شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

برگزاری جشنواره طرح، رنگ و لباس در تالار امپراطور شهر اوز لارستان+عکس

نخستین جشنواره طرح، رنگ ولباس با حضور فرماندار ویژه لارستان در سالن امپراطور شهر اوز لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان،…

نخستین جشنواره طرح، رنگ ولباس با حضور فرماندار ویژه لارستان در سالن امپراطور شهر اوز لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، در مراسمی به همت انجمن هنرهای سنتی شهر اوز با حضور جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، علی اصغر علی پور معاون سیاسی فرمانداری، محمدحسین آتش فراز بخشدار اوز، جمعی از مسئولین بخش و قشرهای مختلف مردم، اولین جشنواره طرح، رنگ ولباس در سالن امپراطور شهر اوز لارستان برپا شد.

در این مراسم فروغ هاشمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز در سخنانی اظهار داشت: هدف از اجرای این جشنواره الگوسازی و اهمیت ترویج و تحقق پوشش با سبک لباس های سنتی است.

 

وی افزود: این جشنواره می خواهد ویترینی برای پوشش و لباس های سنتی باشد و همه تلاشمان را انجام داده ایم تا با معرفی بهترین طراحان و خیاطان محلی لباس های محلی را به نمایش بگذاریم.

هاشمی افزود: باید در این راه فرصت بسیاری را برای کارآفرینی ایجاد کنیم و در این مسیر نیازمند یاری تولید کنندگان و مسئولان هستیم تا بتوانیم در تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

وی ادامه داد: این جشنواره از طرف انجمن هنرهای سنتی اوز در مرداد ماه ۱۳۹۷ با فرآخوانی که در کل منطقه اوز داده شد از همه خیاطان، طراحان لباس، خیاطان دوخت های سنتی دعوت به همکاری شد و از آذرماه ۹۷ کلید آن زده و کار اجرایی آن شروع که خروجی آن دوخت لباس هایی با تلفیقی از هنر خیاطی مدرن و سنتی می باشد.

 

هاشمی تاکید کرد: آثارها که بیش از ۵۰ اثر می باشد در بخش های زیورآلات ، کیف و دمپایی، لباس مجلسی، لباس های محلی، رخت گشاد، لباس عروس، شال و قبا، مانتو و کت های با طرح های سنتی و گلدورزی شده با کار دست و غیره به نمایش در آمده بود.

حسنی فرماندار ویژه لارستان هم ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این جشنواره، در سخنانی گفت: در طراحی و رنگ لباس، خلاقیت نقشی اساسی را ایفا می‌کند و باید در چارچوب فرهنگ خودمان، لباس‌هایی جذاب برای افراد جامعه طراحی کنیم.

وی درباره اهمیت فرهنگ سازی افراد با نوع پوشش آنها، اظهار کرد: اهمیت فرهنگ در طراحی لباس همیشه قابل بحث و حائز اهمیت است چرا که یک طراح باید براساس سن، موقعیت، شرایط اقلیمی و فرهنگی به طراحی لباس آگاه باشد که این را امروز در این جشنواره در طراحان و بانوان کاربلد اوزی دیدیم.

 این جشنواره تا ۲۰ اسفند ماه برای بازدید علاقه مندان دایر است.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۵:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین