سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۳ق.ظ
::آخرین مطلب 5 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

گوسفندان مشتریان پروپاقرص هندوانه های آبدار چاه نهر

نبود مشتری، گوسفندان را مشتریان پروپاقرص هندوانه های آبدار روستای چاه نهر از توابع بخش مرکزی لارستان کرده است. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان امسال هندوانه های چاه…

نبود مشتری، گوسفندان را مشتریان پروپاقرص هندوانه های آبدار روستای چاه نهر از توابع بخش مرکزی لارستان کرده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان امسال هندوانه های چاه نهر نانی بر سر سفره صیفی کاران نگذاشتند. هندوانه های شیرین چاه نهر در جالیزها باقی ماندند تا تلخترین محصول سال کشاورزان باشند.

دهیار چاهنهر در این باره اظهار داشت : امسال بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزان به کاشت هندوانه اختصاص داشت که این روزها بدلیل ازدیاد تولید، عدم فروش، نبود صرفه اقتصادی و نبود خریدار خارجی  کشاورزان ترجیح دادن هندوانه ها خوراک دام شود تا به فروش برسد.

داریوش الهامیان گفت: برخي از كشاورزان مجبورند محصول خود را به ميدان های ميوه و تره بار برده و به قیمت كيلويي ۱۵۰ تومان به فروش برسانند كه با توجه به هزينه هاي بالاي كشاورزي از كاشت تا برداشت به صرفه نمي باشد و كشاورزان را با مشكل معشتي مواجه كرده است، همین امر باعث شده تا کشاورزان زحمتکش میلی به برداشت هندوانه نداشته باشند.

هندوانه هایم نصیب گاو ها شد

اسماعیل صمدی خوب هم یکی از کشاورزانی است که امسال ۱۰ هکتار از زمینهای خود را به کشت هندوانه اختصاص داده و او هم حالا محصولش روی دستش مانده و در مصاحبه با خبرنگار روستای چاه نهر گفت : در روزهای گذشته ۱۰ تن هندوانه را بار کامیون کردیم و برای فروش به شیراز  فرستادیم راننده از آنجا زنگ زد و گفت که میدان پر از هندوانه است و خریداری نیست. آن را به  اصفهان فرستادیم آنجا هم خریداری نبود. در نهایت راننده بار هندوانه را به یک گاوداری داد و کرایه حمل و نقل را هم از ما گرفت.

خبرنگارافتخاری: موسی خفنج-چاه نهر

ف ۱۱۰

 

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۸:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “گوسفندان مشتریان پروپاقرص هندوانه های آبدار چاه نهر”

  1. ناشناس گفت:

    باسلام
    در اصفهان و خیلی از شهرهای ایران، بچه های یتیمی را سراغ دارم که حسرت یک قاچ هندوانه دارند، در اصفهان ایتامی را می شناسم که مادرشان از حسرت پسرش برای یک قاچ هندوانه می گفت و مادر قادر به تهیه نبود چون هیچ حقوق ماهیانه ای نداشتند و فقط از ارزاق بسیار محدود یک سازمان خیریه، امورات خود را به سختی طی می کنند. یعنی این کشاورزان عزیز یک لحظه هم به فکرشان نمی رسد به چنین سازمان های مددکاری مراجعه کنند و یا روحانیون آن شهرهای کشاورزان چرا با همت بلند واسطه این کار خیر بین کشاورزان و سازمان های خیریه نشده اند!
    حتی گاهی اوقات، مسولین این موسسات می توانند میوه ها را با قیمت متعادل برای ایتام‌خریداری کنند. اگر هم که فی سبیل الله اهدا شود، که آن کشاورز محترم، بهشت برین را برای خود خریده است و با خدا معامله کرده است.
    علاقمندان می توانند به “انجمن مددکاری امام زمان (عج)” اصفهان واقع در چهارراه تختی، کوچه پشت بارو، مراجعه کنند. این موسسه خیریه مردم نهاد بیش از ۵۰ سال است که به ایتام خدمات می دهد.

  2. ناشناس گفت:

    مشکلی نیست شما اونی که باید اینها رو جمع آوری کنه پیدا کن هزینه تمام شده بدون سود هم به کشاورز بده ….. دوست عزیز آدرس هست لطفا تشریف ببرید و جمع کنید … از بقیه نخواهید
    سوتفاهم نشه ایده و نیت خوبه ولی چرا یه عده فقط نظر میدن …یه عملی هم انجام بدین بد نیست . همین الان اقدام کن بعد یه ماه دیگه عکس بزار بگو با خواندن خبر این ایده به فکرم رسید و عملی کردن .
    یه ماشین بردار برو هرچی تونستی جمع کن بیا بده به فقرای همین شهر نمی خواد راه دور بری

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین