یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

حامیان حقوق مصرف کننده در فارس به رقابت فراخوانده شدند

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس از آغاز ثبت نام برای انتخاب حامیان برتر حقوق مصرف کننده در فارس خبر داد. مهندس حمید رضا ایزدی اظهار داشت: ثبت…

رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس از آغاز ثبت نام برای انتخاب حامیان برتر حقوق مصرف کننده در فارس خبر داد.

مهندس حمید رضا ایزدی اظهار داشت: ثبت نام برای شرکت تولیدکنندگان و واحدهای خدماتی در نهمین دوره جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف کننده فارس از ابتدای هفته جاری آغاز شده و تا ۳۰ مهر ماه ادامه دارد.

وی با بیان این که کلیه واحدهای تولیدی می توانند در این جشنواره شرکت کنند، ادامه داد: این جشنواره در دو حوزه واحدهای تولیدی و واحدهای خدماتی در اسفندماه برگزار می شود و علاوه بر تمامی کارگاه ها و کارخانجات تولیدی واحدهای خدماتی همچون هتل ، بیمارستان ، درمانگاه ، آموزشگاه ، مجموعه ورزشی ، مراکز تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، شرکت های نرم افزاری و تبلیغاتی می توانند برای شرکت در این جشنواره ثبت نام تا پایان مهرماه ثبت نام کنند.

ایزدی با بیان این که پس از ثبت نام اینترنتی متقاضیان ، فرآیند بررسی و تحویل مدارک آغاز می شود، اضافه کرد: در نخستین مرحله قبل از شروع مرحله ارزیابی ، مرحله تکمیل پرسشنامه انجام می شود ، افزود: مهمترین مرحله این جشنواره بررسی نظرات مصرف کنندگان و مشتریان واحدهای تولیدی و خدماتی است که این مرحله ۲۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده را شامل می شود.

وی گفت: اهمیت این مرحله به حدی است که چنانچه واحدهای تولیدی و خدماتی نتوانند امتیاز در این مرحله که ۱۴ امتیاز از ۲۰ امتیاز است را کسب نمایند قادر نخواهند بود در مرحله ارزیابی نهایی شرکت کنند و حتی اگر بالاترین شاخص های فعالیت اقتصادی را داشته باشند از چرخه رقابت حذف می شوند.

مهندس ایزدی در خصوص ملاک های انتخاب واحدهای برتر تاکید کرد: آنچه مهم است این است که واحدهای برتر نباید در مراجعی همچون اداره کل تعزیرات حکومتی،استاندارد و اداره نظارت بر مواد غذایی علوم پزشکی دارای پرونده تخلف منجر به صدور رای محکومیت در سال گذشته داشته باشند ضمن اینکه داشتن بخش ارایه خدمات پس از فروش از اصلی ترین معیارهای انتخاب واحدهای برتر است.

وی وضعیت شاخص های کلی تعیین و اعلام قیمت کالا،درج قیمت،کیفیت کالا،گستره توزیع استانی،داشتن نشان تجاری مستقل و برند،داشتن پروانه استاندارد ملی و بین المللی و فعال بودن حداقل ۵۰ درصد ظرفیت اسمی کارخانجات را از جمله معیارهای انتخاب واحدهای صنعتی برتر در حوزه حمایت از حقوق مصرف کننده ذکر کرد.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت فارس خاطر نشان کرد: در حوزه صنعت واحدهایی که حداقل ۷۵ تا ۸۵ امتیاز را در حوزه صنعت دریافت کنند گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کننده و  واحدهایی که بیش از ۸۵ امتیاز بگیرند تندیس برنزی ، نقره ای و طلایی دریافت   می کنند.

ایزدی گفت: اما در حوزه خدمات به واحدهایی که ۸۰ تا ۹۰ امتیاز را کسب کنند گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کننده و امتیاز بالاتر از ۹۰ تندیس برنزی ، نقره ای و طلایی اعطا  می شود.

وی گفت: تمامی واحدهای تولیدی و خدماتی متقاضی شرکت در این جشنواره باید به مراجعه به سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس www.jhmfars.ir نسبت به ثبت نام و ارایه بخشی از مدارک اقدام نمایند./*

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین