یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6
پنجشنبه ها با شهدای لارستان

شهید حلاجی و تشویق فرماندهان…

شهریور ماه سال۴۰در لار به دنیا آمد. نامش را نعمت الله گذاشتند و به راستی نعمتی بود که خداوند به خانواده عطا کرد. نعمت الله در دبستان دهخدا درس خواند…

شهریور ماه سال۴۰در لار به دنیا آمد. نامش را نعمت الله گذاشتند و به راستی نعمتی بود که خداوند به خانواده عطا کرد. نعمت الله در دبستان دهخدا درس خواند و سپس وارد مدرسه راهنمایی رازی شد. پس از اتمام سال دوم راهنمایی دست از تحصیل کشید و هم دوش پدر به کار پرداخت.« پرکار و خستگی ناپذیر بود و پیوسته پدرش را یاری می کرد و از کار کردن خسته نمی شد. »

در اوج انقلاب در تظاهرات شرکت می کرد و با تأسیس کمیته انقلاب اسلامی در لار به فعالیت در آن نهاد پرداخت.  «علاقه زیادی به قرآن داشت و در کلاسهایی که در مسجد محلّه برگزار می شد شرکت می کرد. پس از فراغت از کار، روزانه به ورزش باستانی و وزنه برداری می پرداخت.»  سال ۵۹ برای گذراندن دوره آموزشی خدمت سربازی به جهرم رفت، پس از سه ماه به جبهه اعزام شد.«خدمات وی در جبهه دار خوین چشمگیر و مؤثر بود به طوری که همیشه مورد تشویق فرماندهان قرار می گرفت.»

شهید حلاجی علاقه فراوانی به ورزش بخصوص ورزش باستانی و وزنه برداری داشت و بیشتر اوقات پس از فراقت از کار سخت روزانه به ورزش در این مورد می پرداخت بطوری که در بین ورزش دوستان علاقه مندان فراوانی داشت .

وی در سال ۱۳۵۹ اعزام به  خدمت سربازی اعزام شده و  پس از گذراندن دوران آموزش در جهرم به جبهه رفت.

نعمت  در تاریخ ۲۵ خرداد ماه ۱۳۶۰ هدف ترکش خمپاره بعثی صدام قرار گرفت و به لقائ الله پیوست و آرزوی خود را جامع عمل پوشاند.  شهید حلاجی علاقه زیادی به ابا عبدالله حسین (ع) داشت.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۸:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین