شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

بررسی قابلیت های توسعه روستاهای آبکنه و لاورستان

نشست کارشناسی بررسی طرح هادی روستاهای آبکنه و لاورستان از بخش بیرم لارستان با حضور  مهندس ناصر زائری مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان برگزار شد . به گزارش میلاد…

نشست کارشناسی بررسی طرح هادی روستاهای آبکنه و لاورستان از بخش بیرم لارستان با حضور  مهندس ناصر زائری مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان برگزار شد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، مهندس ناصر زائری دراین نشست که با حضور مهندس ایوب فاطمی رئیس گروه فنی و اجرایی بنیاد مسکن لارستان، روح اله بامداد بخشدار بیرم، امیدوار نماینده مشاور طرح هادی ، خسرو مرادی دهیار روستای لاورستان، سیف اله عباسی نماینده اداره کل راه و شهرسازی و مهندس زینل آتش بار نماینده مدیریت جهادکشاورزی لارستان حضور داشتند بر لزوم بازنگری طرح هایی که قابلیت توسعه دارند تاکید کرد .

مهندس زائری طرح هادی را سند توسعه ۱۰ ساله روستاها دانست و گفت : حرکت در مسیر توسعه روستاها با تاکید بر طرح هادی نه تنها افق توسعه ۱۰ ساله روستاها را مشخص می سازد بلکه شرایط را برای بازنگری طرح ها در بلند مدت ایجاد می کند .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان اضافه کرد: روستاهای این شهرستان در شرایطی که از محرومیت مضاعف رنج می برد کانون کار و تلاش است و همچنان بسیاری از این مناطق کانون تامین معیشت و درآمد مردم است و اجرای طرح های توسعه روستایی امید بخش ماندگاری بیشتر روستاییان و جلوگیری از خالی شدن روستاها از سکنه است

مهندس زائری با بر شمردن قابلیت های توسعه در ۲ روستای آبکنه و لاورستان گفت: بسیاری از مواهب توسعه که در نگاه اول به چشم نمی آید ممکن است مناظری بدیع در توسعه روستایی باشد، همین قابلیت ها و توانمندی ها در توسعه گردشگری روستایی مورد توجه و تاکید قرار می گیرد .

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان در عین حال بر لزوم آزاد سازی حریم روستاها تاکید کرد و گفت: تصرفات عدوانی اراضی پیرامون روستاها و تجاوز به حریم این روستاها و ساخت و سازهای غیر مجاز در خارج از طرح های هادی شرایط را برای توسعه روستایی و بازنگری در طرح های توسعه دشوار می سازد .

دراین نشست طرح اولیه هادی روستا ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مواردی بعنوان نظرات کارشناسی جهت اصلاح به مشاور ابلاغ گردید.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین