شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10

جناب نوبخت؛‌جناب وزیر؛‌دستور پیگیری دیگر بس است؛‌ لطفاً‌ امر به تخصیص بودجه فرمایید

شكسته‌بال‌تر از من ميان مرغان نيست     دلم خوش است كه نامم كبوتر حرم است سالها از عمر جاده شيراز – لار – بندرعباس مي‌گذرد. جاده‌اي كه روزانه حدود ۹۰۰۰…

شكسته‌بال‌تر از من ميان مرغان نيست     دلم خوش است كه نامم كبوتر حرم است

سالها از عمر جاده شيراز – لار – بندرعباس مي‌گذرد. جاده‌اي كه روزانه حدود ۹۰۰۰ ماشين‌ سنگين و سبك از آن عبور نموده و بر اساس برخی آمارها حجم قابل توجهی از آنها را نیز ماشینهای سنگین(تریلی، کامیون، کامیونت، نفتکش های جاده پیما، اتوبوس و…) تشکیل می دهند. مسير شيراز – جهرم را مدتي است دوبانده كرده‌اند و خطرات را در حد بسيار بالايي كاهش داده‌اند، اما مسير لار – جهرم در آتش بي‌كسي مي‌سوزد. نه مديركل گامي برمي‌دارد ، نه فرماندار ناله‌اي سر مي‌دهد، نه نماينده كاري در خور انجام مي‌دهد و نه امام جمعه قدمي بايسته مي‌نهد. وزیر هم که گویی آمار تصادفات این منطقه را نشنیده و در جریان نیست که این جاده ترانزیتی جزء ۱۰ جاده حادثه خیز کشور می باشد. بهتر است بگوییم آقای وزیر مستحضرید این جاده حدود ۳۸۵ کیلومتری(جهرم-لار-بندرعباس) کمتر از ۲% کل راههای اصلی کشور(۲۱۶۲۸ کیلومتر-طبق آمارسال۱۳۹۲) را در برمی گیرد اماحوادثش سربه هوا می کشد…

چند روزي مي‌گذرد تصادفي رخ مي‌دهد خانواده‌اي را داغدار مي‌كند و قضيه تمام مي‌شود. اداره كل راه و شهرسازي هم امام‌زاده بي‌معجزه‌اي است كه از برنامه‌هايش فقط اسمي مانده هرچه درباره خرابي و خطرات راه نوشته‌ايم و فرياد زده‌ايم مدير كل آن ، براي يك نمونه يك بار هم جواب نداده و براي  رونق اين جاده گامي عملي برنداشته است.

 خبرها حاكي است اگر پيمانكار، خوب كار كند كمتر از ۵ كيلومتر ديگر از اين جاده تا پايان سال دوبانده مي‌شود يعني ۷۵ كيلومتر راه لار – جهرم در خطر مي‌ماند و سالها بايد مردم كشته شوند و خانواده‌ها داغدار گردند تا چند كيلومتر ديگر دوبانده شود. اينقدر مسامحه در كار كه نياز به اين همه سازمان‌هاي عريض و طويل براي اداره جامعه ندارد.

 وزير راه دولت كنوني و سابق آمار بدهند هريك چند كيلومتر راه دوبانده كرده و خطرات را دفع نموده‌اند؟ جاده‌اي كه عبور از آن روزانه بيش از ۶۰۰ نفتکش جاده پیما، سوخت قابل احتراق و خطرناک را از هرمزگان به کل کشور(حتی تا مشهد و بیرجند) منتقل مي‌كند و به بیانی دیگر بيش از  ۱۰۰۰  دستگاه ماشين سنگين روزانه مي‌نمايد نشان از  تراكم بار ترافیکی دارد. اگر سريعاً اقدام نشود اينگونه غرق در خون شدن‌ها و داغدار نمودن‌ها به خاطر محدوديت جاده‌اي ادامه مي‌يابد و فريادرسي هم که وجود ندارد.

مي‌گويند لارستان ۴۰ سال است كه اداره كل راه و شهرسازي دارد اما نمي‌گويند كه يك جاده درست و حسابي ندارد و مسئولين استاني و كشوري هم از اين مهم غافل‌اند. همينطور كه گفته شد، آمارها نشان مي دهد روزانه ۶۰۰ نفتکش جاده پیما از بندرعباس سوخت‌گيري و از مسير لارستان به سوي کل کشور خدمات می دهد. هفته پیش بود که تصادف یکی از نفتکش ها با یک ماشین شخصی منجر به پرپرشدن ۵نفرگردید که ۴تن آنها ازجمله ۲ کودک در آتش سوختند.

نماينده محترم با وزير نفت وارد مذاكره شود و از پول نفت مبالغي را جهت تأمين امنيت جاده فراهم نمايد. دليل ندارد مردم لارستان اين خطرات را به جان بخرند و وزارت نفت نخواهد براي عبور تانکرهای نفتي خود در مسير بندرعباس – لار – جهرم قدم بردارد.

به هر حال براي مردم رنج‌ديده و زجركشيده لارستان و مناطق ديگر جنوب، تأمين امنيت جاده‌ها مهم است.

مسئولين كشوري بدانند لارستان اولين خاستگاه حكومت اسلامي بوده و  مجاهد نستوه مرحوم آيت‌الله سيدعبدالحسين لاري نهضت الهي و ضد استعماري خود را از اين منقطه آغاز كرده  تا هرمزگان و شيراز و بوشهر و… توسعه داده‌اند و نيروهاي قوام شيرازي و ساير نيروهاي دولتي جز غارت و كشتار چيزي براي اين ملت نياورده‌اند. لذا انتظار ملت لارستان به عنوان اولين فداكاران تحقق اين انديشه الهي از مسئولين نظام مقدس جمهوري اسلامي كه تداوم‌بخش  حركت انبياء و اولياي الهي است، رسيدگي هرچه‌سريع‌تر و تخصيص بودجه لازم جهت اتمام دوبانده كردن جاده ملي جهرم-لار-بندرعباس مي‌باشد.

جالب است یادآوری کنیم که کل مسیر تک بانده در این محور۲۲۵ کیلومتر است برآوردی معقول با کمتر از ۴۰۰ میلیارد تومان کل مسیر جهرم لار و لار تا بندرعباس دوبانده خواهد شد.

 تأكيد مي‌كنيم به هر نحوي از انحاء، لااقل ۷۵ كيلومتر جاده در مسیر جهرم-لار را  تمام كنند و سايه قتل و كشتار و خون را از سر اين مردم دور سازند.

توضیح تیتر :  روز گذشته جناب نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه طی یادداشتی در هامش نامه شماره  ۱۲۴۱۲/  الف۲۹  مورخ ۹۸/۰۴/۱۳ مدیر کل راه و شهرسازی لارستان در خصوص موضوع فوق،‌به دکتر عدل معاون فنی ، زیربنایی و امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه جهت بررسی موضوع دستور  پیگیری داده و مقرر شد این مسیر مورد بازدید شخص ایشان قرار گیرد. اگرچه این بازدید لازم و ضروری و حیاتی است،‌اما باید به جناب نوبخت بگوییم؛‌”‌دستور پیگیری دیگر بس است،‌لطفا امر به تخصیص بودجه فرمایید”

توضیح متن: متن فوق:‌سخن سردبیر شماره ۱۳۵۷ میلادلارستان می باشد که روز پنجشنبه جهت چاپ ارسال شده و جلسات مدیر کل و نماینده و نیز نامه سرگشاده امام جمعه خطاب به رئیس جمهور در روزهای بعد آن بوده است. به هر حال متن فوق علاوه بر وجود آماری قابل تامل، دردنامه همیشگی مردم لارستان بوده است. تیتر فوق نیز به فراخور جلسات روز گذشته کمی تغییر نموده است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۱۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “جناب نوبخت؛‌جناب وزیر؛‌دستور پیگیری دیگر بس است؛‌ لطفاً‌ امر به تخصیص بودجه فرمایید”

  1. سهراب.... گفت:

    خيلي از طرحها بوده براي منطقه که مسوولان گفته اند در حال پيگيري هستيم و هيچ اتفاقي نيفتاده ،ميلاد جان چرا با انتشار خبر مجوز ،طوري وانمود ميکنيد که خبر خوشحاليست ،مگر اتفاقي روي زمين افتاده ؟فقط روي کاغذ چيزي نوشته شده،مگر اين ۲۲کيلومتري که مديرکل ميگه پروژه تو محور لار جهرم در حال اجراست مگر الان فعال هستش؟.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین