شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

بازنشسته هایی که «احساس تکلیف» رهایشان نمی کند!

شايد “احساس تكليف” عنواني باشد كه براي بازنشسته هاي اين روزهاي مملكتمان به نحوي به كار مي بريم.اما بد نيست به بخشي از سخنراني رهبري معظم انقلاب توجه نماييم: حضرت…

شايد “احساس تكليف” عنواني باشد كه براي بازنشسته هاي اين روزهاي مملكتمان به نحوي به كار مي بريم.اما بد نيست به بخشي از سخنراني رهبري معظم انقلاب توجه نماييم: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در يكي از سخنراني هاشان ، به جوانان توصیه کردند: آن چیزی که ما از شما بچه‌های دانشجو انتظار داریم این است که خودجوش و خودکار باشید؛ مثل دوران طاغوت که ما هم واقعاً خودجوش کار می کردیم، «منتظر این نباشید که شما را وارد کار کنند». آن روز کسی بالاسر ما نبود؛  گاهی اعلامیه‌ای از امام می‌آمد و خونی در رگهای ما جاری می شد. موانع هم زیاد بود؛ (امروز فرمان رهبری باید سبب این امر شود) کتک بود، زندان بود، گرسنگی بود و موانع پولی بود.  جوانان هم امروز این‌جوری باید حرکت کنند. اگر شما امروز این‌جور عمل کنید، توطئه‌های نرم دشمن که مهم‌ترینش «فلج کردن نسل جوان» است، خنثی می شود. اگر شما جوانان این‌جوری پیش بروید و «زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب‌اللهی» فراهم کنید، غصه‌های شما تمام می شود. جوان هم لزوماً ۲۲ و ۲۵ ساله نیست. منظورم این است که ۳۵ساله‌ها و ۴۰ساله‌ها هم جوانند. اینها می‌توانند در نظام مدیریت کشور، «تحول عظیم» ایجاد کنند. (  ۱۳۹۸/۳/۱ )

به زعم بنده، دیدگاه رهبری کاملا شفاف بیان شده است. اینکه اولا وقتی نظر ایشان در عالیترین سطح اجرائی کشور، بر حضور نیروهای جوان است، پس این امر و فرمان قابل تسری به همه سطوح دیگر هم هست. ثانیا؛ وقتی به سختیها در این راه اشاره می کنند یعنی اینکه معتقدند این جایگزینی به راحتی قابل انجام نیست و نیازمند تلاش است. در واقع بازنشسته ها بنا نیست با پای خودشان کنار بروند!

 

بند چهارم از شرایط عمومی و اختصاصی نمایندگی مجلس (که منجر به تایید و یا رد صلاحیت یک کاندیدا می شود) ، «ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت مطلقه فقیه» است. وفاداری بایستی در عمل هم نشان داده شود و لذا اطاعت از فرامین رهبری، بخشی از این وفاداری خواهد بود. اینکه برخی از این عزیزان بازنشسته یا مسن، خود را پیرو و مطیع سینه چاک رهبری معرفی می کنند و با آنکه این فرامین رهبری را شنیده اند، همچنان احساس تکلیف برای ورود به انتخابات دارند، یک «تناقض آشکار» است و مردم اینها را می بینند. و البته از شورای نگهبان انتظار دارند…

 

لارستان بعنوان اولین خاستگاه و مرکز حکومت اسلامی، بالتبع، مردمانش از ولایت پذیرترین مردمان ایران زمین هستند. لذا پیشنهاد می کنم که یک بار دیگر هم، مردم و بزرگان منطقه پای در همین مسیر بگذارند.

کاندیداهای احتمالی انتخابات آتی تقریبا مشخص شده اند. می توان این بار با اطاعت از فرمان واضح رهبری، از «اجماع» همه این «پا به سن گذاشته ها» بر روی یک جوان لایق سخن گفت. اینکه ایشان پیش از کاندیداتوری، با هم جلسه ای بگیرند و از میان جوانان منطقه، یکی را انتخاب کرده و متعهد شوند که او را حمایت خواهند کرد. و مردم هم به تأسی از این فرمان، متعهد شوند که به جوانترها رأی دهند. جوانان هم، برای قبول مسئولیت و تحمل سختی های این راه داوطلب شوند و پا به این عرصه خطیر بگذارند.

قطعا همانطور که رهبری فرموده اند، این امر، زمینه ساز «تحول عظیم» در ساختار اداری منطقه است.

 

يادداشت: حامد مقدم، عضو هيات علمي دانشگاه آزاد رباط كريم و عضو مجمع فرهيختگان لارستان

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۱۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین