جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

اجرای عملیات احیاء و مرمت قنات علی‌آباد بخش مرکزی لارستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، از اجرای عملیات احیاء و مرمت قنات علی‌آباد مرکزی به طول ۱۵۰۰ متر خبر داد و گفت: تامین اعتبار این عملیات با پیگیریهای مستمر این معاونت…

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، از اجرای عملیات احیاء و مرمت قنات علی‌آباد مرکزی به طول ۱۵۰۰ متر خبر داد و گفت: تامین اعتبار این عملیات با پیگیریهای مستمر این معاونت از محل کمک‌های فنی- اعتباری در سال مالی ۹۶ و ۹۷ صورت گرفته است .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه خبری آوای رودکوف، فرزاد قاسمی، اظهار کرد: دوره آموزشی حسابداری صندوق خرد زنان روستایی با هدف آموزش و توانمند سازی زنان روستایی، در سالن جلسات مرکز جهاد کشاورزی بیرم برگزار شد.

وی افزود: در این دوره مباحث مقدماتی حسابداری و نحوه ثبت در دفاتر برای حسابداران و مدیرعاملین صندوق های خرد زنان روستایی تدریس شد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، بیان کرد: در حال حاضر بخش بیرم با داشتن ۶ صندوق در زمینه های مختلف به توانمند سازی زنان روستایی کمک می کند .

وی از اجرای عملیات احیاء و مرمت قنات علی‌آباد مرکزی به طول ۱۵۰۰ متر خبر داد و یادآور شد: تامین اعتبار این عملیات با پیگیریهای مستمر این معاونت از محل کمک‌های فنی- اعتباری در سال مالی ۹۶ و ۹۷ صورت گرفته است .

قاسمی، با بیان اینکه در حال حاضر میزان آب‌دهی قنات از صفر به حدود ۶ لیتر در ثانیه افزایش پیدا کرده است، ابراز امیدواری کرد: در آینده این طرح با مشارکت ۱۵ درصدی بهره برداران ادامه یافته و باعث افزایش آبدهی آن شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان، پس از مرمت قنات حدود ۱۵ نفر از این طرح بهره مند خواهند شد که سبب اشتغالزایی در این زمینه می‌شود.

وی در ادامه به برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئولین آب و خاک استان فارس و پیمانکار طرح در موضوع بررسی مشکلات بند خاکی شرفویه خبر داد و اشاره کرد: مشکلات عمدتا مالی طرح مذبور بررسی شد و در ادامه بازدید از طرح صورت گرفت .

فرزاد قاسمی با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۹۱ شروع شده است و تا کنون با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی میزان ۲۵۰۰۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته، گفت: میزان ۲۵۰۰۰ میلیون ریال دیگر نیاز است تا حجم باقیمانده که شامل ۲۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی و ۳۲۰۰ متر مکعب عملیات سنگ و سیمان جهت احداث سرریز تکمیل شود .

وی خاطر نشان کرد: این بند خاکی به لحاظ دارا بودن حجم آبگیری بالا در مخزن سد , تحول عظیمی در کشاورزی منطقه ایجاد می‌کند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لارستان در پایان سخنان خود، تأکید کرد: تغذیه مصنوعی بند خاکی شرفویه , به‌منظور تغذیه سفره آب زیرزمینی و به منظور کنترل سیلاب و افزایش دبی و بهبود کیفیت آب چاه های زیردست بوده که باعث جبران تراز منفی آب چاه‌ها خواهد شد.

خبرنگار: مدینه صابری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین