سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

افتتاح کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان پس از وقفه ای ۱۳ ساله در لارستان

به گزارش میلاد لارستان، در شامگاه روز پنجشنبه، نهم خردادماه، کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان لارستان پس از وقفه ای ۱۳ ساله مجددا افتتاح شد. این مراسم با حضور بانوان…

به گزارش میلاد لارستان، در شامگاه روز پنجشنبه، نهم خردادماه، کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان لارستان پس از وقفه ای ۱۳ ساله مجددا افتتاح شد.

این مراسم با حضور بانوان فعال در زمینه های مشاغل خانگی و صنایع دستی همراه با برپایی نمایشگاهی متشکل از غرفه های مختلف و محصولات متنوع برگزار شد.

فرماندار ویژه لارستان، معاونین، شهردار لار، جهاندیده از اعضای شورای اسلامی شهر لار، بانوان فعال و مسئول در مراکز و نهادهای مختلف مهمانان ویژه در این مراسم بودند.

در حاشیه این مراسم خانم باقریه، مشاور فرماندارِ لارستان در امور بانوان و خانواده در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه این کانون فعالیت های خود را در سه بخش مشاوره، آموزش و اشتغال آغاز کرده است، اظهار داشت: این مرکز روزنه امیدی است برای همه آنانی که بر ضرورت توجه به جایگاه و منزلت زن واقفند و دغدغه ایجاد زیرساخت مناسب برای مشارکت های مدنی و اجتماعی بانوان و حضور پررنگ تر آنان در عرصه‌های مختلف مدیریتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این قشر تأثیرگذار را در اولویت های ذهنی خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه محوریت برنامه های کانون در تحکیم بنیان خانواده، توانمندسازی بانوان، ارتقاء سطح آگاهی آنان، اشتغال‌زایی و کارآفرینی بانوان و کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زن و خانواده دانست و افزود: در همین راستا نام نویسی از مربیان و مدرسین و هنرجویان مدتی است که شروع شده و سعی بر آن بوده تا در مرحله آغازین حرکت، بیشترین بهره وری از فضا و امکانات صورت گیرد.

مشاور فرماندار لارستان در امور بانوان تصریح کرد: یکی از اتاق ها را به ارائه خدمات مشاوره ای دیگری را در کلاس‌های آموزشی و یک اتاق را به کارگاه تولیدی اختصاص داده ایم، اتاقی را هم تحت عنوان فروشگاه برای عرضه محصولات و تولیدات بانوان هنرمند و صاحبین مشاغل در نظر گرفته ایم.

فرماندار ویژه لارستان نیز در آئین افتتاح این کانون در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از تلاش و انگیزه و پیگیری بانوان فعال در راه اندازی و افتتاح مجدد این کانون گفت: کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان به عنوان یکی از مراکز تاثیر گذار و مهمی بوده که برای لارستان باید به بهره‌برداری می‌رسید.

جلیل حسنی با تأکید بر مشارکت بانوان در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، تصریح کرد: اگر فرهنگ سالم تقویت شود تمام ابعاد اجتماعی نیز بهینه خواهد شد، فرهنگ مراودات اجتماعی و فرهنگ اشتغال ما تصحیح خواهد شد، سیاست ما سیاست اخلاق‌مداری خواهد شد، و مراودات اجتماعی ما فرهنگ محور خواهد شد و حتی در حوزه‌های امنیتی و اجرایی، در تک‌تک موضوعاتی که مربوط به جامعه بشری می‌شود، اگر فرهنگ اصلاح شود همه شیوه های زندگی ما هم اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ متشکل از مجموعه باورها، اندیشه‌ها، سنت‌ها و عاداتی است که ما در طول روز در ارتباط با آنها هستیم، ادامه داد: فرهنگ در طول تاریخ شکل گرفته است و به صورت تدریجی در جامعه نهادینه شده است.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه تاثیرگذاری نهایی به جامعه بانوان برمی‌گردد، یادآور شد: اگر ابعاد شخصیتی آنها بر محورهای اعتقادی و ارزشی و اسلامی، و بر اساس یک فرهنگ صحیح شکل بگیرد یقینا نسل‌های آینده ما نیز افرادی با صلاحیت و افرادی با فرهنگ خواهند بود که همه شاخص‌های اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

این مسئول با تأکید بر اینکه همه می‌دانیم و در تمامی جامعه بشری این چنین است که فرزند از زمانی که متولد می شود اولین کسی که مسئولیت تربیت او را برعهده و بر دوش می گیرد مادر خانواده است و نیمی از جامعه بشری ما را زنان تشکیل داده اند بنابراین اگر فرهنگ خدامحوری و توجه به ابعاد شخصیتی بانوان و همچنین نیازهای ضروری آنها بخصوص از نظر فرهنگی و روحی و روانی مورد توجه قرار بگیرد آسیب‌های اجتماعی کاهش می یابد، گفت: در پی این مهم نه تنها نیمی از جامعه ما اصلاح خواهد شد بلکه به صورت غیر مستقیم و به صورت فعالیت های تربیتی که بر عهده دارند کل جامعه بشری اصلاح خواهند شد و ناهنجاری هایی که امروز در جامعه می‌بینیم برطرف خواهد شد.

فرماندار لارستان با اشاره به اینکه یکی از دلائل توجه دشمنان در ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و تهاجم فرهنگی بیگانه متوجه زنان است، تصریح کرد: دشمنان از تاثیرگذاری بانوان در جامعه با خبر هستند و به همین دلیل می‌بینیم که انواع و اقسام ناهنجاری ها را در جامعه ما به خصوص در بین زنان و بانوان رواج بدهند تا بتوانند شیرازه اصلی جامعه را از هم بپاشند و نسل نهایی را که در آینده این کشور را مدیریت می کنند به نوعی به بیراهه بکشانند.

حسنی اضافه کرد: کانون فرهنگی و اجتماعی بانوان لارستان به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه ما در زمان انقلابی و بخصوص یکی از اولویت‌های اساسی شهرستان ما است و با همت کمیسیون بانوان فرمانداری و جدیتی که سایر بانوان داشتند مجددا افتتاح شد.

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین