شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۰ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

شاخصه های مردم لارستان در بیانات مقام معظم رهبری

۱۹ اردیبهشت ماه سال ۸۷ در یک رخداد تاریخی، لارستان بزرگ افتخار میزبانی از ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را پیدا کرد. سفری که…

۱۹ اردیبهشت ماه سال ۸۷ در یک رخداد تاریخی، لارستان بزرگ افتخار میزبانی از ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را پیدا کرد. سفری که با وجود گذشت بیش از ۱۰ سال از آن، همچنان در ذهن و روح مردم این خطه نو و تازه است. معظم له در سفر به لارستان و با حضور در جمع هزاران نفری مردم که در استادیوم تختی شهر لار گردهم امده بودند، سخنانی مهم و پرمغز داشتند که بخشی از آن معرفی شاخصه های بارز و اثرگذار مردم این سرزمین بود. برای یادآوری خاطرات ان روز بزرگ، به یاداوری بخشهایی از بیانات مقام معظم رهبری درخصوص مردم لارستان بزرگ می پردازیم:

* خدای متعال را شکرگزارم که این توفیق به من داده شد که بتوانم با مردم صمیمی و عزیز منطقه‌ی لارستان، در این شهر کهن و قدیمی، در جمع متراکم شما برادران و خواهران عزیز دیدار کنم. من در گذشته در سفرهای به استان فارس همواره مایل بودم با مردم عزیز منطقه‌ی لارستان و شهر لار ملاقات کنم؛ متأسفانه در گذشته این فراهم نشد. امروز در جمع پرشورِ صمیمىِ سرشار از مهر و محبت شما مردم احساس میکنم قلب هر مسلمان و مؤمنی که اینگونه با معارف اسلامی آشنا باشد، یقیناً زندگی او، محیط او، شهر او و جامعه‌ی او را با همین فضای صمیمیت و صفائی که در شما مشاهده میشود، همراه میکند. از محبت شما مردم عزیز صمیمانه تشکر میکنم و من هم محبت خود و ارادت خود و صمیمیت خود را نسبت به شما عرض میکنم.

* اگر ارزیابی ما در باره‌ی ملتها تابع این است که مقدار آگاهی آنها را بسنجیم، مقدار عزم و اراده‌ی ملی آنها را بسنجیم، روشن‌بینی و شجاعت آنها در اقدام را بسنجیم – اگر این وسیله‌ی سنجش قدر و قیمت جمعیتها و ملتهاست – باید بگوئیم مردم لار و منطقه‌ی لارستانِ بزرگ، به حسب این مقیاسها و معیارها جزو برجسته‌ترین مردم کشورِ پهناور ما هستند.

* آن روزی که مسئله‌ی آزادیخواهی و مبارزه‌ی با استبداد در کمتر نقطه‌ای از کشور مطرح بود، در این منطقه به برکت روحانیتِ این مجتهد-مرحوم آیةاللَّه آ سید عبدالحسین لاری- بزرگ و آگاه، مسئله‌ی مبارزه با استبداد برای مردم مطرح شد. آن روزی که مقاومت در مقابل اشغالگران خارجی برای بسیاری از ملتهای منطقه‌ی ما و ملت خود ما چندان معنای روشنی نداشت، مردم منطقه‌ی لارستان به رهبری این سید بزرگوار در برابر اشغال انگلیس ایستادند؛ در مقابل زورگوئی انگلیسها جان خودشان را کف دست قرار دادند.

* بحمداللَّه در منطقه‌ی لارستان با اینکه برادران اهل سنت هم در اینجا – در بعضی از بخشها و در بعضی از شهرها – حضور دارند، اما برادری بین مردم شیعه و مردم سنی در این منطقه یک برادری نمونه و تحسین‌برانگیز است.

* در همین منطقه‌ی لار و لارستان بسیاری از مردم خیّر در اینجا کارهای خوبی انجام میدهند، که ما اطلاع داریم؛ گزارشهایش را برای ما می‌آورند: خدمت‌رسانی به مردم، کمک به مردم، کمک به محرومان، کمک به علم، ایجاد مساجد و امثال اینها. اینها کارهائی است که مردم این منطقه از روی طوع و رغبت، با علاقه‌مندی خود انجام میدهند. این خدمت‌رسانیها، در سطح کلان به وسیله‌ی دولت جمهوری اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در سراسر کشور دارد انجام میگیرد، و ان‌شاءاللَّه روزبه‌روز بایستی در این جهت پیش برویم.

متن کامل بیانات رهبری در جمع مردم لارستان

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین