جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

نشست فرماندار ویژه لارستان با اعضای شورای اسلامی شهر لار

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: شوراها تسهیل گر فعالیت دستگاه های اجرایی در منطقه هستند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت: شوراها تسهیل گر فعالیت دستگاه های اجرایی در منطقه هستند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در نشست با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرستان با بیان اینکه در همه ادارات شهرستان بایستی به درخواست ها و نظرات و پیشنهادهای نمایندگان مردم در شوراها اهمیت دهند و در راستای رفع مشکلات مردم قدم بردارند، افزود: ارتباط مستقیم مسئولین ادارات با نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی باعث رفع بسیاری از مشکلات می شود و مسئولین ادارات مشکلات مطرح شده توسط اعضای شورای شهرستان را به عنوان یک فرصت نگاه کنند و در رابطه با درخواست های مردم، اقدامات جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها نقش مهمی در حل مشکلات مردم و منطقه دارند، خاطرنشان کرد: بی شک این نشست خود یکی از بستر سازی هایی است که نظام شورایی برای ما ایجاد کرده است و اگر شوراها بر اساس چارچوبی که قانون تعریف کرده است، عمل کنند، کمکی مضاعف به مردم و دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

فرماندار ویژه لارستان، اذعان داشت: بایستی به شوراها چه در سطح بخش، چه در سطح روستا و چه در سطح شهرستان به عنوان کسانی که همکار و همیار مسئولین و مردم هستند، نگاه کرد، چرا که شوراها زبان گویای مردم و مسئولین هستند.

حسنی، اضافه کرد: البته شوراها بایستی محدودیت ها و کمبود اعتبارات دولت را هم بدانند و آن را به سمع و نظر مردم برسانند و در حقیقت نیز چنین است چون اعتبارات شهرستان محدود است و پاسخگوی این همه نیازها و درخواست های مردم نیست و اکثر اعتبارات در موضوعات راه، آب و بهداشت مردم هزینه می شود.

 معاون استاندار فارس، با بیان اینکه اعتبارات و منابع شهرستان مشخص است و بیشتر این اعتبارات برای پروژه های نیمه تمام بالای ۷۰ درصد و بر اساس شاخص ها و اولویت ها در نظر گرفته شده است؛ بیان کرد: تا الان هرآنچه در اختیار داشته ایم سعی کرده ایم به صورت عادلانه در تمامی مناطق لارستان توزیع کنیم البته اولویت ما مناطق محروم بوده است و این اولویت ها نیز با هماهنگی شوراهای اسلامی شهر و بخش و روستا و دهیاران برای اجرای پروژه های نیمه تمام در نظر گرفته شده است.

حسنی در ادامه تصریح کرد: برگزاری این گونه جلسات و نشست ها هم به نفع اعضای شورای اسلامی شهرستان به عنوان نمایندگان مردم و هم به نفع مسئولین ادارات شهرستان است که از نزدیک به حدود انتظارات همدیگر و همچنین از میزان اختیارات و از محدودیت های اعتباری دستگاه‌های اجرایی و غیره آشنا شوند.

 وی تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی شهرستان به شوراها به عنوان یک جایگاه حقوقی و کسانی که یارو یاور ادارات هستند نگاه کنند و بصورت مستمر ادارات در راستای رفع مشکلات مردم با شوراها ارتباط داشته باشند.

نماینده عالی دولت در لارستان از روسای ادارات حاضر در جلسه خواست که مشکلات مطرح شده را دسته بندی و در سریعترین زمان ممکن آن را اولویت بندی و عملیاتی و اجرایی نمایند.

فرماندار ویژه لارستان در ادامه سخنانش گریزی هم به انتخابات سال جاری زد و گفت: همه شورا ها سعی کنند انتخابات را باشکوه‌تر از سالهای قبل برگزار کنند، چرا که اگر این انتخابات پرشور تر از قبل صورت پذیرفت،تضمین کننده امنیت و آرامش فرزندان و آیندگان در سال‌های دور خواهد بود و یقین می دانیم که جابجایی قدرت از طریق فکر، اندیشه، قلم و مشارکت مردم به مراتب بهتر از جابجایی قدرت از طریق خشونت، درگیری و چپاول و غیره است که در دوران قبل از انقلاب بوضوح وجود داشت.

  حسنی افزود: به اصل انتخابات به عنوان موضوعی، جناحی و حزبی  فکر نکنید، بلکه به عنوان یک نیاز ملی، اجتماعی که متعلق به نسل های آینده است؛ نگاه کنید و در شهرها و بخش‌ها و روستاها و حوزه استحفاظی خود در جهت تشویق و ترغیب مردم  به عرصه انتخابات فعالیت کنید.

وی در پایان سخنانش از رئیس و تک تک اعضای شورای اسلامی شهرستان لارستان تقدیر و تشکر کرد.

 پیش از این نیز عبدالرحیم مقیمی رئیس شورای اسلامی شهرستان و اعضای شورا نیز مسائل و مشکلات شهرها، بخش‌ها و روستاهای منطقه لارستان را در حوزه های مختلف آب، راه، بهداشت و درمان، کشاورزی و غیره را بیان و خواستار رفع این موارد شدند که مسئولین حاضر در این نشست هم پاسخ مقتضی را ارائه کردند.

   س- ۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نشست فرماندار ویژه لارستان با اعضای شورای اسلامی شهر لار”

  1. ناشناس گفت:

    سلام.
    تیتررا درست کنید .
    شورای اسلامی شهرستان لارستان

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین