چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

نقش جوانان در پویایی جامعه

جوانان در هر جامعه ای یک نقش تعیین کننده و اساسی در پیشرفت و سرزنده بودن آن جامعه دارند. بقول معروف هر جامعه یا گروهی که می خواهد کار مثمر…

جوانان در هر جامعه ای یک نقش تعیین کننده و اساسی در پیشرفت و سرزنده بودن آن جامعه دارند. بقول معروف هر جامعه یا گروهی که می خواهد کار مثمر ثمری انجام دهد باید از نیروی جوانان و البته از تجربیات بزرگترها و معتمدین استفاده کند تا نتیجه کار بطور مطلوب حاصل شود.
همانگونه که می بینیم، در هر شهر یا کشوری که از جوانان و توانایی های آنها بخوبی استفاده می شود، عملکردها و نتایج نیز بسیار درخشان جلوه می‌دهد.
از این رو و بنا بر احساس جامعه و مردم شهر اوز، این نیاز را مبرم دانستند و خواهان جان گرفتن و فعالیت گسترده اجتماعی جوانان در جامعه بودند، بطوری که در شوراهای چهارم و پنجم، این جوانان بودند که برنده میدان انتخاباتی شدند و راه را برای فعالیت گروه های فعال و علاقه مندان اجتماعی باز کردند و تا حدی پویایی و سرزندگی را در شهر رونق بخشیدند؛ بگونه ای که پس از انتخابات شورای چهارم شاهد فعالیت گروه های اجتماعی بودیم بطوری که از دل یکی از همین انجمن ها (انجمن نواندیشان اوز)، یاوران شورا تشکیل شد که همگام با اعضای شورا برای راحتی مردم عزیز اوز در مناسبت های شهری و کشوری همراه و راهنمای مردم بودند؛ یا همین شورای پنجم که دکتر مهران عسکری ریاست آن شورا و ریاست یکی از مهمترین کمیسیون های شورا (کمیسیون اجتناعی-فرهنگی) را بر عهده دارد که انشاءالله محور برگزار کننده همایش روز اوز خواهد بود؛ یا جعفر راستگو(مربی بین المللی کاراته سبک کیوکوشین) برای اولین بار به عنوان نماینده شهرستان لارستان در شورای استان، وزن و اعتبار غیر قابل وصفی به شهر اوز و شهرستان لارستان بخشیده است که بر هیچ کس پوشیده نیست.

اعتماد به جوانان یعنی همین گروه های مردم نهاد اجتماعی، فرهنگی ورزشی که هر کدام در راستای فعالیت و اهداف خود، بخوبی ظاهر شده اند. یعنی انجمن نواندیشان که دو مرتبه همایش جوانان موفق اوز را به نحو احسن انجام داد، یعنی انجمن طبیعت گردی تاگاره که بذر بادام کوهی را در بیابان های اوز می کارند و این فرهنگ خوب را ترویج می دهند، یعنی کارگروه پایتخت کتاب که با زحمات خود، شهر اوز را به عنوان شهر خلاق کتاب معرفی کردند.

تمام این فعالیت ها و حضور جوانان مرهون دید افرادی است که معتقد بودند زمینه برای حضور جوانان فعال و علاقه مند باید فراهم شود تا جامعه ای پویا و شاداب داشته باشیم؛ و این یعنی پیشرفت…
این گزارش را تقدیم می کنم به تمامی جوانان اوزی که خالصانه و بی چشمداشت، به هر نحوی برای شهر و جامعه خود قدم بر می‌دارند؛ البته مهم نیست این قدم ها بزرگ باشند یا کوچک… مهم نیت پاکی است که جوانان ما با پشتکار و تکیه بر توانایی های خود آن را به سرانجام می رسانند.

لازم به ذکر است که انجمن های دیگری هم در عرصه های مختلف فعالیتهای چشمگیر و خوبی دارند که اگر اسم آنها در این مطلب ذکر نشد، دلیل بر عدم فعالیت آنها نمی باشد.

نویسنده: امیر مزرعی

س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین