پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 57 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

جعفرپور از احتمال احیای مجدد جدول شماره ۱۷ در بودجه سنواتی خبر داد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید حذف جدول شماره ۱۷ پاک کردن صورت مساله بود؛ لذا این ایده مطرح است که با حفظ ضوابط مشخصی آن جدول مجددا احیا شود. به…

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید حذف جدول شماره ۱۷ پاک کردن صورت مساله بود؛ لذا این ایده مطرح است که با حفظ ضوابط مشخصی آن جدول مجددا احیا شود. به گزارش ميلادلارستان به نقل از خانه ملت جمشید جعفرپور با اشاره به فصل بودجه‌نویسی برای سال آینده درباره جدول شماره ۱۷ گفت: یکی از اتفاقات ناخوشایند بودجه ۹۷ حذف بودجه‌های کمکی به دستگاه‌های خودجوش فرهنگی بود؛ آقایانی که به دنبال حذف جدول بودند استدلال می‌کردند که معلوم نیست این بودجه کجا می‌رود، چگونه صرف می‌شود، چه بازدهی دارند و چرا گزارش کار نمی‌دهند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه حل این موضوع، حذف نیست، افزود: دستگاه‌های فرهنگی مردمی بسیاری وجود دارد که بازده کار آنها هم از دستگاه‌های رسمی بسیار فراتر و عمیق‌تر است ولی معطل بودجه‌های بسیار اندک هستند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از اعضای کمیسیون فرهنگی با نظارت و دقت در تخصیص اعتبارات مخالف نیست، ادامه داد: اما ما معتقدیم دستگاه‌های رسمی فرهنگی آنقدر درگیر مسائل اداری، کارمند، حقوق و امور بوروکراسی هستند که اگر صرفا توان خود را روی آنها بگذاریم، بازده مناسب را ندارند اما گروه‌هایی هستند که با انگیزه شخصی، ایمان و اعتقاد خودشان و با کمترین امکانات کارهای موثرتری انجام می‌دهند لذا باید اینها را ولو با اعتبارات اندک دریابیم.

جعفرپور راه حل این موضوع را نظارت دقیق دانست و گفت: با حساب و کتاب اعتبارات داده شود و در پایان گزارش گرفته شود که چگونه صرف و به چه روشی نتیجه حاصل شد.

وی با بیان اینکه حذف جدول شماره ۱۷ از بودجه سال ۹۷ پاک کردن صورت مساله بود که به نظر اعضای کمیسیون فرهنگی راه مناسبی نبود، توضیح داد: این ایده مطرح شد که با حفظ ضوابط مشخصی آن جدول مجددا احیا شود؛ لذا بر اساس نظارت‌های دقیق بودجه داده و از آنها گزارش گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به جلسه این کمیسیون با مسئولان سازمان مدیریت با توجه به فصل بودجه‌ریزی اشاره کرد و توضیح داد: کمیسیون فرهنگی هم همگام و همزان با کار دولت، در جریان نیاز دستگاه‌های فرهنگی قرار خواهد گرفت زیرا ما در مجلس پس از ارائه لایحه بودجه سالانه با این موضوع مواجه می‌شویم که مسئولان دستگاه‌ها مراجعه می‌کنند و گلایه و شکایت دارند که خواسته‌های آنها دیده نشده و اعتبارات کم برای آنها در نظر گرفته شده است لذا در نظر داریم در خاکریز اول با دولت هماهنگی کنیم تا حتی‌المقدور به آن نیازها توجه کنند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۸:۱۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین