جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

محتاجی: نفعی از ائتلاف در دوره های گذشته ندیدم/از مصوبه ارتقاء گراش بی اطلاع بودم

به گزارش میلاد لارستان  منصور محتاجی در روز ۱۳ آذرماه چهارمین روز از وقت قانونی ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، با حضور در ستاد انتخابات واقع در فرمانداری…

به گزارش میلاد لارستان  منصور محتاجی در روز ۱۳ آذرماه چهارمین روز از وقت قانونی ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی، با حضور در ستاد انتخابات واقع در فرمانداری ویژه لارستان اقدام به نام نويسی کرد.

وی پس از طی مراحل ثبت نام، با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در معرفی خود بیان داشت: بنده منصور محتاجی متولد سال ۱۳۴۲ در شهر لار هستم. در انقلاب اسلامی شرکت فعال داشتم و در نخستین گروههای بسیجی فعال در لارستان وارد شدیم و در ادامه همکاری هایی را با مجموعه سپاه داشتیم و در مناصب مختلف به عنوان مدیر و مسئول فعالیت داشتم. در سال ۱۳۸۴ به عنوان فرماندار لارستان انتخاب شدم. در سال ۱۳۹۰ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت لارستان بوده ام. در حال حاضر در دفتر خدمات الکترونیکی خدمات قضائی لارستان را راه اندازی کرده ایم.

وی عرصه انتخابات را یک گفتمان ملی برشمرد و حضور نیروهای خوب کشور در آن را لازم دانست و گفت: احساس تکلیف و استفاده از تجربیاتم در عرصه های مختلف را نخستین دلیل خود برای حضور در انتخابات می دانم تا بتوان به توسعه شایسته این منطقه به دنبال داشته باشد.

برنامه هایم را در سه فصل تبیین کرده ام

محتاجی با تشریح اینکه برنامه های خود را در سه سرفصل کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تبیین کرده ایم، تصریح کرد: از حدود ۸ سال پیش تمام حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با همکاری مشاورین متخصص حاضر در این منطقه پهناور شناسایی و تهیه شده است که بخشی از ان در اختیار مسئولان ارشد و مدیران قرار داده شده است و در حال حاضر همه این سرفصل ها آماده اجراست که می تواند باعث تحول شود.

این داوطلب انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی موضوع اشتغال را یکی از پرچالش ترین موضوعات جامعه ها دانست و خاطر نشان کرد: منطقه ما بسیار پرظرفیت است که از جمله آن همجواری با آبهای نیلگون خلیج فارس، فضای مناسب هوایی در مجموعه فرودگاه، جاده های ترانزیت مناسب، همجواری با مجموعه های اقتصادی عسلویه و لزوم وصل شدن به این مناطق و غیره اشاره کرد.

اقدام جدی در حوزه منطقه ویژه اقتصادی صورت نگرفته است

وی با بیان اینکه در زمان مسئولیتم در فرمانداری همه این موضوعات مطرح شده و مسیر ترانزیت لار به بندرعباس، لار-جهرم، بهسازی محور لار به بیرم و لامرد و منطقه ویژه اقتصادی عسلویه، مسیر لار-بستک و نهایتاَ استفاده از ظرفیت بندرلنگه و شهرهای همجوار انها که می توان در حوزه اشتغال بهره گیری شود، ادامه داد: مناطق ویژه اقتصادی که در سالهای ۸۴ تا ۸۹ مصوب شده که متأسفانه اقدامی جدی در این حوزه صورت نگرفته و در همان اوایل کار قریب به یک هزار هکتار زمین تعیین شده که امید می رود به نحو شایسته آن را دنبال کنیم.

مطالبه مردم معیشت، اقتصاد و مبارزه با فساد است

محتاجی با تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت های حوزه انتخابیه شهرستانهای لارستان، خنج، گراش و اوز برای دستیابی به یک توسعه پایدار، عنوان کرد: بنده خود را وابسته به مجموعه انقلاب و در کنار رهبری و مردم می دانم.

وی با اشاره به اینکه مطالبه اصلی مردم این نیست که محتاجی زیر کدام عَلم قرار  دارد بلکه مطالبه مردم معیشت، اقتصاد و مبارزه با فساد است، گفت: چهره منصور محتاجی یک اصولگراست و هیچ منکری بر این قضایا نیست منتها استفاده از ظرفیت سایر گروهها در صدر برنامه های بنده است و هیچ ممنوعیتی برای استفاده از این ظرفیت ها نمی دانم و هرکس در ایران زندگی می کند و قانون اساسی را قبول دارد از ظرفیتش استفاده می کنیم.

نفعی از ائتلاف جزء اتلاف وقت در دوره های گذشته ندیدیم

این نامزد انتخاباتی در پاسخ به سوال خبرنگار «گریشنا» درخصوص اینکه با احتمال حضور آقای بروجردی آیا اجماع را امکان پذیر می دانید؟، گفت: ما منفعتی از ائتلاف در دوره های گذشته به جزء اتلاف وقت ۸ ساله ندیدیم.

وی با اشاره به اینکه در ۲ دوره نمایندگی گذشته که بحث ائتلاف و انصراف بنده بود، نفعی از وضعیت ائتلاف نبردیم، تصریح کرد: آیا معنی ائتلاف باید این باشد که نیروهای کار بلد و شایسته از صحنه سیاسی خارج شوند که خیلی جایگاهی ندارد اما اینکه بتوانیم با دوستانمان مشورت کنیم که ظرفیت کدام نیرو بالاتر است ما اماده هستیم که با گپ و گفت دوستانه در مجموعه کاندیداهای عزیز صحبت کنیم.

محتاجی در پاسخ به سوالی درباره حضور دکتر بروجردی در انتخابات گفت: دکتر بروجردی را از شخصیت های قابل احترام کشوری دانست و حضور ایشان را در عرصه انتخابات لارستان گرامی می داریم.

۱۰۰ درصد من جایگاه مناسبی در شهر گراش دارم

این کاندیدا همچنین در جواب به این پرسش که آیا فکر می کنید از شهر گراش رأی داشته باشید، افزود: من با شهر گراش بیگانه نبودم و شهدای عزیزی که تصاویر آنها در مجموعه گراش دیده می شود، همه از همرزمان من بوده اند و در یک چادر و سنگر بوده ایم و تعدادی از شهدای عزیز گراش در عملیات ها به شهادت رسیدند.

وی ارتباط با اشاره به ارتباط مداوم خود با مردم گراش، ادامه داد: ۱۰۰ درصد من جایگاه مناسبی در شهر گراش دارم و خودم را خادم و خدمتگذار مجموعه حوزه انتخابیه می دانم.

به عنوان یک مقام سیاسی هیچ اطلاعی از مصوبه (ارتقاء گراش) نداشتم

محتاجی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص روایت شما به عنوان فرماندار در موضوع وقایع سال ۸۸ (انتزاع گراش از لارستان)، گفت: وقایع سال ۸۸ ابعاد سیاسی زیادی داشت و من جز شفافیت و راستگویی هیچ چیزی در این قضیه برای بیان کردن ندارم.

وی بیان کرد: دوستانی که با حرص و ولع به دنبال پیداکردن یک نقطه منفی در دوره فرمانداری بنده بودند، بدست اورده بودند و آن را علم می کرده اند.

این کاندیدا با اشاره به اینکه همه از بحث ارتقاء گراش به شهرستان راضی بودند اما نوع عملکرد در این قضیه از سوی استاندار فارس در آن زمان که فردی بی تجربه در ان موقعیت قرار داشت، انجام شد، تصریح کرد: هیچ ملاحظه ای برای مردم و بزرگان شهر لار حتی حضرت آیت الله آیت اللهی و سیدمجتبی موسوی لاری از این موضوع مطلع نبودند.

محتاجی با تأکید بر اینکه مگر می شود یک اتفاق سیاسی در حال رخ دادن باشد که بزرگان سیاسی و غیرسیاسی اطلاع نداشته باشند، عنوان کرد: بنده به عنوان یک مقام سیاسی هیچ اطلاعی از مصوبه نداشتم و در ادامه آن بزرگان دینی منطقه هم در این زمینه اطلاعی نداشتند که ضعف شخص استاندار را رساند که اگر این کار با هماهنگی به همان شکلی که در قضیه اوز رخ داد، انجام می دادند، هیچ اتفاقی نمی افتاد.

وی با بیان اینکه اعتراض عمومی نه به شهر و مردم گراش بود بلکه اعتراض آنها به نوع سیستم اعمال شده بود، تصریح کرد: مردم شهر لار، همیشه یک ارتباط ویژه روزانه با مردم گراش دارند.

هیچ مذاکره ای در رابطه با مبحث ائتلاف نداشته ایم

این داوطلب انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار «آفتاب لارستان» مبنی بر اینکه شایعه شده که شما با آقایان بروجردی و جعفرپور مذاکراتی داشته اید، آیا تأیید می کنید؟!، گفت: بنده هیچ مذاکره ای در رابطه با مبحث ائتلاف نداشته ایم و همانگونه که گفته شد از بحث ائتلاف در دوره گذشته هیچ نفعی نبرده ایم که بخواهیم به دنبال این موضوع باشیم و تاکنون هیچ مذاکره ای در این خصوص صورت نگرفته است.

محتاجی در پاسخ به سوال دیگری از این خبرنگار در خصوص اعلام برائت از احمدی نژاد، اظهار داشت: در دوره اول دولت آقای احمدی نژاد عضو این مجموعه بودم و عملکرد ایشان را در اواخر دوره دوم نقد دارم.

وی همچنین درباره ارزیابی خود از میزان آرای اهل سنت، ادامه داد: من برای کسی تعیین تکلیف نمی کنم که به بنده رأی داده شود اما برنامه همه کاندیداها را بررسی کنند و بهترین کاندیدا رأی دهند.

این نامزد انتخاباتی درخصوص شفافیت آرای نمایندگان نیز گفت: بسیار کار خوبی است.

شعار انتخاباتی ام «توسعه اقتصادی و تحول»است

وی شعار انتخاباتی خود را «توسعه اقتصادی و تحول» اعلام کرد.

محتاجی در پاسخ به سوال خبرنگار میلاد لارستان در این زمینه که پتانسل خفته جنوب فارس از نظر شما چیست؟، تصریح کرد: ما منطقه بکر بسیار ارزشمندی هستیم و مهمترین آن ایجاد اشتغال، استفاده از ظرفیت ها با حضور جوانان باید اجرا شود.

وی در جواب به سوال دیگر این خبرنگار در خصوص ایده شما برای توسعه و ارتقاء مراکز علمی و دانشگاهی، خاطر نشان کرد: باید بتوانیم با رایزنی با مدیران کشوری، سطح علمی و دانشگاهی را در همه مناطق لارستان، خنج، گراش و اوز به سمت قابل قبول سوق داد و با استفاده از ظرفیت خیرین در توسعه این مناطق بیشتر بهره برد.

جاده های ترانزیتی باید طی یکی دو سال به سرانجام رساند

این نامزد انتخاباتی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار میلاد لارستان درباره برنامه ها برای زیرساختهای حمل و نقل در بخش های جاده ای، هوایی و ریلی، گفت: یکی از مهمترین ظرفیت های ما مجاورت با خلیج فارس و منطقه ویژه اقتصادی قرار داریم که تاکنون از آن هیچ استفاده ای نکرده ایم.

وی با بیان اینکه فرودگاه لارستان یکی از قویترین فرودگاههای کشور است که باید از ظرفیت آن بهره برد، یادآور شد: بهترین راهکار آن است که جاده های ترانزیتی را به سرانجام برسانیم و در طی یک تا دو سال جاده هایی را که سالها مغفول مانده، به سرانجام رساند و همزمان با آن بحث فرودگاه بین المللی را ادامه دهیم و به یک سطح قابل قبول در زمینه حمل و نقل هوایی و مسافری برسانیم.

محتاجی بحث راه آهن را یکی از طرح های مهم آینده برای منطقه برشمرد و بیان کرد: می توان با رایزنی با مسئولان کشور این مهم را در منطقه ادامه داد.

در ۸ سال گذشته، هیچ جا بحث عدم وجود بودجه جز برای لارستان مطرح نشد

وی در پاسخ به سوال دیگر میلاد لارستان در این زمینه که آیا با توجه به مشکلات اقتصادی کشور امکان انجام طرح های بزرگ وجود دارد؟، تصریح کرد: مشکلات برای همه مناطق وجود دارد و در طی ۸ سال گذشته شنیده ایم که برخی ها گفته اند چون دولت مشکل داشته این مناطق توسعه نیافته و به مشکلات آن رسیدگی نشده است ولی شاهدیم که در مناطق مختلف این توسعه ها از قبیل دوبانده سازی جاده ها، احداث پل های روگذر و زیرگذر و هزاران طرح های عمرانی در سراسر استان فارس و کشور به نتیجه رسیده و هیچ جا بحث عدم وجود بودجه جز برای لارستان مطرح نشد که در طول ۸ سال ما از مجموع ۳۵۰ کیلومتر مصوب فقط ۳۵ کیلومتر جاده دوبانده داریم.

این نامزد انتخاباتی در جواب پرسش دیگر میلاد لارستان درباره راهکار شما برای توسعه متوازن ۴ شهرستان حوزه انتخابیه، عنوان کرد: در درون طرح آمایش سرزمینی همه پتانسیل های یک منطقه در نظر گرفته شده که برای هر منطقه ظرفیت ها پیش بینی شده و به مردم ارائه می کنیم.

محتاجی در پاسخ به واژگان زیر، گفت:

آقای بروجردی: دوست و همراه بنده

جمشید جعفرپور: دوست و همراه

استان لارستان: آرزو

شهرستان اوز: نگین لارستان

نظارت استصوابی: عالی

FATF: راهکار مناسبی در سطح کشورها اما ایران برای این قضیه دارای شرایطی است که باید پذیرفته شود

مجلس دهم: مجلس انفعال

سیدمحمد خاتمی: انسان طرد شده

حسن روحانی: ناامید

برجام: مجموعه ای که به سرانجام نرسید

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۳:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین