شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

زندگی و اندیشه سیاسی آیت الله سید عبدالحسین لاری منتشر شد

کتاب «زندگی و اندیشه سیاسی آیت‌الله سید عبدالحسین لاری» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرنگار…

کتاب «زندگی و اندیشه سیاسی آیت‌الله سید عبدالحسین لاری» از سوی موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در پیشگفتار این اثر درباره اهداف نگارش کتاب می‌خوانیم: هدف اصلی این کتاب شناخت و آگاهی از زندگی و اندیشه سیاسی آیت‌الله سید عبدالحسین لاری است که کمتر مورد بحث و تأمل قرار گرفته است. در شکل‌گیری انقلاب مشروطیت ایران عوامل مؤثری نقش داشته‌اند که بررسی هر کدام از آنها، می‌تواند الگوی پژوهشی جدیدی در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

در این میان واکاوی نقش و سهم علما در انقلاب مشروطیت به عنوان یکی از مهمترین گروه‌ها در بسیج نیرو‌های اجتماعی، دارای اهمیت بیشتری است؛ بنابراین تحقیق در زندگی و اندیشه سیاسی آیت‌الله سید عبدالحسین لاری به عنوان رهبر مذهبی انقلاب مشروطیت در فارس، علاوه بر آنکه ما را به شناخت دقیق‌تر و کامل‌تر از نهضت مشروطه رهنمون می‌سازد، اطلاعات جدیدی از شیوه اجرای حکومت اسلامی و وظایف آن در اختیار ما قرار می‌دهد.

این کتاب می‌کوشد با استفاده از روش توصیفی و تحلیلی، ضمن استفاده از منابع و ماخذ تحقیقی، جزئیات بیشتری از زندگی و اندیشه سیاسی آیت‌الله لاری را در معرض مطالعه پژوهشگران عصر مشروطه قرار دهد.

کتاب مذکور در هفت فصل به نگارش درآمده است؛ فصل اول به ترسیم زندگینامه سید لاری از آغاز تا پیروزی انقلاب مشروطیت اختصاص دارد. فصل دوم اقدامات و مبارزات آیت‌الله لاری از استبداد صغیر تا هنگام رحلت او را بررسی می‌کند. در فصل سوم کتاب، ابتدا سیاست از نگاه آیت‌الله لاری و سپس آثار سیاسی وی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

فصل چهارم به انواع حکومت از دیدگاه آیت‌الله لاری و منشاء و اهداف آن می‌پردازد و در فصل پنجم تشکیل مجلس از منظر آیت‎‌الله لاری، ویژگی‌ها و اهداف آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

فصل ششم به تشریح دیدگاه آیت‌الله سیدعبدالحسین لاری درباره ولایت مطلقه فقیه و قلمروی اختیارات آن اختصاص می‌یابد. اهمیت این فصل از آن رو است که آیت‌الله لاری اولین شخصی به شمار می‌آید که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ولایت فقیه را در لارستان به اجرا گذاشت و نام خود را به عنوان، ولی فقیه عصر مشروطه مطرح کرد. در فصل پایانی کتاب نیز نظرات سیاسی آیت‌الله لاری با علمای معاصر در خصوص مشروطیت مورد مقایسه و بررسی قرار می‌گیرد.

«زندگی و اندیشه سیاسی آیت‌الله سید عبدالحسین لاری» به قلم وحید کارگر جهرمی، با قیمت ۳۵ هزار تومان توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شد.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به صفحه منشورات پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی به نشانی irdc.ir این اثر را تهیه نمایند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین