شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 25 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

تعاونی ها سهم بسزایی در تولید و اشتغال دارند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه تعاونی ها سهم بسزایی در تولید و اشتغال دارند، گفت: با گسترش نظام تعاونی می توان نواقص اقتصاد دولتی و خصوصی را…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه تعاونی ها سهم بسزایی در تولید و اشتغال دارند، گفت: با گسترش نظام تعاونی می توان نواقص اقتصاد دولتی و خصوصی را بر طرف نمود.

به گزارش روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در همایش تحلیل و بررسی نقش و جایگاه الگوی بین المللی تعاون و نظام کسب و کار تعاونی در توسعه اقتصادی و اجتماعی که با حضور جمعی از مسئولین و تعاونگران جنوب استان فارس در سال شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد؛ در سخنانی با بیان اینکه تعاونگران سهم بسزایی در تولید و اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم دارند؛ افزود: برگزاری این همایش‌ها و نشست‌ها می‌تواند نقش بسزایی در راستای گسترش بخش‌های تعاونی و ایجاد توسعه همه جانبه نظام اجتماعی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ضروریات اصلی ما توسعه بخش تعاونی است؛ تصریح کرد: اگر نگاهی بیندازیم به تاریخچه نظام های اقتصادی می بینیم که یک زمانی نظام اقتصادی متمرکز یا نظام اقتصادی دولتی حاکم بر همه شئونات اجتماعی بود.

حسنی ادامه داد: الگوی اتحاد جماهیر شوروی و یا نظام اقتصادی سرمایه داری و غیرمتمرکز داشتیم که در جهان غرب ملموس بود و تجسم عینی داشت که انگیزه ها بالا رفت و رشد اقتصادی به شدت جلو افتاد، اما در غرب توجه به عدالت اجتماعی نبود، چرا که شکاف اقتصادی و فاصله فقیر و غنی روز به روز بیشتر و بیشتر شد.

فرماندار ویژه لارستان خاطر نشان کرد: نظام اقتصادی و تعاون در مشارکت مردم و ایجاد بخش های تعاونی در کنار بخش دولتی و بخش خصوصی به نوعی مرتفع کننده مشکلات نظام دولتی و خصوصی است، چرا که می‌تواند فاصله طبقاتی و فشار طبقاتی را از بین ببرد و محدودیتهای نظام دولتی را برآورده کند.

وی تصریح کرد: دولت با توجه به محدودیت های مالی نمی‌تواند همه ابعاد اقتصادی و اجتماعی را به تنهایی تحت پوشش قرار دهد، لذا این مردم و بخش تعاونی هستندکه بایستی فعال‌تر عمل کنند و به کمک دولت بیایند.

حسنی تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما بخش خصوصی در آن حدی که بتواند مرتفع کننده مشکلات اقتصادی ما باشد و تولید و اشتغال ایجاد کند، وجود ندارد، بنابراین یکی از ضروریات ایجاد اشتغال، فعال کردن بخش تعاونی هاست، لذا دستگاه‌های متولی بخصوص ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن و تجارت، دانشگاه ها و دستگاه هایی که متولی امور تولید و اشتغال را برعهده دارند، می توانند در قالب همین نشست ها و همایش ها و جلسات تخصصی، بخش تعاون و بویژه موضوع شرکت عمران و توسعه شهرستان را فعال کنند تا بتوان در این راستا وضعیت اشتغال و تولید را در این منطقه سامان بخشید.

معاون استاندار فارس بیان کرد: از ظرفیت هایی که در منطقه لارستان وجود دارد، بایستی به نحو احسن استفاده شود، چون ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی در این شهرستان وجود دارد و به دلایلی، بستر لازم فراهم نشده است که از این ظرفیت‌ها و منابع مردمی استفاده شود و در کل طرح ها و ایده های خاصی نبوده است و همچنان بدون استفاده مسکوت مانده است.

وی بار دیگر تاکید کرد: همه بایستی بخش تعاونی‌ را جدی بگیرند و افرادی که روحیه مشارکت پذیری دارند در جلسات و نشست های تخصصی دعوت شوند و آنها را توجیه نمایند و حتی کسانی که از نظر اقتصادی می توانند تأثیر گذاری داشته باشند، راهنمایی لازم برای آنها صورت پذیرد و در چارچوب همان برنامه های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس که به شهرستان ها اعلام می کند، با نظرات اساتید و کارشناسان دانشگاهی نقش تعاونی ها را فعال کرد تا بتوان قدم اساسی در راستای تولید و اشتغال برداشت.

پیش از این نیز عابد مسئول تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، مهدی قاسمی معاونت اداره کل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان و دبیر این همایش و تنی چند از اساتید دانشگاه نیز مطالبی پیرامون نقش تعاونی ها در بخش تولید و اشتغال بیان نمودند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۵:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین