۳۴۵ سایت الگویی ترویجی وجود دارد که در زمینه­‌های مختلف در عرصه‌­های استان فارس پایگاهی برای آموزش و اطلاع دهی به بهره­‌برداران است.

در مزارع یا باغ بهره‌بردارانی که عملکرد مطلوبی داشته­‌اند آموزش و ترویج به صورت عملی اتفاق می‌­افتد تا هم بهره‌­برداران دیگر به این باغ یا مزرعه موفق دعوت شوند و آموزش ببینند و هم اطلاعاتی به خود بهره­‌بردار داده شود. ابراهیمی گفت: در زمینه ترویج اقدامات بسیاری انجام شده اما در این زمینه هنوز جای بسیاری برای کار وجود دارد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی فارس به تعداد بالای بهره‌­برداران در فارس اشاره کرد و گفت: هر یک از این بهره­‌برداران مخاطب برنامه­‌های ترویجی در زمینه‌­های مختلف هستند و نیاز به آموزش و اطلاع‌­رسانی دارند.

ساماندهی و تجهیز مراکز جهاد کشاورزی از دیگر ارکان نظام نوین ترویج استان فارس است که ابراهیمی آن را پایگاه ارتباط میان بهره‌­برداران بخش کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان می‌­داند. همچنین در زمینه پهنه­‌بندی به عنوان یکی دیگر از ارکان این نظام ترویجی، استان فارس به ۶۱۰ پهنه به لحاظ جغرافیایی تقسیم شده است و در هر یک از این پهنه‌­ها یک متخصص به عنوان مروج پاسخگوی نیازهای بهره‌­برداران است و در این زمینه مسئولیت دار

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین