یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 4 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

شرط تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی چیست؟

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: در موارد استثنایی تشکیل دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مستقل در استان‌های موجود بسیار محدود و منوط به تامین…

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: در موارد استثنایی تشکیل دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مستقل در استان‌های موجود بسیار محدود و منوط به تامین استانداردها و اعتباربخشی به مصوبات شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا، یکصدوبیست ودومین جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور دوم مهرماه جاری در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد که منصور کبگانیان در این نشست اعلام کرد: دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر درخواست ارتقاء به دانشگاه را دارد که قائم مقام و معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد و موافقت شورای گسترش وزارت بهداشت هم کسب شد.

کبگانیان گفت: نظارت و اجرایی سازی سند آمایش آموزش عالی برعهده ستاد راهبری نقشه است که یک تبصره اجرایی به آن اضافه می شود؛ چون درخواست‌های زیادی برای گسترش دانشگاه‌ها وجود دارد و از سوی دیگر گسترش دانشگاه‌ها باید در چارچوب آمایش آموزش عالی قرار گیرد.

دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: براساس این تبصره که به تصویب رسید، تشکیل دانشگاه‌های علوم پزشکی جدید استانی منوط به تشکیل استان جدید است که این موضوع از گذشته وجود داشت.

دبیر ستاد علم و فناوری ادامه داد: در موارد استثنایی تشکیل دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مستقل در استان‌های موجود بسیار محدود و منوط به تامین استانداردها و اعتباربخشی به مصوبات شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، همچنین تفصیل شرایط تعیین شده به شاخص‌های جمعیتی استان و شاخص‌های مساحتی بستگی دارد.

وی یادآور شد: در صورت وجود چنین مواردی، پس از تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و بعد از تصویب در شورای راهبری ستاد نقشه جامع علمی، موضوع به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت ابلاغ ارجاع می‌شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “شرط تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی چیست؟”

  1. اصغر گفت:

    متاسفانه طی چند سال اخیر با پیگیریهای مردمی برای ارتقای دانشکده علوم پزشکی لارستان به دانشگاه اعلام شد دیگر ایجاد دانشگاههای علوم پزشکی در شهرستانها امکان پذیر نمی باشد ولی دیدیم که پارسال دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر با قدمتی برابر لارستان با پیگیریهای مردمی به دانشگاه ارتقا یافت .حال که علوم پزشکی لارستان چند ین مرکز درمانی و خدماتی شهرستانهای جنوبی فارس را تحت پوشش دارد بعلاوه چندین بیمارستان … و همچنین خیرین بیش از ۷۰ درصد مراکز درمانی را ساخت و تجهیز نموده اند و دوری شهرها و روستاهای جنوبی استان فارس از مرکز استان و نیز تحت پوشش داشتن چندین بیمارستان جنوب فارس و شمال هرمزگان توسط انتقال خون لارستان ، لازم است هر چه سریعتر بدون هیچ بهانه ای دانشگاه علوم پزشکی لارستان ایجاد شود

  2. لارستانی گفت:

    در شرایط. فعلی تنها. با. ادغام. دانشکذه. های. علو پزشکی. لار. وگراش. امکان. ایجاد. دانشگاه. علوم پزشکی. در جنوب فارس. وجود. دارد

  3. Bashir khan گفت:

    با سلام و. احترام
    جناب آقای جعفر پور
    شما که خود عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هستید پس چرا برای دانشکده شهر لار قدمی برنمیدارید .

  4. ناشناس گفت:

    دانشکده علوم پزشکی لارستان نتونسته حتی یک نیروی درمانی در آگهی استخدامی جدید بگیره در حالیکه دانشکده گراش و جهرم تعداد زیادی نیرو گرفتند .اگه اینطور ادامه پیدا کنه پرستاران منطقه لار هم جذب جهرم و گراش میشند و ما باید …

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین