شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 23

اداره کار لارستان، در مسیر توسعه خدمات رسانی الکترونیکی

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان، گفت: این اداره خود را برای توسعه خدمات رسانی به صورت الکترونیکی آماده می کند. به گزارش میلادلارستان به…

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی لارستان، گفت: این اداره خود را برای توسعه خدمات رسانی به صورت الکترونیکی آماده می کند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی اداره کار لارستان، برابر اعلام اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، هرگونه خدمات رسانی ادارات کار در سراسر استان از تاریخ سیزدهم مهرماه ۱۳۹۸ وابسته به ثبت اطلاعات فردی و کارگاهی مراجعه کنندگان در سامانه جامع روابط کار (ساجار) است.

عبدالمهدی قاسمی، رئیس اداره کار لارستان، افزود: در ابلاغ اداره کل تعاون کار استان فارس آمده است،  از این پس ارائه خدماتی همچون « ثبت تعاونی ها، رسیدگی به امور تعاونی ها، ثبت دادخواست های بدوی و تجدید نظرخواهی مراجع حل اختلاف کار، تسهیلات و خدمات اشتغالزایی، معافیت ها و مشوق های بیمه ای، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، بیمه بیکاری، درخواست بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، حوادث ناشی از کار، تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، تأیید صلاحیت شرکت های خدماتی و … » تنها در صورت ثبت اطلاعات مراجعه کنندگان در سامانه «ساجار» امکان پذیر خواهد بود.

رئیس اداره تعاون کار لارستان تصریح کرد: خدمات گیرندگان از اداره کار به منظور ثبت اطلاعات در سامانه «ساجار» لازم است تنها یک بار با همراه داشتن کارت ملی به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و  نام کاربری، گذرواژه و شماره رهگیری دریافت نمایند.

قاسمی، خاطرنشان ساخت: هدف از اجرای این طرح  در ادارات کار استان فارس، تحقق هرچه بیشتر خدمات رسانی الکترونیکی و در گام نخست، ابلاغ الکترونیکی دعوت نامه ها و آراء مراجع حل اختلاف کار است.

وی در پایان گفت: مهم ترین مزیت های اجرای این طرح «آنی سازی فرایند زمانبر ابلاغ و کاهش هزینه های ارسال ابلاغیه ها، جلوگیری از تضییع حقوق مردم  ناشی از عدم اطلاع به موقع از ابلاغیه ها، صرفه جویی در هزینه های کاغذ و چاپ و تجهیزات وابسته، افزایش رضایت‌مندی شهروندان با دریافت خدمات باکیفیت تر راحت تر و کم هزینه تر، حفظ حریم خصوصی و آبروی افراد، رسیدگی سریع تر به دادخواستها و شکایت‎ها و کاهش نیاز به مراجعه حضوری مردم به ادارات کار» است.

   س- ۲۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۹:۵۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین