شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

برگزاری نشست معرفتي كاركنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامي و آموزشكده سما

نشست معرفتي كاركنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامي و آموزشكده سما به همت حوزه فرهنگي اين آموزشكده برگزار شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرنگار خبرگزاري آنا از لارستان،…

نشست معرفتي كاركنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامي و آموزشكده سما به همت حوزه فرهنگي اين آموزشكده برگزار شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرنگار خبرگزاري آنا از لارستان، در اين برنامه كه با قرائت زيارت پرفيض عاشورا توسط يكي از مداحان برجسته شهرستان آغاز شد، مهدي زارع ضمن تبيين فلسفه قيام عاشوراي حسيني و تاثير آن بر زندگي فردي و اجتماعي جامعه گفت: امروز هجمه سنگيني عليه اعتقادات مذهبي و انقلابي ما انجام مي شود كه استادان فرهيخته و دانشگاهيان فرزانه بايد در مواجهه با اين موضوع با تمام توان حضور فعالانه و دلسوزانه داشته باشند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي لارستان، با اشاره به اين موضوع كه هجمه هاي تبليغاتي دشمن به دليل شناخت دقيق آنها از اثرگذاري قيام اباعبدالله الحسين(ع) بر آن متمركز شده و اذهان جوانان و طبقه پيشرو جامعه را مورد هدف قرار داده اند، اظهار كرد: ما بايد به جوانان، اين پيام را انتقال دهيم كه ماهيت قيام امام حسين(ع) در ادامه سلسله واژه هاي ارزشمندي همچون آزادگي، حريت و رها شدن از تعلقات دنيوي در طول تاريخ بوده و امام حسين(ع) و يارانش باوفايش، احياگر اين پيام تاريخي براي همه ادوار تاريخ بوده اند.

زارع بيان كرد: اگر دانشگاهيان ما با بصيرت بيشتر در مقولات اجتماعي و فرهنگي وارد شوند؛ مي توانند رخنه و نفوذ دشمن را مسدود كرده و مانع از رسوخ پذيري و بحران هاي هويت در جامعه شوند.

وي با اشاره به نقش موثر و كليدي دانشگاهيان و نقش جامعه پذيري اقشار مختلف از آنان، تاكيد كرد: آموزش نونهالان، نوجوانان و جوانان در مدارس و دانشگاه ها مي تواند نقش موثري در ارتقا بينش فردي و اجتماعي مردم و اجتماع داشته باشد.

زارع، با اشاره به تحولات منطقه خاورميانه گفت: قيام هاي انقلابي مردم يمن، لبنان و عراق با محوريت سادات فاطمي و علوي و رهبري رهبر فرزانه و حكيم انقلاب اسلامي، نشان دهنده عمق تاثيرگذاري فرهنگ حسيني بر جامعه و تاثيرگذاري قيام ابا عبد الله الحسين(ع) بر تمامي انسان هاي آزاده جهان است كه حفاظت و صيانت از آن بايستي مورد توجه و دقت نخبگان فكري و اجتماعي جامعه قرار داشته باشد.

در انتهاي اين نشست ، عزاداران حسيني مهمان سفره كريمانه آن حضرت بودند.

 س- ۲۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۹:۱۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین