شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶ب.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

برگزاری جلسه توجیهی و آموزشی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، تاکید کرد: نماینده فرماندار باید در نهایت اصل بی طرفی، سلامت، اجرای قانون و حق الناس دانستن رأی مردم در جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه،…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، تاکید کرد: نماینده فرماندار باید در نهایت اصل بی طرفی، سلامت، اجرای قانون و حق الناس دانستن رأی مردم در جهت برگزاری انتخاباتی باشکوه، سالم و قانونمند حداکثر تلاش خود را به کار گیرد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، جلیل حسنی در جلسه توجیهی و آموزشی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای با بیان اینکه مدیریت کامل در شعب اخذ رای در روز ۲ اسفند ماه برعهده نمایندگان فرماندار است؛ گفت: با توجه به تجربیات نمایندگان فرماندار این را بگوییم که از نظر رفتاری، اعتقادی، امانت داری و قانونمندی رعایت همه چیز را خواهند کرد، اما برای اینکه انتخابات سالم تر و بهتر از گذشته و با حضور پرشور مردم برگزار شود، بایستی اطلاعات نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای به روز شود و لازم است که نمایندگان فرماندار، آموزش‌های لازم را بار دیگر فراگیرند.

 وی به مراحل مختلف فرایند انتخابات در مرکزحوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: به حمدالله تمامی امکانات، زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای یک انتخاباتی پرشور در حوزه انتخابیه لارستان، خنج ، گراش و اوز آماده است.

 فرماندار ویژه لارستان، ضمن تقدیر و تشکر از اعضای هیئت‌های اجرایی، بازرسی، نظارت و ستاد انتخابات شهرستان خاطرنشان کرد: همه این عوامل شبانه روزی تلاش می‌کنند که موجبات افتخارآفرینی برای نظام و کشور و مردم عزیز را فراهم کنند. 

معاون استاندار فارس، با بیان اینکه این مرکز حوزه انتخابیه از وضعیت مطلوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: طبیعی است که انتخابات بایستی با نشاط تر و پرشورتر همراه با آزادی بیان توسط نامزدها برگزار شود، اما به همان اندازه، هم ممکن است گاهی خدایی نکرده، این آزادی بیش از حد تبلیغات نامزدها منجر به آسیب دیدن آرامش و امنیت مردم شود که خدا را شکر بنای ما بر این است که با تعادل و تعاملی که بین فعالیتهای تبلیغاتی نامزدها همراه با شور و نشاط وجود دارد، آرامش و امنیت در جامعه هم ایجاد شود و تعادلی ایجاد کنیم که هم فضای انتخاباتی باشد و هم آزادی و شور و نشاط انتخابات باشد و مهمتر اینکه آرامش و امنیت و رفاه و آسایش مردم خدشه‌دار نشود و این هنر ما را می طلبد.

حسنی، تصریح کرد: اگر توانستیم فضای رقابتی را همراه با نشاط و شور برگزار کنیم، آن وقت مشخص است که کار کرده‌ایم، چرا که هنر ما مدیریت انتخابات پر شور و با نشاط در عین حفظ امنیت و آرامش است. 

فرماندار ویژه لارستان، تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آنچنان ظرفیت بالایی را دارد که انتخابات پرشور و با حضور میلیونی مردم برگزار نماید و این یک افتخار است و در جهان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وضعیتی فراهم است که با ایجاد تعادل و تعامل و با ایجاد یک وضعیت مسالمت‌آمیز بین آزادی و امنیت و آرامش می توان هم فضا را آزاد گذاشت و هم انتخابات خوب و سالم را برگزار کرد.

رییس مرکز حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز در ادامه سخنانش اظهارکرد: یقیناً اگر نماینده فرماندار در شعب اخذ رای عملکردش مطلوب و بهینه و تاثیرگذار باشد و آرامش خود را حفظ کند و با سعه صدر و آگاهی عمل کند، یقینا مشکلی در روند اخذ رای پیش نمی آید.

 حسنی، خطاب به نمایندگان فرماندار تاکید کرد: به نکات آموزشی که از سوی کارشناسان آموزش ستاد انتخابات ارائه می گردد، توجه کنید.

وی ادامه داد: نمایندگان فرماندار علاوه بر برخورداری از تجربه و تخصص، نیازمند اخلاق حسنه، رفتار خوب و پسندیده در شعب اخذ رای هم هستیم و در کنار ناظرین شورای نگهبان با تعامل و همدلی همدیگر فعالیت کنند.

نماینده عالی دولت در لارستان، افزود: نمایندگان فرماندار رییس شعبه اخذ رای محسوب می شوند که باید این مهم را بین کسانی که می‌خواهند رای دهند و افرادی که عضو شعبه هستند، مدیریت کنند و به هیچ عنوان نگذارند حاشیه ای درست شود، بلکه به دور از حاشیه سازی، کار خود را کنند و نگذارند کوچکترین تنشی در شعبه اخذ رای اتفاق بیفتد و این هنر نماینده فرماندار می رساند که مدیریت قوی همراه با تعامل و اخلاق و رفتار و حسنه خوب و با مردم برخورد مناسب داشته باشند.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: نمایندگان فرماندار توجه کنند که علاوه بر آن تخصص و تجربه ای که دارند، بحث بی طرفی نیز در روز رای گیری داشته باشند و خدایی نکرده به نفع یا ضرر نامزد خاصی کار نکنند چرا که رای مردم حق الناس است.

فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه  امانتداری، قانونمندی و اخلاق مداری باید سرلوحه کار نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رای باشد، گفت: مردم باید بدانند که بهترین راه جابجایی قدرت همین انتخابات است و این وظیفه همه ماست که برای نسل های بعدی نیز به ارث گذاشته گذاشته شود .

 حسنی یادآور شد: انتخابات پشتوانه عقلی، قانونی عملی، علمی، قانونی شرعی و غیره دارد و دارای توجیه است، بنابراین با علم به اینکه برای نسل‌های آینده انتخابات باید با نشاط و پر شور و سالم برگزار بشود، این مهم بایستی نهادینه شود و کار کنیم و به نسل های های بعدی نیز انتقال دهیم.

 وی بار دیگر خطاب به نمایندگان فرماندار متذکر شد: نکات آموزشی و توجیهی را مورد توجه قرار دهید و در شعبه اخذ رای هیچ موضوعی را با شک و تردید انجام ندهید و حتماً از اعضای هیئت اجرایی و ستاد انتخابات شهرستان پرسیده شود.

حسنی در پایان سخنانش با بیان اینکه نمایندگان فرماندار در پای شعب اخذ رای از صفر تا صد را مدیریت خواهند کرد گفت: سعی کنید سر موعد مقرر انتخابات شروع شود و در زمان قانونی به اتمام برسد و تسلط و اشرافیت بر تک‌تک موضوعات داشته باشید که در روز رای گیری نیازمند استعلام گرفتن نباشید.

 در ادامه، محمد اسماعیل عسکری زاده رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان لارستان نیز به ایراد سخن پرداخت.همچنین ماشاالله ثمری و ابراهیم‌ یزدی از کارشناسان آموزش ستاد انتخابات و هیات اجرایی نیز نکات آموزشی را ارائه کردند.

 در این جلسه احمد دلاور معاون عمرانی و رئیس هیأت بازرسی لارستان، علی پیروز بخشدار مرکزی و همچنین اعضای هیئت اجرایی نیز حضور داشتند.

س-۲۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین