دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

برگزاری مسابقه ماجراجویانه دانش آموزی در لار

مسابقه ماجراجویانه(دالون) توسط دانش آموزان دبیرستانی لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، مسابقه هیجان انگیز دالون توسط دبیرستان دخترانه غیر دولتی راه برتر لارستان صبح پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه…

مسابقه ماجراجویانه(دالون) توسط دانش آموزان دبیرستانی لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، مسابقه هیجان انگیز دالون توسط دبیرستان دخترانه غیر دولتی راه برتر لارستان صبح پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه در سالن غدیر برگزار شد.

هیجان این مسابقه مسئولین شهر را نیز به بازدید از مراحل اجرای آن فراخواند. خانم جهاندیده عضو شورای شهر، مهدی اسماعیلی مدیریت اداره آموزش و پرورش لارستان، دکتر طاهری ریاست مجتمع آموزش عالی و معاونین این مرکز، اساتید دبیرستان راه برتر، معاونین مدارس سطح شهر در محل برگزاری مسابقه حضور داشتند‌.

مسابقه دالون برای اولین بار در کشور به عنوان یک مسابقه ماجراجویانه با هدف آموزش غیر مستقیم مفاهیم و تاثیرگذاری بر ضمیر ناخودآگاه شرکت‌کنندگان با حضور ۳۲ گروه ۴ نفره از دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه از دبیرستانهای سطح لار برگزار شد.

این مسابقه با تعریف داستانی ساختگی اما پر هیجان و جذاب بر مبنای زندگی فردی با نام مستعار حسین الیاسی که روزنامه نگاری در دهه های قبل از انقلاب بوده و به فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌پرداخته طراحی شده است. شرکت کننده گان در این برنامه باید با استفاده از سرنخ ها و همچنین خلاقیت خود به دنبال یافتن راز خانه الیاسی باشند. جوایز به شکلی معماگونه در این خانه پنهان شده است که با استفاده از سرنخ های مذکور قابل یافتن هستند.

مهدی اسماعیلی ضمن ابراز خرسندی از اجرای برنامه های جذاب و نو، خواستار اجرای این برنامه برای مقاطع تحصیلی سایر مناطق و همچنین اجرای آن در روستاهای محروم شد و تاکید کرد که اجرای این گونه برنامه ها سبب تعامل بین مدارس برخوردار و محروم خواهد بود.

علی طاهری ضمن تأکید بر نقش اینگونه مسابقات و جشنواره های خلاقانه در تقویت ایده پردازی های نوین و پرورش خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان، نسبت به همکاری دانشگاه دولتی برای اجرای چنین طرح هایی اعلام آمادگی کرد.

در پایان دانش آموزان دبیرستان فرزانگان لار، هنرستان فاطمه الزهرا و  دبیرستان شهید نصیری مقام های نخست تا سوم را کسب کردند که گروه های اول تا سوم به ترتیب ۱۰ میلیون ریال، ۵ میلیون ریال، و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جایزه نقدی دریافت کردند.‌

خبرنگار: سحر طاهری

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۵:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین