جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

نماینده ولی فقیه در فارس خواستار اتصال شیراز و بندرعباس از طریق راه آهن شد

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز خواستار اتصال شیراز و بندرعباس از طریق راه آهن شد و گفت: شهرستان های جنوبی استان فارس از جمله فسا،جهرم و…

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز خواستار اتصال شیراز و بندرعباس از طریق راه آهن شد و گفت: شهرستان های جنوبی استان فارس از جمله فسا،جهرم و لار از راه آهن محروم هستند و اگر این خط ریلی ایجاد شود جنوب این استان به رونق اقتصادی و توسعه پایدار خواهد رسید.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز عصر یکشنبه، ۳۱ شهریورماه در دیدار با امیردریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران منشاء تحولات کشور در همه زمینه ها بوده است، امکانات امروز را با چهل سال قبل قابل قیاس ندانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی همه چیز را متحول کرده است و امکانات امروز قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

وی خواستار اتصال شیراز و بندرعباس از طریق راه آهن شد و گفت: این مسئله موجب رونق اقتصادی استان خواهد شد و باید همت عالی مسئولان استان هم همین باشد که البته راه آهن می‌تواند از شهرهای مختلف استان هم عبور کند.

آیت الله لطف الله دژکام افزود: شهرستان های جنوبی استان فارس از جمله فسا،جهرم و لار از راه آهن محروم هستند و اگر این خط ریلی ایجاد شود جنوب این استان به رونق اقتصادی و توسعه پایدار خواهد رسید.

وی اضافه کرد: نمایندگان مردم فارس در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی وعده هایی در این خصوص داده‌اند اما بیشتر جنبه تبلیغاتی برای انتخابات داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: ایجاد ایستگاه‌های راه آهن نباید در نزدیکی شهرها باشد زیرا در دراز مدت جلو توسعه شهر را خواهد گرفت و می‌توان ایستگاه را در فاصله ۳۰ تا ۴۰ کیلومتری شهرها ایجاد کرد.

وی ادامه داد: بعنوان مثال این امکان وجود دارد در فاصله ۳۰ کیلومتری جهرم و فسا تنها یک ایستگاه ایجاد کرد که هر دو شهرستان از ظرفیت آن بهره مند شوند و این خط ریلی در ادامه به سمت داراب و لار نیز امتداد یابد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه فارس از گذشته مرکز فرماندهی جنوب کشور بوده،گفت: مسئولان این استان باید مراقبت کنند که جایگاه فارس در سطح کشور تنزل پیدا نکند و این خطه از رونق نیفتد.

آیت‌الله دژکام همچنین بر لزوم رسیدگی به شهرستان‌های مختلف استان فارس تأکید کرد و گفت: نیاز است که نگاه راهبردی قوی‌تری در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر روی شهرستان‌ها متمرکز شود.

وی با اشاره انتخابات آذر ماه تاکید کرد: اگر قرار است از فارس فردی به مجلس ورود کند باید این فرد آنقدر توانمند باشد که همچون رئیس کمیسیون های مجلس یا هیات رئیسه مجلس باشد تا حقی از مردم فارس ضایع نشود .

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نماینده ولی فقیه در فارس خواستار اتصال شیراز و بندرعباس از طریق راه آهن شد”

  1. ناشناس گفت:

    مسله این است اتصال شیراز به بندر دو راه داره از کجا بره مهمه ….. اینجا ست که ما نیاز به نماینده با عرضه داریم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین