پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 14

آرين غلامي: ديدار با رهبر وظيفه ام را سنگين تر كرد؛ مسئولان لارستان به شطرنج بيشتر بها دهند

همان گونه كه در خبرها آمده بود روز گذشته استاد بزرگ شطرنج ايران آرين غلامي در لارستان حضور يافته و طي يك دوره آموزشي فشرده مواردي را به شطرنج دوستان…

همان گونه كه در خبرها آمده بود روز گذشته استاد بزرگ شطرنج ايران آرين غلامي در لارستان حضور يافته و طي يك دوره آموزشي فشرده مواردي را به شطرنج دوستان لارستاني آموزش داد. وي كه دومين بار در  لارستان حاضر مي شد در مصاحبه كوتاهي با ميلاد لارستان از حاضر نشدن در مقابل نماينده رژيم صهيونيستي، ديدار با رهبر انقلاب و پتانسيل شطرنج بازان لاري سخن گفت. مشروح اين مصاحبه كوتاه را در ادامه مي خوانيم:

لطفا بیوگرافی كلي از خود را براي كاربران ميلاد لارستان بيان نماييد:
آرین غلامی استاد بزرگ شطرنج جمهوری اسلامی ایران هستم. در سن ۷سالگی در رده خردسالان توانستم به قهرمانی جهان برسم. تا بحال ۶ مدال جهانی و آسیایی کسب نموده ام. در واقع شطرنج را از ۶ سالگی شروع کرده و در سن هفت سالگی بیشترین امتیاز را در رده سنی خود کسب کردم و اکنون نیز بصورت حرفه ای شطرنج را دنبال می‌کنم.

فضای لارستان را چگونه ارزیابی کردید؟
من برای بار دوم به لار سفر میکنم. بار اول برای برگزاری مسابقه سیمولتانه بصورت همزمان با ۷۰ شطرنج باز بود که به شکلی بسیار خوب برگزار شد. این بار هم برای تدریس شطرنج بازان لارستانی حضور پیدا کرده ام که واقعا دارای استعداد هستد و باید به آنها بیشتر توجه شود.

پتانسیل شطرنج لارستان را چگونه مي بينيد؟
بچه ها واقعا دارای استعداد هستند اما باید از آنها حمایت کرد و آنها را به مسابقات مهم فرستاد تا تجربه و امتیاز آنها افزایش یابد . باید خانواده ها و مسئولین از شطرنج بازان در لار حمایت کنند.

در خصوص عدم حضورتان در مقابل نماینده رژیم صهیونیستی بازهم اگر اتفاقي رخ دهد رودر رو نمي شويد؟
من اگر باز هم این اتفاق تکرار شود در برابر نماينده رژیم صهیونیستی قرار نمیگیرند و معتقدم با این کار خیلی ها خوشحال خواهند شد. احساس میکنم این کار بر روی رسانه های معاند تاثیر داشته و موفق بوده ام.

احساستان از دیدار با رهبر معظم انقلاب را برايمان بگوييد؟
دیداری معنوی رخ داد که همچون دیداری را تجربه نکرده بودم و بزرگترين ديدار زندگي ام بوده است. ایشان خطاب به من گفتند که سرمایه اینده هستم. این سخن نشان میدهد که باید تلاش خود را برای آینده بیشتر کنم تا بتوانم موفقیت های بیشتری را کسب کنم. با این دیدار حس میکنم که سنگینی مسئولیتم بیشتر شده است.

از مسابقات پیش رو  بگوييد؟
یکشنبه هفته اینده مسابقات بین المللی را در کشور هند خواهم داشت.

به عوان يك نوجوان موفق توصیه تان به نوجوانان لارستاني چيست؟
نوجوانان وقتی کاری را ادامه می‌دهند تا آخر به سرانجام برسانند و تا امید نشوند. نوجوانان راه حق را پیش بگیرند و اخلاق را سر لوحه کار خود قرار دهند.

کلام پایانی؟
از مسئولین لارستان میخواهم به رشته شطرنج بیشتر بها بدهند. همانگونه که رهبر فرمودند امروزه جنگ نرم است و باید در مقابل آن مانند یک شطرنج باز حرفه ای عمل کنیم. حاج آقا پناهیان هم شطرنج را رشته ای برای یادگیری تیم داری معرفی کردند که باید از کوچکی آموخت. از مسئولین میخواهم از مهدکودک ها این رشته را به کودکان آموزش دهند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۴:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین