شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9

قد کشیدن بذر‌ها بدون هدر روی آب در لارستان

زوج لارستانی گلخانه تولید نشاء کاملا اتوماتیک راه اندازی کردند و مصرف آب را ٥٠درصد کاهش دادند. به میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، خانم روایی که ١٥سال در…

زوج لارستانی گلخانه تولید نشاء کاملا اتوماتیک راه اندازی کردند و مصرف آب را ٥٠درصد کاهش دادند.

به میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صداوسیما، خانم روایی که ١٥سال در مزارع لارستان کشت سنتی انجام داده است، گفت: با توجه به بحران آب و هزینه بالای کشت سنتی تصمیم گرفتیم که به سمت کشت‌های مدرن برویم.

این گلخانه دار لارستانی افزود: در این گلخانه انواع بذر‌های صیفی، سبزی، گیاهان دارویی و گل کاشته می‌شود و پس از ٤٥روز به نشاء تبدیل می‌شو د.

وی با بیان اینکه این گلخانه با اعتبار ٤میلیارد تومان و به وسعت نیم هکتار راه اندازی شده است، گفت: در این گلخانه تمام مراحل کاشت، کنترل دما، آبیاری و برداشت به صورت تمام اتوماتیک انجام می‌شود.

روایی با اشاره به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در این گلخانه، افزود: با اجرای این سیستم علاوه بر اینکه ٥٠درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است، محلول پاشی، سم پاشی و تغذیه نشاء با همین سیستم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این گلخانه علاوه بر اینکه نشا‌های تولیدی در برابر بیماری‌ها واکسینه می‌شوند، قابلیت تولید نشا‌های پیوندی نیز وجود دارد و مهم تر از آن از هدر رفت بذر نسبت به کشت‌های سنتی تا ٥درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان گفت: جهاد کشاورزی در کنار آموزش برای ترویج کشت‌های گلخانه‌ای، تا ٨٠درصد هزینه راه اندازی گلخانه را به صورت تسهیلات به بهره بردار پرداخت می‌کند.

قاسمی با بیان اینکه ٥٠٠هکتار از مزارع لارستان قابلیت کشت گلخانه‌ای دارند، افزود: تا امروز فقط ١٤و نیم هکتار معادل ٣درصد از مزارع به این نوع کشت اختصاص داده شده است.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۵:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین