پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس:‌هیچ توده‌ای از ملخ‌ها وارد شهر لار نشدند

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس از اتمام سم‌پاشی در لار و زرین‌دشت خبر داد و گفت: هیچ توده‌ای از این ملخ‌ها وارد شهرستان‌ها نشدند. به گزارش میلادلارستان به نقل…

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس از اتمام سم‌پاشی در لار و زرین‌دشت خبر داد و گفت: هیچ توده‌ای از این ملخ‌ها وارد شهرستان‌ها نشدند. به گزارش میلادلارستان به نقل از فارس،‌ در روزهای گذشته سازمان جهاد کشاورزی استان فارس طی اطلاعیه به کشاورزان شهرستان‌های جنوبی استان به‌ویژه در شهرستان‌های کازرون، ممسنی، رستم، فراشبند، مهر و لامرد هشدار حمله یک دسته بزرگ ملخ‌ داد.

این توده ملخ‌های عظیم صحرایی از سمت استان بوشهر به‌طرف استان فارس درحرکت هستند که طبق مشاهدات در شهرستان‌های داراب، لار و زرین‌دشت این ملخ‌ها مشاهده شدند. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این رابطه اظهار داشت: در بین شهرستان‌هایی که برای حمله ملخ‌ها به آن‌ها هشدار حمله داده‌شده بود، ملخ‌ها در سه شهرستان لار، داراب و زرین‌دشت دیده شدند که به‌صورت توده‌ای نبود.

حمید دبیری از پایان سم‌پاشی در شهرستان لار و زرین‌دشت به‌صورت زمینی اطلاع داد و افزود: در لار و زرین‌دشت دسته‌ جدیدی از ملخ دیده نشده است و در شهرستان داراب نیز ۱۲۰ هکتار به‌صورت هوایی و حدود ۱۰ هکتار نیز سم‌پاشی صورت گرفت و ۳ تا ۴ روز دیگر نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این سم‌پاشی‌ها در بیرون از محل‌های مسکونی در شهرستان‌ها صورت گرفته و از قبل نیز به مردم ساکن در این مکان‌ها اطلاع داده‌شده است، گفت: در عرصه منابع طبیعی با اطلاعیه‌ای که داده‌شده در خصوص زنبورعسل، دامداران و پرندگان سعی کردیم که این ضرر را به حداقل برسانیم اما بعضی‌اوقات اجتناب‌ناپذیر است.

این مقام مسؤول بابیان این‌که هنوز هیچ توده‌ای از این ملخ‌ها وارد شهرستان‌ها نشدند، تصریح کرد: اگر برخی از امکانات ازجمله سم نیز تأمین شود در بعضی از نقاط استان هرمزگان که در همسایگی فارس قرار دارند، در بخش سم‌پاشی کمک خواهیم کرد تا از ورود ملخ به استان فارس جلوگیری شود.

دبیری عنوان کرد: این توده در ارتفاع بلندپرواز می‌کنند و مشخص نیست که در کدام استان بوشهر، هرمزگان یا فارس فرود بیایند اما ما اعلام آمادگی کردیم که در صورت فرود در هرکدام از مناطق بتوانیم با آن‌ها مبارزه کرده به‌گونه‌ای که هیچ‌گونه آسیبی به محصولات مردم وارد نشود.

وی مطرح کرد: در بازار نمی‌توانیم همه‌چیز را کنترل کنیم اما مردم باید از استفاده از لاشه‌های مرده ملخ‌ها خودداری کنند و اگر ملخی هم می‌خواهد بگیرند باید از ملخ‌هایی باشد که حرکت می‌کنند و بوی سم هم نمی‌دهند.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۶:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین