شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

کلاس «مبانی اخلاق اسلامی» در لارستان آغاز شد

همزمان با آغاز نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ کلاس مبانی اخلاق اسلامی، در مدرسه علمیه لارستان آغاز شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری «حوز»، کلاس فوق…

همزمان با آغاز نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۸-۹۷ کلاس مبانی اخلاق اسلامی، در مدرسه علمیه لارستان آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری «حوز»، کلاس فوق العاده مبانی اخلاق اسلامی،در مدرسه علمیه لارستان راه اندازی شد. این کلاس هرهفته روزهای دوشنبه ساعت ۱۰صبح برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر موسوی مدیر مدرسه علمیه لارستان در جلسه نخست این کلاس به مطالبی راجع به مباحث مربوط به وجود انسان اشاره کرد و اظهار داشت: هر انسانی علاوه بر چهره ظاهری یک چهره باطنی و یک سیرت هم دارد آنچه که در نوع بشر مهم بوده سیرت است.

وی افزود: اگر سیرت انسان نیکو باشد، ظاهر را نیکو می کند اما اگر ظاهر نیکو باشد چه بسا سیرت را پلید کند، گرچه عمومیت ندارد و چه بسا صورت و سیرت هردو زیبا باشند؛ اما غالبا از صورت زیبا یک غروری بدست می آید که این غرور موجب می شود سیرت درون به تباهی برود.

مدیر مدرسه علمیه لارستان تصریح کرد: طبق فرموده امام صادق(ع) در حدیثی اخلاق را به دو قسم ذاتی و اکتسابی تعریف می کنند و ارزش اخلاق اکتسابی را بیشتر از ذاتی می دانند.

وی با بیان اینکه هرچیزی اصول و ارکانی دارد، اخلاق نیز دارای اصول و فروعی است، عنوان کرد: اصول اخلاق دارای چهار مورد، حکمت، شجاعت، عفت و عدالت است که هرکدام از این اصول دارای فروع مثبته ،فروع افراطی وتفریطی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی تاکید کرد: نخستین اصل حکمت فروع مثبته آن تیزهوشی و فراست، اعتماد به رأی و اعتماد بنفس، فکرصائب و فکرمستقیم است، اما فروع انحرافی زیرکی، خدعه، نیرنگ و مکر و فروع تفریطی حماقت، سفاهت، ابلهی و جنون است، از این رو و ما باید فروع مثبته را بررسی کنیم و فروع افراطی وتفریطی را رد کنیم.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۹:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین