شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۳ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

“ذرّیه طیبه ” تقدیم به بانویی که از سلاله نیکان و پرورش یافته شهر امیر‌مومنان(ع) بود

این ایام ، مصادف با چهلمین روز درگذشت بانوی بزرگواریست که سلوک و سیره‌ نورانی‌اش در دوران زندگانی این جهانی ، او را پرتو و مصداقی از مصادیق ” ذریه‌طیبه…

این ایام ، مصادف با چهلمین روز درگذشت بانوی بزرگواریست که سلوک و سیره‌ نورانی‌اش در دوران زندگانی این جهانی ، او را پرتو و مصداقی از مصادیق ” ذریه‌طیبه ” قرار داده است . بی‌شک ، نتیجه پرورش در دامان سلسله جلیله‌ای عالم و عالمه‌پرور و رشد کردن بر شاخه‌های درخت تناوری از نسل بانوان ِ “عالِمَةٌ غَيرُ مُعَلَّمَةٍ و فَهِمَةٌ غَيرُ مُفهَّمَةٍ ” ، که افتخار ِ قرنها مجاهدت و روشنگری بر تارک آنان می‌درخشد ، جز این ، نبوده و نخواهد بود .

بانویی از سلاله نیکان و پرورش یافته شهر امیر‌مومنان (ع) ، که همواره مروج ، موید و پشتیبان راه پر فراز نشیب و مبارزات برحق و اصول انقلابی اجداد ، همسر ، داماد و خاندان مجاهد خود بود و علیرغم برخی ناملایمات مسیر جهاد ، هیچگاه از سختی این راه خم به ابرو نیاورد و همچون کوهی استوار ، لنگر پرثبات اندرونی بیتی بود که همواره از بیرون ، در مصاف امواج پربلا ، به سیره شیران و شیرزنان دشت کرب‌و‌بلا ، موانع را می‌شکافت و بر سینه مستکبران و مستبدان دوران ، دست رد و شمشیر حق میزد .

او یادگار خلف بانوان مقاوم بیتی بود که در یکصد و سی سال گذشته، با هدف تبدیل سلسله‌امویه قاجاریه به حکومت حقه اسلامیه ، تا شکستن قلب ستمگری سلسله منحوس پهلوی
و تا در هم شکستن بازار ساحریو حیلت سامری‌گون ِ انگلیس بدتر از ابلیس و مکر شیطان‌اکبر روزگار ، آمریکای جهانخوار ، پا به پای عالمان مجاهد این خاندان در جنگ و صلح و در سفر و حضر و در تبعید و تغریب و تا واپسین روزهای طلوع خورشید فتح و ظفر از پای ننشستند و با ترویج و تحکیم ولایت مطلقه فقیه در همیشه ایام تاکنون ، برگ زرین دیگری بر افتخارات این سیمین کتابِ ِ مبارزه‌ی در راه حق و حقیقت افزودند و بر طریقه اسلاف مجاهد ، عالم و عالمه خویش پایمردی نمودند.

آری او بانویی بود از نسل بی‌بی‌دوعالم (س) و قره‌العین ِ رسول ِ خاتم (ص) . همو که همواره نفاق گندم نمایان جو فروش ِ دوران را با کلام نافذ و رفتار قاطع خویش برملا میساخت و مصداقی بود از :

كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ ،
أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ

شجره ای که بفرموده مولانا : در درون او حیات طیبه‌ست

یاد و راهشان پاینده

 

برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و دفتر نشر آثار آیت الله نسابه

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۶:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین