سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

نشست فرماندار ویژه لارستان با جمعی از پرسنل بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) بیرم

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان،گفت: کادر درمانی و بهداشتی از ایام شروع بیماری کرونا پای کار بوده اند و شبانه روزی در راستای سلامت جامعه تلاش کرده اند. به…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان،گفت: کادر درمانی و بهداشتی از ایام شروع بیماری کرونا پای کار بوده اند و شبانه روزی در راستای سلامت جامعه تلاش کرده اند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در نشست با جمعی از پرسنل بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) بیرم، در سخنانی با بیان اینکه کادر درمانی و بهداشتی لارستان و بخش بیرم از ایام شروع بیماری کرونا پای کار بوده اند و شبانه روزی در راستای سلامت جامعه تلاش کرده اند؛ افزود: زمانی که این ویروس به عنوان تهدید در کشور ما نمایان شد و جهان را در بر گرفت همه به عنوان یک تهدید جدی به آن نگاه کردند، چرا که در صورت تعلل یک بحران جدی را به دنبال داشت.

 وی ادامه داد: کشور ما مشکلاتی در حوزه تحریم و محدودیت‌های مالی و اقتصادی داشت و این نگرانی را داشتیم که بیشترین آسیب از کرونا متوجه کشور ما بشود، همچنین در حوزه تحریم تجهیزات پزشکی نیز محدودیت‌هایی را برای ما ایجاد می کرد، اما یک شاخص مهم و تاثیرگذار به ما نشان داد که همه معادلات جهانی مبتنی بر مسائل مالی و قدرت مادی نیست، چرا که بسیاری از مشکلات را می توان در قالب همبستگی های اجتماعی، اعتقادات دینی و مذهبی، نوع دوستی و انسان دوستی، حل و فصل کرد.

فرماندار ویژه لارستان، ادامه داد: نمونه عینی آن کشورهایی که مدعی قدرت و پیشرفت و علم و توسعه و تکنولوژی بودند، هم اکنون می‌بینید که وضعیت مبتلایان به کرونا و بخصوص وضعیت فوت‌شدگانشان در مقابل با کشورهایی مثل ایران، قابل قیاس نیست.

حسنی، خاطرنشان کرد: وقتی بحث از علم و تکنولوژی به میان می‌آید، بایستی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در چنین روزهایی، خود را نشان بدهند، اما می بینید که از ویروس کرونا عاجزند و نمی توانند آن را مهار و کنترل کنند.

 وی با اشاره به اینکه علم باید در خدمت این باشد که انسان از رفاه کامل برخوردار باشد؛ تصریح کرد: یکی از الزامات رشد و توسعه، برخورداری از بهداشت و درمان پیشرفته است که در چنین زمانی به داد انسان ها می رسد، اما امروزه در آمریکا که خود را ابرقدرت دنیا می داند، حدود ۱۰۰ هزار نفر به واسطه این ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، اما در کشور ما به جهت وجود همبستگی های اجتماعی و اعتقادات دینی مردم و همچنین توجه ویژه حوزه بهداشت و درمان که مدبرانه موضوع را مدیریت کرده، آمار مبتلایان و فوتی ها خیلی کمتر است.

نماینده عالی دولت در لارستان، یادآور شد: در کشور ما مردم و خیرین از روز اول پای کار بودند و نه تنها از نظر پزشکی، بلکه از نظر اقتصادی به هم نوع خود و به حوزه بهداشت و درمان کمک کردند و این مهم یکی از دلایل موفقیت کشورمان بود که مردم در صحنه بودند و اقلام بهداشتی و درمانی و تجهیزات پزشکی را تهیه و توزیع و در ادامه نیز در حوزه معیشتی و اقتصادی نیز همت کردند، همه معادلات جهانی مبتنی بر مسائل مالی و مادی و قدرت نیست چون دغدغه داشتند که مشکلی برای مردم پیش نیاید و با همگرایی و هم‌افزایی تاب آوری اقتصادی را افزایش و تاب آوری اجتماعی را مستحکم تر کردند و همه و همه اینها باعث شد که تا این زمان کشور خوب مدیریت بشود.

معاون استاندار فارس، افزود: کشور ما در مقابل تمامی بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه خوش درخشیده است، چرا که همه پای کار هستند و از کشور و کیان خود دفاع می‌کنند و به جرات می گوییم وضعیتی که امروز در کشور ما از لحاظ همدلی و همبستگی اجتماعی رقم خورده است، به مراتب از دوران دفاع مقدس کمتر نبوده و جای بسی افتخار است.

 حسنی، تاکید کرد: مسئولین مربوطه در شهرستان و بخش های تابعه نیزچه درحوزه تخصصی و چه در حوزه های مختلف اجرایی، اجتماعی، شوراهای اسلامی شهر و روستا، همه در کنار هم بودند و رزمایشی از همدلی و هماهنگی نشان دادند که ارزش و قدمت آن از دوران دفاع مقدس کمتر نیست و امیدواریم این هماهنگی‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

فرماندار ویژه لارستان، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به مسائل و مشکلات بخش بیرم آگاه هستم و تنگناهای این بخش را می‌دانم، اما به‌دلیل محدودیت های مالی که وجود دارد، بسیاری از زیرساخت های اجرایی، زیربنایی و خدماتی در این بخش انجام نشده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش بیرم می بایست به آن توجه بیشتری بشود، گفت: اگر از قبل که وضعیت اعتباری در کشور به مراتب خیلی بهتر از الان بود، کارهای اجرایی و زیربنایی در این بخش و دیگر بخش ها انجام می‌شد، اکنون وضعیت این بخش اینگونه نبود.

حسنی، در پایان تاکید کرد: مسائل و مشکلات بخش بیرم اولویت بندی می شود و با استفاده از توانمندی حداقلی مالی که در اختیاراست در راستای اجرایی کردن زیرساخت ها تلاش خواهیم کرد.

پیش از این نیز حجت الاسلام و المسلمین سید حسین زندوی امام جمعه، روح الله بامداد بخشدار بیرم و شمسایی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان و مدیر داخلی بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) بیرم نیز مواردی را مطرح کردند.

س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۸:۳۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین