پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 25

نیاز مبرم آتشنشانی لار به خودرو «نردبان» و «تندرو»

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار گفت: مهمترین کمبود در آتش نشانی لار وجود یک ایستگاه در منطقه نزدیک بائن و میدان امام رضا(ع) جهت خدمات رسانی…

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار گفت: مهمترین کمبود در آتش نشانی لار وجود یک ایستگاه در منطقه نزدیک بائن و میدان امام رضا(ع) جهت خدمات رسانی منطقه و شعاع عملیاتی از لحاظ تایم خارج از حد استاندارد است و همچنین این سازمان با وجود مرتفع سازی و تصادفات جاده‌ای و شهری نیاز مبرم به خودرو نردبان و خودرو تند رو امداد و نجات دارد.

به گزارش میلاد لارستان، هفتم مهرماه هرسال به نام روز بزرگداشت روز آتشنشانی نام گرفته است. آتشنشانان کسانی هستند که در زمان بروز حادثه و درست زمانی که همه افراد جان خود را برمی دارند و از مهلکه فرار می کنند، آنان به سمت خطر هجوم می برد و دلیرانه با ان می جنگند. در هنگام بروز حادثه که ممکن است آتش سوزی، انفجار، ریزش، پرتاب و خطر در پی داشته باشد، آتشنشانان پا پس نمی کشند و با وجودی که خطر در کمین آنهاست و امکان جان باختن نیز باشد، آنان با علم و اگاهی برای نجات هم نوع هر آنچه دارند در طبق اخلاص می گذارند.

به همین مناسبت و به منظور اطلاع از فعالیتهای آتشنشانی لارستان، گفت و گویی با سعید منشی رئیس سازمان آتشنشانی لارستان ترتیب داده ایم که به شرح ذیل است:

میلاد لارستان: تعداد ماموریت های انجام شده از طرف سازمان آتش نشانی لارستان در شش ماهه نخست امسال به تفکیک اطفاء حریق و عملیات نجات؟

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لار در شش ماهه اول سال ۹۸ در مجموعه ۹۱۶ مأموریت انجام داده که از این تعداد ۵۵۶ ماموریت امداد و نجات، ۳۶۰ ماموریت اطفاء حریق بوده است.

میلاد لارستان: در مجموع حوادث رخ داده چند نفر مصدوم شده‌اند و از این تعداد چه تعداد از نجات یافته و چند نفر فوتی داشته‌ایم؟

در مجموع حوادث، ۹۸ مصدوم، ۱۹ فوتی و  ۱۲۳ نجات یافته در عملیاتهای مختلف در طول ۶ ماهه نخست سال جاری داشته ایم.

میلاد لارستان: بیشترین حوادث در زمینه عملیات نجات مربوط به چه چیزهایی بوده است؟

بیشترین حوادث در خصوص اطفای حریق خودرو، منازل مسکونی، تجاری و تصادفات جاده ای و همچنین گرفتن حیوانات موزی از قبیل مار و عقرب و… بوده است.

میلاد لارستان: مهمترین کمبودهای آتشنشانی لارستان چیست؟

مهمترین کمبود در آتش نشانی لار وجود یک ایستگاه در منطقه نزدیک بائن و میدان امام رضا(ع) جهت خدمات رسانی منطقه و شعاع عملیاتی از لحاظ تایم خارج از حد استاندارد است و همچنین این سازمان با وجود مرتفع سازی و تصادفات جاده‌ای و شهری نیاز مبرم به خودرو نردبان و خودرو تند رو امداد و نجات دارد.

میلاد لارستان: با توجه به گسترش روزافزون آپارتمان نشینی در شهر لار چه اقدامی برای خرید خودرو نردبان دار صورت گرفته است؟

در خصوص خودرو نردبان در چندین مصاحبه و جلسه این مطلب را عنوان کرده و همچنین نامه نگاری هایی صورت گرفته اما متاسفانه با توجه به افزایش نرخ ارز و قیمت سرسام آور این خودرو تا کنون موفق به خرید خودرو نشده‌ایم و این مهم را هم باید بگویم که شهرداری به تنهایی قادر به خرید آن نمی‌باشد و در این خصوص باید نیک اندیشان ما را یاری کنند.

میلاد لارستان: آیا در استخدامی های جدید نیرویی به آتشنشانی لارستان اضافه می شود؟

با توجه به شرایط موجود خیر.

میلاد لارستان: آیا در حال حاضر بودجه آتشنشانی  لارستان از شهرداری تامین می شود یا مستقل است؟

از شهرداری تامین می شود. لازم به ذکر است که با توجه به مصرفی بودن آتش نشانی و گران قیمت بودن تجهیزات لازم، تأمین هزینه ها مشکل بوده و از شهرداری و شورای شهر کمال تشکر را داریم که در این خصوص همکاری لازم را با ما دارند.

میلاد لارستان: توضیحات تکمیلی:

در پایان باز هم یادآور می شوم که با توجه به گران بودن تجهیزات لازم به خصوص خودرو نردبان که در این شرایط نیازمند داشتن چنین خودروی هستیم  و با توجه به اینکه شهرداری به تنهایی توان خرید آن را ندارد از خیرین محترم تقاضا داریم که اندیشه سبزشان را از ما دریغ نورزند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین