شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

جایگاه دوم لارستان به لحاظ مصرف سوخت در فارس/الکترونیکی شدن توزیع نفت سفید

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ناحیه ویژه لارستان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در صورت ایجاد زیرساختهای لازم از ابتدای سال ۹۸ نفت سفید به شکل الکترونیکی…

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ناحیه ویژه لارستان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در صورت ایجاد زیرساختهای لازم از ابتدای سال ۹۸ نفت سفید به شکل الکترونیکی انجام خواهد شد، گفت: در سال ۹۸ هیچگونه سوختی با کوپن(کالابرگ کاغذی) توزیع نمی شود و سهمیه نفت فقط بر روی کارتهای بانکی خانوارها شارژ خواهد شد.

مسعود حسنیان در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ناحیه ویژه لارستان کار خدمات دهی و سوخت رسانی به ۳ شهرستان لارستان، خنج و گراش را برعهده دارد، اظهار داشت: در این ۳ شهرستان تعداد ۲۸ جایگاه سوخت وجود دارد و به مردم خدمات ارائه می دهند.

وی از راه اندازی جایگاه سوخت عمادده تا پایان سال خبر داد و افزود: شرکت نفت لارستان در سطح استان فارس به لحاظ وسعت، تعداد جایگاهها و سطح عملیاتی پس از شهرستان شیراز در جایگاه دوم اهمیت، فروش و عملکردی را داراست.

این مسئول با بیان اینکه شرت نفت لارستان تنها ناحیه در سطح استان فارس پس از شیراز است که به طور همزمان ۳ عملیات بزرگ و مهم سوختگیری هواپیمایی، دارای انبار نفت و حمایت کننده جایگاه های سوخت رسانی است، تصریح کرد: شرکت نفت ناحیه لارستان از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت پس از شیراز بیشترین کشفیات کارت سوخت و همچنین قاچاق سوخت در سطح استان فارس داشته است.

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ناحیه ویژه لارستان با اشاره به اینکه به دلیل برخورد قاطع با متخلفین در حال حاضر کمترین قاچاق سوخت از جایگاههای این شهرستان صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: تمام جایگاههای سوختگیری به طور مستقیم مورد نظارت و کنترل قرار دارند.

وی خطاب به دارندگان خودروهای گازوئیل سوز تأکید کرد: هر راننده می بایست فقط با کارت خودرو وسیل نقلیه خود اقدام به مصرف سوخت کند و در صورت استفاده از کارت دیگران، این کارت ابطال می شود.

حسنیان با اذعان به اینکه اگر کسی با ۲ یا ۳ کارت اقدام به سوختگیری کند، تمام کارت ها ابطال می شود، عنوان کرد: اگر کارتی مورد ابطال قرار گیرد، آن کارت به مدت ۶ ماه توقیف و مسدود است و پس جریمه نقدی ۲۰ میلیون ریالی به طور مجدد راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه به دلیل احتساب شدن شهرستان لارستان به عنون شهری مرزی به جهت همجواری با بندرعباس و قرارگیری در نقطه اتصال استان های فارس و هرمزگان زمینه لازم برای قاچاق سوخت وجود دارد، یاداور شد: به دلیل کنترل های شبانه روزی از سوی شرکت نفت ناحیه لارستان، عملکرد مثبتی در امر مبارزه با قاچاق سوخت صورت گرفته است.

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ناحیه ویژه لارستان با اشاره به اینکه پیرو سیاستهای دولت الکترونیک کالابرگ های کاغذی توزیع نفت به طور کلی در حال جمع آوری است، گفت: از ابتدای پاییز از طریق ستاد سوخت شهرستانهای لارستان، خنج و گراش به مسئولان سه شهرستان مبنی بر ثبت نام الکترونیکی مصرف کنندگان نفت سفید در سامانه «تجارت آسان» اطلاع رسانی صورت گرفته است.

این مسئول با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در صورت ایجاد زیرساختهای لازم از ابتدای سال ۹۸ نفت سفید به شکل الکترونیکی انجام خواهد شد، ادامه داد: در سال ۹۸ هیچگونه سوختی با کوپن(کالابرگ کاغذی) توزیع نمی شود و سهمیه نفت فقط بر روی کارتهای بانکی خانوارها شارژ خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکلات به وجود امده در برخی از شهرها و روستاهای شهرستان لارستان از جمله شهر بیرم درخصوص کمبود نفت سفید، تصریح کرد: افرادی از سهمیه نفت سفید برخوردار خواهند شد که منزل آنها گازکشی نشده باشد، کدپستی داشته باشند و اطلاعات خانوار خود را به طور صحیح وارد سامانه کنند.

حسنیان با بیان اینکه سهمیه هر خانوار به شکل فصلی اعلام می شود و نسبت به روال گذشته تغییری ندارد، یادآور شد: با الکترونیکی شدن توزیع نفت سفید جلوی بسیاری از سوء استفاده ها گرفته می شود، نیازی اخذ کوپن کاغذی نیست، رفت و آمد روستائیان و شهرها کاهش می یابد.

رئیس شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ناحیه ویژه لارستان با اشاره به اینکه پس از رایزنی های فراوان به دلیل عدم ثبت نام مردم در سامانه الکترونیکی، سهمیه اضطراری از ۸ اسفندماه اعلام شده است، بیان کرد: سهمیه اضطراری به طور موقت برای بخش های جویم، بنارویه، بیرم و صحرای باغ اعلام شده و انتظار می رود ثبت نام مردم در سامانه الکترونیکی انجام شود تا دیگر شاهد کمبود سوخت نباشیم.

وی با اشاره به اینکه پس از افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس امید می رود با برنامه ریزی و پیگیریهای لازم بنزین های «یورو ۴» را در جایگاههای لارستان توزیع کرد، افزود: بنزین «سوپر» بنا به تصمیمات کشوری، فقط برای کلان شهرها در نظر گرفته شده و هیچ شهرستانی به غیر از مرکز استان سهمیه ای ندارند.

حسنیان با بیان اینکه شهرستان لارستان به لحاظ مصرف سوخت جایگاه دوم استان فارس را داراست، تصریح کرد: انبارهای لارستان قابلیت پوشش و سوخت رسانی نیازهای شهرستانهای جنوب فارس به ویژه در شرایط بحرانی را دارد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین