سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

دستگاه‌های «لیزر» از مطب‌های عمومی لارستان جمع آوری می شود

مدیر نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به شروع جمع‌آوری دستگاه‌های لیزر از مطب‌های عمومی گفت: در کنار این اقدامات نظارت بر تعرفه متخصصان پوست نیز انجام…

مدیر نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به شروع جمع‌آوری دستگاه‌های لیزر از مطب‌های عمومی گفت: در کنار این اقدامات نظارت بر تعرفه متخصصان پوست نیز انجام می‌شود تا از شکل گیری انحصار و اخذ تعرفه‌های بالا جلوگیری شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان، دکتر عبدالله مبشری مدیر نظارت بر درمان این دانشکده با اشاره به وظایف این مدیریت اظهارداشت: کنترل کیفیت و کمیت خدمات درمانی، انعکاس و ارسال دستورالعمل‌ها به مراکز خصوصی و دولتی و تشویق، ارشاد و در صورت لزوم اخطار دادن با توجه به نقاط ضعف و قوت هر مرکز از وظایف این مدیریت است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای قانون به خصوص در زمینه سلامت مردم به هیچ عنوان نباید سخت گیری تلقی شود بلکه اهمیت سلامتی به گونه‌ای است که عدم اجرای قانون و نظارت بر آن سبب می شود کسانی در این امور دخالت کنند که هیچ تخصص و یا علم کافی نسبت به آن ندارند.

مدیر نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان تصریح کرد: چنانچه نظارت بر درمان صورت نگیرد و در مواقع لزوم دخالت نکند، چیزی جز هرج و مرج نصیب جامعه نشده و خطر‌هایی جدی سلامت مردم را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه نظارت بر تعرفه‌ها نیز از وظایف این مدیریت است گفت: همانگونه که معاون درمان دانشکده گفته است اقدامات جدی در زمینه درمان و نظارت بر درمان شروع شده که یکی از آن‌ها جلوگیری از اخذ هزینه بابت انجام سونوگرافی توسط پزشکان متخصص زنان و زایمان بود.

دکتر مبشری افزود: در زمینه لیزر و لیزر درمانی به خصوص در حوزه پوست و زیبایی حکم دیوان عدالت اداری و نامه وزارت صریحا می‌گوید که انجام این امور صرفا توسط متخصص پوست، مو و زیبایی دوره دیده باید انجام شود.

وی با بیان اینکه پزشک عمومی در زمینه های مختلف می‌تواند وارد شود ولی نه بصورت تخصصی بیان کرد: لیزر درمانی یک امر تخصصی پوست است و انجام آن در مطب پزشکان عمومی ممنوع و تنها پزشک متخصص که دوره لازم را دیده باشد می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیر نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به شروع جمع‌آوری دستگاه‌های لیزر از مطب‌های عمومی افزود: در کنار این اقدامات نظارت بر تعرفه متخصصان پوست نیز انجام می‌شود تا از شکل گیری انحصار و اخذ تعرفه‌های بالا جلوگیری شود.

وی خاطرنشان‌کرد: بسیاری از دستگاه‌های مورد استفاده برای لیزر که در منطقه وجود داشته دستگاه‌ ای پی ال است که مناسب برای پوست‌های روشن و متوسط شناخته شده و شاید با رنگ پوست غالب افراد منطقه ما مناسب نباشد.

دکتر مبشری با تاکید بر اجرای صحیح قانون و حفظ سلامت مردم گفت: آگاهی مردم از خدماتی که باید از مراکز درمانی دولتی و خصوصی دریافت کنند و همچنین اطلاع از تخلفات از جمله حقوق بدیهی آن‌هاست که امیدواریم با همکاری مردم شریف منطقه بتوانیم به این مهم دست یابیم.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۶:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین