جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 27 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

حرکت 200 میلیون ملخ از عربستان به سمت سواحل جنوبی ایران

موج جدیدی از ملخ‌ها از شبه جزیره عربستان در حال حرکت به سمت سواحل جنوبی کشور هستند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،…

موج جدیدی از ملخ‌ها از شبه جزیره عربستان در حال حرکت به سمت سواحل جنوبی کشور هستند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات وزارتخانه جهاد کشاورزی گفت: این ملخ‌ها در دسته‌های ۱۵ تا ۲۰ تایی با ظرفیت هر دسته ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ملخ از شبه جزیره عربستان در حال حرکت به سمت سواحل جنوبی کشور هستند.

معین افزود: با توجه به اینکه اغلب پوشش مرتعی استان بوشهر از بین رفته مطمئنا ادامه مسیر ملخ‌ها به سمت استان فارس خواهد بود.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات وزارتخانه جهاد کشاورزی گفت: براساس پیش بینی‌ها از پایان تیر تا اوایل مرداد ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع و اراضی کشاورزی استان فارس تحت تاثیر این آفت قرار می گیرد.

معین اظهارداشت: براساس برآورد‌ها هر هکتار مبارزه با آفت ملخ صحرایی ۶۵ هزار تومان هزینه در بر دارد که باتوجه به پیش بینی‌ها برای مبارزه با این آفت در استان فارس بیش از شش و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

قاسمی رییس جهاد کشاورزی فارس گفت: از بهمن پارسال تاکنون در بیش از ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی فارس مبارزه با ملخ‌های صحرایی انجام شده و این برنامه با همکاری تشکل‌ها و امکانات سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه خواهد داشت.

وی، از توزیع سم بین کشاورزان مناطق تحت تاثیر هجوم آفت ملخ صحرایی خبر داد و افزود: کشاورزان و باغداران با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی می‌توانند با این آفت مبارزه کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین