پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 11

سم پاشی مزارع جویم با پهپاد اوکتاکوپتر

مسئول مرکز جهاد کشاورزی جویم گفت :  با توجه به مشکل تردد در مزارع به علت استمرار بارندگی ها، سمپاشی مزارع گندم این بخش با استفاده از پهپاد انجام شد…

مسئول مرکز جهاد کشاورزی جویم گفت :  با توجه به مشکل تردد در مزارع به علت استمرار بارندگی ها، سمپاشی مزارع گندم این بخش با استفاده از پهپاد انجام شد .

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان, نگهدار اولاد حسین اظهار کرد : با توجه به عدم امکان استفاده از تراکتور به علت بارندگی های مستمر در سال زراعی جاری و نیاز کشاورزان به سمپاشی بدون محدودیت تردد، همچنین محدودیت زمانی مبارزه با علفهای هرز مزارع گندم و کلزا، از یک فروند پهپاد اوکتاکوپتر جهت سمپاشی علف های هرز مزرعه گندم با سموم آکسیال  و گرانستار استفاده شد.

وی با اشاره به روش کار با این دستگاه گفت : ابتدا مختصات مزرعه مورد نظر به دستگاه کنترل داده می شود و سپس پهپاد با عرض کار ۵ و ارتفاع ۲.۵ متر مزرعه ای به وسعت یک هکتار را در مدت زمان هفت الی هشت دقیقه محلول پاشی می کند. به گفته وی ,  پهپاد گزینه بسیار مناسبی به منظور تهیه نقشه های سه بعدی، تجزیه و تحلیل مزارع ,وضعیت خاک، آفات و تغذیه گیاهان و سمپاشی مزارع است.

اولاد حسین در پایان تصریح کرد : سمپاشی دقیق مزرعه با استفاده از مختصات آن , کاهش مصرف آب (هر هکتار ۱۰ لیتر) , کاهش مصرف سم , پیشگیری از آلودگی محیط زیست , رعایت بهداشت و حفاظت از کشاورزی و اپراتور, افزایش کارآیی سموم و عدم خسارت محصول در مقایسه به تردد تراکتور از دیگر مزیت های استفاده از پهپاد در سمپاشی مزارع  است

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۸:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین