چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

تخصیص 500 تخت بیمارستانی به لارستان تا افق 1404

همزمان با پایان سال ۹۷ و فرارسیدن سال نو میلاد لارستان بر آن شد تا مصاحبه‌هایی را با برخی مسئولان اجرایی لارستان ترتیب داده و آخرین وضعیت فعالیت های حوزه…

همزمان با پایان سال ۹۷ و فرارسیدن سال نو میلاد لارستان بر آن شد تا مصاحبه‌هایی را با برخی مسئولان اجرایی لارستان ترتیب داده و آخرین وضعیت فعالیت های حوزه کاری آنها را جویا شود. نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه لارستان، مدیران کل راه و شهرسازی و فرودگاه بین المللی لارستان، رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان و شهردار لار جزو مخاطبین مصاحبه نوروزی میلاد لارستان بوده اند. متاسفانه به علت برخی ناهماهنگی‌ها تنها امکان مصاحبه با نماینده مردم، مدیر کل فرودگاه بین المللی لارستان و رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان  میسر شده و ان شاء ا… سایر مصاحبه ها در سال ۹۸ به سمع و نظر مخاطبین خواهد رسید. مصاحبه با دکتر کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان را با هم مرور می نماییم:

*) ضمن تبریک سال نو لطفا در مورد وضعيت احداث پرديس دانشگاه اعم از فعالیت خيرين و دولت توضيحاتي ارائه فرماييد.

**)ضمن سلام و تبریک سال نو به شما. به استحضار می‌رساند در مورد پرديس  سه پروژه دولتي استادسرا، خوابگاه و تأسيس مسجد وجود داشته كه هر سه فعال است و پنج پروژه خيرساز نیز تعریف شده كه از اين ۵ مورد چهار مورد فعال است. ميانگين فعالیت مجموع پروژه های دولتی ۳۵ تا ۴۰ درصد بوده که اسكلت بندی آنها انجام گرفته است. سعي ما بر اين است كه به زودي حداقل استادسرا را افتتاح نماييم كه در حال حاضر علاوه بر این پروژه، پروژه ساختمان آموزشي، خوابگاه و مسجد با شتاب خوبی در حال انجام است. اما پروژه پرديس كارهاي زیرساخت ديگري هم دارد از جمله فاضلاب، محوطه‌سازي که آن ها نیز در حال انجام اند.

 

*)در مورد توريسم سلامت توضيحاتي بفرماييد.

**) يك سري فعالیت‌هایی در معاونت درمان انجام داده‌ايم از جمله در بيمارستان، برچسب‌هايي به زبان انگليسي نصب كرده‌ايم و پيگير آن هستيم اما بايد اول زيرساخت‌ها را فراهم نماييم تا بعد بتوانيم نيرو بياوريم. البته كارهايي در دانشگاه مي‌كنيم كه زيرساخت آن فراهم شود. در استان فارس شهر شیراز تمام فوق تخصص‌ها را داشته و تجربه زیادی در این زمینه دارد و یا جهرم و فسا هم فعالیت های خوبی انجام داده اند. ما هم البته در حال فعالیت و گسترش کیفبت درمانی در این زمینه هستیم که زیرساختهای این موضوع فراهم شود و به عنوان مثال چند اتاق مخصوص IPD  آماده شده است که بازهم به مرور این امر تکمیل می شود.

*)در اين زمينه نياز به متخصصين ويژه هم هست؟

**)در زمينه متخصص در سال ۹۶ تعداد ۹۳ پزشك متخصص داشتيم كه در سال ۹۷ در كل لارستان(بیرم، اوز، خنج و لار) به  ۱۱۰ متخصص شامل طرحي، مشاركتي و …  افزایش یافته كه در بخش دولتي كار مي‌كنند، اما در بعضي تخصص ها مثل راديولوژيست خانم كلاً در كشور تعدادشان كم است اما در منطقه ما این تخصص نیز وجود دارد. در زمينه فوق تخصص هم كه چند فوق تخصص مطب نیز دارند. در حال حاضر و در آینده نزدیک با توجه به راه‌اندازي درمانگاه صالح‌پور فوق تخصص گوارش و خون‌شناسي طی بازه های زمانی خاص مردم را ويزيت خواهند نمود.

*)چرا پزشك متخصص در لار نمي‌مانند؟

**)اكثر پزشكان ما طرح‌شان را در اينجا مي‌گذرانند و طرح‌شان كه تمام شد از اين جا مي‌روند.

*)چرا در شهرهاي ديگر مثل فسا و جهرم ماندگار مي‌شوند؟

**)در جهرم و فسا چون دانشگاه علوم پزشکی دارند،  اين پزشكان در آنجا عضو هيئت علمي دانشگاه مي‌شوند كه ما سعي مي‌كنيم بعضي رشته‌ها مثل بيهوشي، داخلي و اطفال را پزشکان را هيئت علمي نماییم تا بعد از اتمام طرح و.. پزشکان در شهرستان ماندگار شوند.

*)بيمارستان صالح پور كي افتتاح مي‌شود؟

**)قرار بود دكتر نمكي وزیر بهداشت قبل از عيد براي افتتاحيه بيمارستان صالح‌پور و هاشمي‌زاده به لار بيايند و ان شاء ا… با حضور ایشان افتتاح می شوند.

*)آيا تمام تجهيزات و دستگاهها آماده است ؟

**)بله غير از دستگاه سي‌ تي اسكن همه وسايل و تجهيزات آماده است.

*)دستگاه سي تي اسكن چه موقع مي‌آورند؟

**)ما همه كارهاي آن انجام داديم پول واريز كرديم و درگير كارهاي دولتي آن هستيم.

*)در رابطه با بيمارستان دوم لار چه اقداماتي شده ؟

** كل تخت‌هايي كه به لار اختصاص داده شده در افق ۱۴۰۴ نزديك به ۵۰۰ تخت بوده كه ۱۰۰ تاي آن مخصوص بخش خصوصي است و بقيه آن هنوز در دولت جدید مصوبه‌اي ابلاغ نشده اما تخت‌هاي بيمارستان امام رضا را به بیش از ۴۰۰ تخت گسترش داده‌ايم و به نسبتي كه بخش‌هاي جديد مثل ICU و بخش‌هاي ديگر اضافه مي‌شود اين تخت‌ها قابل استفاده مي‌شود. نکته دیگر اینکه در خصوص ساخت بیمارستان توسط بخش خصوصی با تعداد ۱۰۰ تخت در لار مجوز ساخت اخذ شده است.

*)كار اتوبوس آمبولانس چيست؟ در مورد اتوبوس آمبولانس آيا پيگيري‌ انجام شده است؟

**)اتوبوس آمبولانس مثل پدافند غيرعامل است مثلاً اگر زلزله‌ آمد تا وقتي بيمارستان صحرايي آماده شود مصدومين را در اين اتوبوس آ‌مبولانس درمان مي كنند مثل اتاق عمل سيار. پيگيري‌هايي با اورژانس كشور انجام شده اما هنوز جواب قطعي صادر نشده كه البته اين مستلزم هزينه است.

*)در مورد بيمارستان جويم هم لطفا توضيحاتي بفرماييد.

**)بيمارستان جويم تمام كارهاي آن انجام شده، تأمين اعتبار شده كه فقط بايد براي واگذاري به مناقصه گذاشته شود كه هزينه بالغ بر ۲ ميليارد تومان است.

*)چه زماني به مناقصه برگزار مي‌شود؟

**)به احتمال زياد بعد از عيد است كه منتظر نقشه‌هاي پاياني هستيم.

*)در خصوص افزايش رشته‌هاي دانشكده توضیحاتی بفرماييد.

**) طبق صحبت‌هايي كه دكتر جعفرپور نماینده مردم با آقاي وزير انجام داده‌اند يك سري كارهايي انجام شده  كه در خصوص افزايش رشته‌هايي مثل فوريت‌ها، كارشناسي، راديولوژي، بينايي‌سنجي اقدام صورت پذیرد.

*)پيام آخر.

**)من به همه همشهريان  عزيز پيشاپيش سال جديد را تبريك مي‌گويم و اميدوارم بتوانيم قدم‌هاي خيري براي همشهريان گرامي برداريم.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “تخصیص 500 تخت بیمارستانی به لارستان تا افق 1404”

  1. شهروند گفت:

    در. شهر. اوز یک. بیمارستان. ۱۰۰. تختخوابی جدید. به همت. یک خیر. در حال. ساخت. است که مراحل. پایانی. ساخت. را می. گذراند. خداوند. به. این. خیر. بزرگوار. سلامتی. بدهد. جا. دارد که. جناب. کریمی. از این. کار. بزرگ. صحبت. میکردند

  2. مسعود گفت:

    ضمن تشکر ،بحث اصلي عدم ماندگاري پزشکان متخصص و فوق متخصص در لارستان برعکس جهرم و فسا که يکي از عوامل ان را دارا بودن دانشگاه علوم پزشکي در جهرم و فسا اعلام شده است،چرا با توجه به ويژگي منطقه لارستان نسبت به ارتقاي دانشکده به دانشگاه علوم پزشکي تلاش نميشود؟چندي پيش اعلام شد ارتقاي دانشکده به دانشگاه سراسري لغو شده ولي دانشکده ايرانشهر چند ماه قبل به دانشگاه تبديل شد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین