شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

فعالیت 24 «استارت آپ» در لارستان/رشد 250 درصد پست مرسولات خارجی در پست لارستان

رئیس اداره پست لارستان با بیان اینکه در حال حاضر در لارستان ۲۴ فروشگاه اینترنتی «آنلاین» یا «استارت آپ» در حال فعالیت هستند، گفت: در سال ۹۷ نسبت به سال…

رئیس اداره پست لارستان با بیان اینکه در حال حاضر در لارستان ۲۴ فروشگاه اینترنتی «آنلاین» یا «استارت آپ» در حال فعالیت هستند، گفت: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در زمینه ارائه خدمات پستی مرسولات خارجی شاهد رشد ۲۵۰ درصدی در پست لارستان بوده ایم.

اسدالله رستمی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه اداره پست لارستان در سال ۹۷ به لحاظ خدمات دهی، جذب درآمد و واریز درآمد به خزانه پس از شهرستان شیراز، مقام نخست استان فارس را از ان خود کرده است، اظهار داشت: این موفقیت در صورتی به دست امده که شهرستانهایی همچون مرودشت، کازرون و جهرم که نسبت به لارستان دارای جمعیتی بالاتر هستند، جایگاه بهتر کسب شده است.

وی با اشره به اینکه جذب درآمدها مربوط به ارائه خدماتی می شود که در سطح لارستان به مردم داده می شود، افزود: این وارد شامل پست نامه، بارهای پستی و خدمات نیابتی اداری و غیره می شود.

رئیس اداره پست لارستان عمده رشد درامدها در این شهرستان بر اثر رشد «استارت آپ ها» بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر در لارستان ۲۴ فروشگاه اینترنتی «آنلاین» یا «استارت آپ» در حال فعالیت هستند که برخی از این موارد از قبیل شرکت «زیر ۲۰» در کشور دارای نام و نشان شده اند و علاوه بر اینکه خودشان ارائه خدمات گسترده دارند، تعدادی فروشگاه را نیز در زیر مجموعه خود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در فروشگاههای اینترنتی فعال در لارستان اجناس مختلفی از جمله پوشاک، داروهای گیاهی، محصولات بومی، حلوا مسقطی لاری، ترشی و غیره خرید و فروش می شود، ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۳۰۰ بسته از طریق «استارت آپ ها» از طریق پست لارستان به سراسر ایران ارسال می شود.

وی با بیان اینکه سرانه ترافیک پستی یکی از شاخصه های مهم در توسعه یافتگی و پیشرفت محسوب می شود، عنوان کرد: در داره پست لارستان براساس آمار در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، بیش از ۱۵۰ درصد سرانه ترافیک پستی رخ داده است.

رستمی با اذعان به اینکه خوشبختانه با اقدام ابتکاری اداره پست لارستان در ارائه خدمات برون سپاری اداری به عنوان نخستین نقطه در کشور از سال ۱۳۹۰، سرانه ترافیک پستی از یک هزار و ۵۰۰ به ۸ هزار و ۵۰۰ خدمت رسید، یادآور شد: با حمایت دولت از «استارت آپ ها» بعنوان یکی از راههای توسعه اقتصادی جامعه، با توجه به پتانسیل تجاری در لارستان، در این خصوص پیشرفت های مناسبی به وجود آمده است.

رئیس اداره پست لارستان با ابراز خرسندی از راه اندازی فروشگاههای اینترنتی در برخی از روستاهای این شهرستان، تصریح کرد: با رایزنی های صورت گرفته با صنعتگران و بازاریان لارستان، خوشبختانه شاهد حضور چشمگیر در این زمینه هستیم که می تواند باعث رونق اقتصادی و ایجاد ثروت شود.

وی از راه اندازی سرویس های جدیدی نظیر پست بار ویژه تولیدکنندگان، ارسال محصولات بومی، «متریال» و غیره در سال ۹۷ در اداره پست لاستان خبر داد و گفت: در سرویس ارسال محصولات بومی که ارزان ترین سرویس در خدمات پستی محسوب می شود، تولیدکننده می تواند با پرداخت ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم محصولات خود را به تمام نقاط کشور ارسال کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه سرویس پست بار با استفاده از ظرفیت خالی خودروهای حمل بسته پستی با  نرخ ۱۵ تا ۲۰ صد کمتر نسبت به باربری ها و اتوبوسرانی در پست لارستان اقدام به جابجایی بار می شود، افزود: از ابتدای سال ۹۸ نزدیک به یک تُن حلوا مسقطی لاری به نقاط دیگر کشور ارسال شده است.

رستمی با ابراز خرسندی از راه اندازی باجه  پست مرسولات خارجی در پست لارستان از سال ۹۶، یادآور شد: با تبلیغات صورت گرفته در این خصوص، در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در زمینه ارائه خدمات پستی مرسولات خارجی شاهد رشد ۲۵۰ درصدی بودیم و در حال حاضر این سرویس مورد استفاده مردم شهرستانهای مختلفی از جمله زرین دشت، خنج، گراش، بستک، بندرلنگه و غیره قرار گرفته است.

رئیس اداره پست لارستان با اشاره به اینکه در صورت ایجاد زیرساختهای لازم انتظار می رود با انتخاب شهرستان لارستان به عنوان پایلوت در جنوب کشور، بتوان سرویس ویژه مرسولات خارجی را در فرودگاه لارستان  راه اندازی کرد، افزود: در این خصوص مجوزهای لازم از سوی اداره کل پست استان فارس اخذ شده و نیازمند پاسخ مثبت مسئولان فرودگاهی هستیم.

وی با عذرخواهی از شهروندان به دلیل ایجاد خلل و تأخیر در تحویل بسته های پستی در مرحله توزیع، این مهم را ناشی از بازنشستگی ۴ پرسنل اداره پست لارستان و کمبود نیرو برشمرد و ادامه داد: به دلیل رشد چشمگیر اجناس و کالاهای مربوط به فروشگاههای اینترنتی و همچنین کمبود امکانات موجب تأخیر در تحویل بسته ها شده است.

رستمی تعداد بسته های بالای ۲ کیلوگرم در پست لارستان را روزانه به طور میانگین ۲۰۰ تا ۲۵۰ بسته اعلام کرد و گفت: برای توزیع این بسته ها نیاز به خودرو است که با توجه به ظرفیت محدودیت خودرو موجود، توزیع به کُندی صورت می گیرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۳:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “فعالیت 24 «استارت آپ» در لارستان/رشد 250 درصد پست مرسولات خارجی در پست لارستان”

  1. a گفت:

    جمعیت جهرم کمتر از لارستان است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین