چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

به همت کشاورزان اردی؛ زمین نفسی تازه کشید

کشاورزان بخش اَرَد گراش اقدام به جمع آوری پلاستیک پس از برداشت محصولات کشاورزی کردند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون بهبود تولیدات گیاهی…

کشاورزان بخش اَرَد گراش اقدام به جمع آوری پلاستیک پس از برداشت محصولات کشاورزی کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: کشاورزان بخش اَرَد از توابع شهرستان گراش اقدام به جمع‌آوری پلاستیک‌های کشت صیفی در سطحی افزون بر ۵۰۰ هکتار کردند.

حسین پژمان با بیان این‌که روش کشت زیر پلاستیکی یا مالچ پلاستیکی برای کشاورزان مقرون به صرفه است افزود: ویژگی‌های مثبت کشت تونلی صیفی جات، موجب اقبال روزافزون کشاورزان نسبت به این روش کشت شده است.

وی صرفه جویی در میزان مصرف آب، بالا بردن راندمان آبیاری، جوانه زنی و رشد سریع محصول، کنترل علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها و تولید خارج از فصل و کمک به تنظیم بازار را از مزایای این نوع کشت برشمرد و گفت: در صورتی که نسبت به جمع آوری پلاستیک پس از پایان برداشت اقدام نشود به شکل عایق عمل کرده و مانع تنفس طبیعی خاک خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: تجزیه پلاستیک در خاک به صد‌ها سال زمان نیازمند دارد و باقی ماندن پلاستیک در خاک در برخی اوقات مانع فعالیت ادوات و ماشین آلات کشاورزی می‌شود و اگر روش کشت بعد غرقابی باشد مشکلات زیادی را نیز در حین آبیاری به وجود می‌آورد.

پژمان گفت: در سال زراعی جاری کارشناسان اداره ترویج جهاد کشاورزی گراش و مرکز جهاد کشاورزی بخش اَرَد تلاش زیادی برای ترغیب کشاورزان برای جمع آوری پلاستیک پس از برداشت محصولات کشاورزی کردند.

وی افزود: در این خصوص کشاورزان بخش اَرَد از توابع شهرستان گراش اقدام به جمع‌آوری پلاستیک‌های کشت صیفی در سطحی افزون بر ۵۰۰ هکتار کردند.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به این‌که مساحت کشت زیر پلاستیک در این استان حدود ۶ هزار هکتار است، تاکید کرد: فرهنگ جمع‌آوری پلاستیک بعد از پایان فصل کاشت در کشاورزان فارسی نهادینه شده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “به همت کشاورزان اردی؛ زمین نفسی تازه کشید”

  1. گراشی گفت:

    از نماینده لار میخواهیم از اداره کل راه وترابری لار بخواد فکری به حال آسفالت ارد کند واقعا اسفناکه .من گراشی ام ولی مگه اردیها همیشه با لاری ها نبودن در حق شون کوتاهی نکنید واقعا فقط مغرورن وگرنه با توجه به جمعیتشون خیلی محروم هستند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین