چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

رشد 238 درصدی میزان بارندگی در لارستان نسبت به دوره بلندمدت

براساس آمار، شهر لار با ۲۳۸ درصد بیشترین میزان افزایش بارندگی نسبت به دوره بلند مدت را در بین شهرستانهای استان فارس داشته است. به گزارش میلاد لارستان به نقل…

براساس آمار، شهر لار با ۲۳۸ درصد بیشترین میزان افزایش بارندگی نسبت به دوره بلند مدت را در بین شهرستانهای استان فارس داشته است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری تسنیم براساس آمار بارندگی ایستگاه‌های هواشناسی استان فارس از ابتدای سال زراعی جاری تا ساعت ۹:۳۰ صبح امروز ۹۰٫۲ میلی‌متر بارندگی در فارس ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲۴ درصد و نسبت به مدت مشابه در بلند مدت ۸۶ درصد رشد داشته است.

در بارش‌های ۴۸ ساعت گذشته استان فارس کازرون با ۲۰٫۵ میلی‌متر پر بارش‌ترین و زرین دشت با ۰٫۴ درصد کم‌بارش‌ترین شهر استان فارس بوده است.

در مجموع از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ممسنی با ۲۵۵ میلی‌متر، سپیدان با ۲۳۶٫۷ میلی‌متر و کازرون با ۱۸۸٫۸ میلی‌متر پربارش‌ترین و فسا با ۳۴٫۷ میلی‌متر، نی‌ریز با ۳۴٫۲ میلی‌متر و آباده با ۲۳٫۷ میلی‌متر کم‌بارش‌ترین شهرهای استان فارس بوده‌اند.

همه شهرهای استان فارس با افزایش بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بوده‌اند و بیشترین درصد تغییرات بارندگی مربوط به اقلید و کم‌ترین درصد تغییرات مربوط به فیروزآباد بوده است.

اگر بارندگی سال زراعی جاری را نسبت به مدت مشابه بلندمدت مقایسه کنیم می‌بینیم که در همه شهرهای فارس  به جز فسا، آباده، جهرم و استهبان روند افزایشی داشته است. لار با ۲۳۸ درصد بیشترین میزان افزایش بارندگی نسبت به بلند مدت را داشته است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “رشد 238 درصدی میزان بارندگی در لارستان نسبت به دوره بلندمدت”

  1. سارا گفت:

    سپیدان رکورد دار بارش ها ؛

    افزایش بیش از دوبرابری بارش ها در فارس

    از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۹۰ میلی متر بارش باران در استان فارس ثبت شده است.

    مدیر کل سازمان هواشناسی فارس در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: میزان بارش ها در فارس با ۲۷ و هشت دهم میلی متر نسبت به مدت مشابه پارسال، با افزایش ۲۲۴ درصدی همراه است.
    ده مولایی افزود: تاکنون بیشترین میزان بارندگی سال زراعی جاری در سپیدان با ۲۶۳ و هفت دهم میلی متر و کمترین میزان در آباده با ۲۳ و هفت دهم میلی متر ثبت شده است.
    او ادامه داد: در شیراز هم تا امروز، ۱۸ آذرماه،۸۹میلی متر بارش باران ثبت شده که نسبت مدت مشابه پارسال، ۱۱۵ درصد افزایش داشته است. و میزان بارش شهرک گلستان شیراز هم ۱۶۱ میلیمتر بارش ثبت شده است.
    مدیر کل سازمان هواشناسی فارس بیان کرد: میانگین بلند مدت تغییرات بارندگی امسال با ۵۰ و سه دهم میلی متر نسبت به میانگین بلند مدت زمان مشابه، ۷۹ درصد افزایش داشته است. منبع : خبرگزاری صدا وسیمای فارس

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین