شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

اقامتگاه بومگردی در روستاهای «کریشکی و درز» ایجاد می شود

طبق تفاهم نامه همکاری بنیاد مسکن و میراث فرهنگی لارستان در روستاهای «کریشکی» و «درز» به منظور ایجاد اشتغال پایدار اقامتگاه بومگردی احداث می شود. به گزارش میلاد لارستان به…

طبق تفاهم نامه همکاری بنیاد مسکن و میراث فرهنگی لارستان در روستاهای «کریشکی» و «درز» به منظور ایجاد اشتغال پایدار اقامتگاه بومگردی احداث می شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در راستای توسعه و عمران روستایی و صیانت از ارزشهای میراثی منعقد شد.

با حضور ناصر زائری مدیر بنیاد مسکن لارستان، ایوب فاطمی رئیس گروه فنی و اجرایی بنیاد، امین کوه پیما کارشناس طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن  و سیما علویه رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان این تفاهم نامه به امضا رسید.

مدیر بنیاد مسکن لارستان در حاشیه امضای این تفاهم نامه اظهات داشت: پیگیری ایجاد مرکز بوم گردی در دو روستای کریشکی از بخش بیرم و دُرز از بخش مرکزی لارستان بمنظور ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

زائری با بیان اینکه بدلیل وجود بافت قدیم روستای کورده از بخش مرکزی دارای پتانسیل تاریخی و چشم انداز بسیار زیبایی است افزود: جهت بهسازی این روستا در قالب سنگ فرش کوچه ها، پیگیری لازم صورت می پذیرد.

این مسئول تصریح کرد: در اجرای این طرح  ابتدا نسبت به طراحی و سپس تامین اعتبار لازم از محل اعتبارات ملی اقدام می شود و در اختیار نماینده جهت عملیات اجرایی قرار می گیرد.

مدیر بنیاد مسکن لارستان تصریح کرد: همچنین دراین تفاهم نامه پیشنهاد شد در ادامه اجرای طرحهای هادی و ساماندهی در روستاها، بنیاد مسکن نسبت به احداث یکباب واحد تجاری در ورودی روستاهای دارای پتانسیل بمنظور عرضه محصولات صنایع دستی روستاها به مردم اقدام کند.

سیما علویه رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان نیز بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی برای توسعه روستایی و معرفی بهتر جاذبه های فرهنگی و میراثی در مناطق روستایی تاکید کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۵:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین