چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

درگذشت 9 تَن از علمای لارستان در ماههای رمضان و شوال+اسامی و یک پیشنهاد

در ماههای مبارک رمضان و شوال ۹ تَن از علمای بزرگ و صاحب نام لارستان در طول سالیان مختلف دارفانی را وداع گفته اند. به گزارش میلاد لارستان، سرزمین لارستان…

در ماههای مبارک رمضان و شوال ۹ تَن از علمای بزرگ و صاحب نام لارستان در طول سالیان مختلف دارفانی را وداع گفته اند.

به گزارش میلاد لارستان، سرزمین لارستان از گذشته ای دور مهدپرورش علما و اندیشمندان بزرگی بوده که شخصیت و اقدامات آنان باعث تأثیرگذاری های فردی و اجتماعی در سطوح گسترده شده است.

در دوران معاصر و بنا به تحقیقات سطحی و میدانی انجام شده، با مروری بر سالیان مختلف، شاهد درگذشت و وفات تعدادی از علما لارستان در طول ماههای مبارک رمضان و شوال بوده ایم که اسامی و روز رحلت این بزرگواران می آید.

۴ رمضان سالروز رحلت آیت الله سیدحسن مصطفوی(معروف به آقا حسن)، ۵ رمضان مصادف به وفات حجت الاسلام سیدآقا صاحب میرپور و همچنین حجت الاسلام سیدمجتبی نوربخش، روز ۲۷ رمضان برابر با درگذشت آیت الله سیدعلی اصغر موسوی لاری، ۲۸ رمضان سالگرد رحلت آیت الله سیدعلی متقی لاری، ۲۹ رمضان مصادف با وفات حجت الاسلام سیدمصطفی مصطفوی، روز ۲ شوال برابر با درگذشت آیت الله آخوند شیخ ملا محمدباقر جویمی، ۳ شوال مصادف با وفات آیت الله سیدعبدالمحمد آیت اللهی(پدر بزرگوار آقای گپ) و روز ۴ شوال برابر علامه سیدعبدالحسین نجفی لاری(ره) است.

گفتنی است، اسامی فوق تنها منوط به علمایی است که شناخته شده تر و برجسته تر هستند و به احتمال قریب به یقین بزرگان و علمای دیگری نیز در لارستان همچون آیات عظام سیدعبدالعلی آیت اللهی و سیدمجتبی موسوی لاری(ره) حضور داشته اند که تاریخ وفات آنان در سایر روزها و ماههای سال است.

همچنین ۵ شوال مقارن است با سالروز شهادت امامزاده میرعلی بن الحسین(ع) نوه جلیل القدر امام زین العابدین(ع) امام چهارم شیعیان می باشد که مرقد و بارگاه آن حضرت در محله پاقلعه لار قرار دارد.

بدین ترتیب پیشنهاد می شود از ۲۷ رمضان لغایت ۵ شوال که مصادف با روزهای اوج درگذشت علمای لارستان است، به عنوان هفته علما و اندیشمندان لارستان نامگذاری شود که تحقق این مهم نیازمند پیشگامی شورای شهر لار و همگامی نهادهای فرهنگی همچون اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، سازمان تبلیغات اسلامی و غیره برای بزرگداشت این برجستگان علمی و دینی است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “درگذشت 9 تَن از علمای لارستان در ماههای رمضان و شوال+اسامی و یک پیشنهاد”

  1. لارستانی گفت:

    بارک. الله به. این. پیشنهادات. عجب. فکر بکری

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین