چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 21

اولویت اعتبارات در لارستان برای پروژه‌های نیمه تمام تعریف می شود

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه مسائل و مشکلات بخش جویم بصورت تخصصی توسط دستگاه های اجرایی شهرستان پیگیری شود، گفت: دولت با محدودیت مالی مواجه بوده و تخصیص بهینه…

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه مسائل و مشکلات بخش جویم بصورت تخصصی توسط دستگاه های اجرایی شهرستان پیگیری شود، گفت: دولت با محدودیت مالی مواجه بوده و تخصیص بهینه اعتبارات در حال حاضر فقط به اتمام طرح های عمرانی نیمه تمام در سطح شهرستان بزرگ لارستان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه شورای اداری بخش جویم با تاکید بر اینکه اعتبارات شهرستان لارستان با وجود ۶ بخش، ۹ شهر و بیش از ۲۰۰ روستا خیلی محدود است؛ افزود: با توجه به گستردگی این خطه پهناور و پراکندگی جمعیت لارستان، اعتبارات تخصیص یافته کفاف این منطقه را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: اعتبارات شهرستان یک بودجه مشخصی دارد و بایستی در چارچوب این میزان اعتبار برای شهرستان برنامه‌ریزی کرد و نمی‌توان خارج از این چارچوب و مقررات حرکت کرد و اجازه هیچ تعریف پروژه جدیدی هم فعلا نداریم و همین محدود اعتبارات نیز برای پروژه‌های نیمه تمام تعریف شده است.

فرماندار ویژه لارستان خطاب به اعضا شورای اداری جویم گفت: در راستای رشد و توسعه اقتصادی بخش برنامه داشته باشید و در جهت راستای بهبود وضعیت معیشت مردم تلاش نمایید. همچنین دستگاه‌های حمایتی و خدماتی همچون آب، برق، گاز، مخابرات و غیره تقویت بشوند و در ادامه هم دیگر نهاد ها از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) هم افراد تحت پوشش خود را کمک و یاری رسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، توجه به مشاغل خانگی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: مشاغل روستایی و نیز خانگی در روستاها به دلیل ایجاد اشتغال پایدار مورد توجه و حمایت جدی همه مسئولان قرار دارد.

حسنی از همه دهیاران و مردم بخش جویم خواست که در راستای ایجاد اشتغال در روستاهای خود فرهنگ‌سازی کنند و افراد جویای کار با دریافت وام اشتغال در قالب مشاغل خانگی از طریق اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی به کار و تلاش مشغول شوند و در این خصوص مردم را هم تشویق و ترغیب نمایند که این وام ها را دریافت و اشتغال را در روستاهای خود رونق بخشند.

معاون استاندار فارس اضافه کرد: کسب و کارهای خانگی هزینه های تولید محصول و ارائه خدمت را تا میزان قابل توجهی کاهش می دهند و زمینه را برای فعالیت تمام افراد جویای کار در محیط منزل فراهم می کند، به همین منظور در دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای نسبت به موضوع کسب و کارهای خانگی و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای گسترش آن در سطح جامعه صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه در راستای ایجاد اشتغال دفتر امور روستایی استانداری فارس نیز تسهیلاتی را تا سقف ۱۰ میلیارد ریال با بهره کم ارائه می کند؛ افزود: اگر میخواهیم تولید در منطقه رونق داشته باشد، روستاییان عزیز هر چه سریعتر با تشکیل تعاونی در روستای خود از این ظرفیتی که دولت برای آنها فراهم کرده است، استفاده نمایند، تا نرخ بیکاری کاهش یابد.

حسنی در ادامه سخنانش تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب درسال قبل و بهار سال جاری در شهرستان، مناطق زیادی از این منطقه از گیاه پوشیده شده و با توجه به در پیش بودن فصل تابستان، لازم است به نحو جدی برای مقابله با آتش سوزی برنامه‌ریزی شود.

نماینده عالی دولت در لارستان در خصوص مسائل و مشکلات مطرح شده در سطح بخش جویم هم گفت: مشکلاتی که توسط امام‌جمعه، بخشدار، شوراها و دهیاران بخش جویم در این جلسه مطرح شد، دسته بندی و اولویت بندی خواهد شد و برای حل آن مشکلات، پیگیری های لازم در مرکز شهرستان و یا در مرکز استان، از طریق استانداری و ادارات کل انجام خواهد شد.

حسنی در پایان بار دیگر از بخشدار، دستگاه های اجرایی و دهیاران خواست برای رفع مشکلات گفته شده در جلسات مختلف و بصورت تخصصی پیگیری نمایند.

پیش از این نیز حجت‌الاسلام احمدی امام جمعه، شفیعی بخشدار، شهردار، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا ، مسئولین بخش و دهیاران، مسائل، مشکلات و درخواستهای شهر و روستاهای بخش جویم را مطرح کردند که اهم آنها تسریع در راه‌اندازی بیمارستان جویم، ایجاد مجتمع دامی در روستاها، کمبود آب شرب، ایجاد تجهیزات در ورزشگاه جویم، آبرسانی از سد سلمان فارسی، تسریع در گازرسانی، ایجاد شهرک صنعتی، بهسازی و روشنایی معابر، اجرای طرح هادی، مرمت گلزار مطهر شهدا، واگذاری زمین به جوانان فاقد زمین، احداث پل در برخی روستاها، ترمیم رودخانه های فصلی، تسهیل در صدور اسناد منازل، ایجاد تعاونی، عدم آنتن دهی موبایل در بعضی از روستاها، تعویض لوله های فرسوده و اختصتص آرد تعاونی و غیره بود.

در پایان نیز مسئولین شهرستانی و بخشی پاسخ های مقتضی را ارائه کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۶:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین