شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۱ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

صدور دستور رئيس جمهور بر ایجاد استان جدید در فارس تكذيب شد

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: دولت هیچگونه برنامه‌ای برای ایجاد استان‌های جدید در کشور ندارد. به گزارش ميلادلارستان به نقل از ايرنا سعید جلالی با اشاره به مطالب مطرح…

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: دولت هیچگونه برنامه‌ای برای ایجاد استان‌های جدید در کشور ندارد. به گزارش ميلادلارستان به نقل از ايرنا سعید جلالی با اشاره به مطالب مطرح شده در خصوص ایجاد استان‌های جدید در کشور از جمله در لارستان استان فارس افزود: تقسیمات کشوری بر پایه بررسی‌های کارشناسی و مطالعات هدفمند انجام می‌شود و قطعا مبحث مهمی مانند تاسیس استان‌های جدید نیازمند تامل بیشتر و انجام فرایند کارشناسی دقیق‌تر است.

وی ادامه داد: با وجود اهمیت و حساسیت این موضوع، بعضا مشاهده می‌شود که مساله تقسیمات کشوری از سوی برخی از افراد و گروه‌ها به یک اقدام سیاسی تبدیل می‌شود. جلالی تصریح کرد: قطعا در این زمینه بین دولت و وزارت کشور هیچگونه دوگانگی وجود ندارد و صدور هرگونه دستور از سوی رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد استان جدید در فارس تکذیب می‌شود.

او افزود: در مجموع می‌توان گفت که اساسا هیچ پروژه‌ای مبنی بر شکل‌گیری استان‌های جدید در کشور در دستور کار دولت قرار ندارد که از نشانه‌های آن می‌توان به رویه دولت بر رد طرح ایجاد استان اصفهان شمالی بود که توسط برخی از نمایندگان مجلس مطرح شد و در بقیه موارد نیز خلاف این رویه در دولت دیده نشد.
وی درباره احتمال ایجاد استان‌های جدید در آینده گفت: تقسیمات کشوری یک امر پویا است و ممکن است در آینده با لحاظ جمعیت و بر اساس سایر شاخص‌ها تصمیم دیگری اتخاذ شود اما هم اینک هیچ تصمیمی در کشور در خصوص ایجاد استان‌ جدید وجود ندارد.

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور تصریح کرد: البته این امر که درخواست‌ها از دولت یا دیگر قوا به وزارت کشور ارجاع شود امری کاملا طبیعی است و دلیلی بر کوتاهی وزارت کشور در موضوع نیست.

جلالی افزود: انتظار است که نخبگان با بیان و قلم خود ذهن و روان جامعه را آشفته نکنند و از مردم هم استدعا دارم اخبار مربوط به تقسیمات کشوری را صرفا از مراجع آن دریافت کنند.

پیش از این جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، گراش و خنج در مجلس شورای اسلامی از ارائه درخواست خود به رئیس‌جمهوری مبنی بر تشکیل استان لارستان و ارجاع این درخواست به وزارت کشور سخن گفته بود.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۷:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “صدور دستور رئيس جمهور بر ایجاد استان جدید در فارس تكذيب شد”

  1. ناشناس گفت:

    اگر کسی بخواهد کاری بکند هیچوقت با اینهمه هیاهو و تبلیغات پیش نمی رود .وقتی تبلیغات زیاد شد کار عملی نیز از بین میرود .دکتر جعفرپور هنوز نتونسته یک اداره کل راهداری بگیره الان چارت سازمانی سراسر کشور در حوزه وزارت راه تغییر پیدا کرده و دو اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوجود امده است حتی در ایرانشهر و جیرفت .الان همه کاره حوزه انتخاباتی خودمون علوی هست .ایشان هر طرحی بخواهد برای این مناطق تصویب و هر طرحی نخواهد تصویب نمی شود .شما در زمان کدام نمایندگان قبلی دیده اید که اینهمه لامردیها در امور لارستان دخالت کنند؟

  2. A گفت:

    تقسیمات کشوری در سطح شهرستان شاید انجام بشه ولی ایجاد اشتانی جدید فعلا مممن نیست. وضعیت کشور هوب نیست و مسولین حوصله دردسری دیگه ندارن. هنوز تبعات حوادث کازرون را دارن میدن.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین