جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۳ب.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

کشت گیاهان دارویی برای نخستین بار در لارستان

میلاد لارستان: به همت کارشناسان جهاد کشاورزی لارستان برای نخستین بارکشت گیاهان دارویی در سطح ۲۵۰۰ متر مربع از مزارع لارستان آغاز شد.

میلاد لارستان: به همت کارشناسان جهاد کشاورزی لارستان برای نخستین بارکشت گیاهان دارویی در سطح ۲۵۰۰ متر مربع از مزارع لارستان آغاز شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری صداو سیما ، عالیه سادات رفعت حقیقی کارشناس گیاهان دارویی و مجری طرح گفت: در مزرعه تحقیقاتی لارستان ۳۰ هزار نشاء انواع گیاهان دارویی کشت و پرورش داده می شود.

وی افزود: در این مزرعه ۱۴ نوع گیاه دارویی از جمله آویشن باغی، مریم گلی، بومادران، گل ماهور، گل همیشه بهار، خار مریم، زوفا، بادرنجبویه، مرزنجوش، سرخارگل، ملیس،گل راعی و گل مغربی وجود دارد که به دلیل استفاده نکردن از کود و سم در مزرعه ، گیاهان کاملاً سالم اند.

مجتبی ضیافت، کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه گیاهان دارویی در دوفصل پاییز و بهار کشت می شود گفت: با توجه به خواص بالا و بهره گیری از منابع کم کشاورزی کشت گیاهان دارویی می تواند الگوی مناسبی برای کشت جایگزین محصولات پر آب بر و پر هزینه باشد.

وی افزود: سطح کشت کمتر، ارزش صادراتی بالا ،اشتغالزایی بیشتر، ارزش افزوده بالا،مصرف کم آب و سازگاری با اقلیم منطقه از ویژگی های پرورش گیاهان دارویی است.

گیاهان دارویی با ویژگی های منحصر به فرد علاوه بر درآمد زایی و بازار فروش مناسب در بازارهای محلی در صنعت داروسازی نیز کاربرد زیادی دارد.

گیاهان دارویی در این مزرعه تحقیقاتی به صورت آزمایشی کشت شده است و در صورت سازگاری با اقلیم لارستان به کشت و تولید انبوه خواهد رسید .

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین