دوشنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

فرمانده انتظامي لارستان: با صراحت مي‌گويم كه هيچ كس حق ندارد به مردم عزيز لارستان تعرضي يا بي‌حرمتي داشته باشد.

صبح روز چهارشنبه با اطلاع قبلي به ساختمان قديمي  فرماندهي انتظامي لارستان رفته و به همراه يكي از نيروهاي پليس به دفتر فرمانده، راهنمايي شدم. وي به گرمي مرا به…

صبح روز چهارشنبه با اطلاع قبلي به ساختمان قديمي  فرماندهي انتظامي لارستان رفته و به همراه يكي از نيروهاي پليس به دفتر فرمانده، راهنمايي شدم. وي به گرمي مرا به حضور پذيرفته و آماده‌ي مصاحبه شدند. سرهنگ پاسدار حسين خليفه متولد ۱۳۱۴ و اهل شهرستان مرودشت و از پرسنل سابق كميته انقلاب اسلامي در استان فارس هستند كه۶ سال و ۶ ماه فرمانده مرزباني جزيره كيش و حدود ۳ سال فرمانده پايگاه درياباني بندر لنگه و پارسيان را به عهده داشته‌اند و از تاريخ ۱۳۹۲/۱/۲۸ فرمانده انتظامي لارستان مي‌باشند. ضمن تبريك هفته‌ي ناجا و آرزوي موفقيت براي او و همكاران سبزپوش ايشان، سوالاتم را مطرح كردم و با خوشرويي و متانتي كه برازنده‌ي شخصيت ايشان بود، پاسخ‌هاي لازم را دادند.

*)با توجه به اين كه ۶ ماهي از حضورتان در لار مي‌گذرد، اين شهرستان را در مقايسه با شهرستان‌هاي ديگري كه در آنجا خدمت كرده‌ايد چگونه مي‌بينيد؟

**)از نظر مساحت كه برابر است با ۹ شهرستان در استان فارس و از نظر جمعيت نيز برابر با جمعيت ۷ شهرستان در استان فارس و داراي ۸ شهر است.

با مردماني بسيار خوب، خونگرم و مذهبي وسخت‌كوش ولي از نظر رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي بخصوص موتورسواري ، هنوز  خوب فرهنگ‌سازي صورت نگرفته است كه در اين زمينه بايد كار شود.

*)شما در اين زمينه  چه پيشنهاد ويا برنامه‌اي داريد؟

**)ما از همه مردم مومن و خوب لارستان تقاضاي ياري و همراهي داريم. البته طرح هايي هم داريم كه بعد از هفته ناجا، اجرايي خواهيم كرد.

*)مثلاً چه طرح‌هايي؟ اگر مي‌شود به يكي دو مورد آن اشاره كنيد.

**)در خصوص خيابان‌ها و مسيرهاي حادثه‌خيز، در شوراي ترافيك طرح خود را پيشنهاد مي‌دهيم تا در رفع نقاط و محل ‌هاي حادثه‌خيز، اقدام كنند. براي رانندگاني كه فاقد گواهينامه هستند و از كلاه ايمني استفاده نمي‌كنند و موتورسيكلت‌هاي فاقد پلاك ملي هم اعمال قانون خواهيم كرد.

*)در قانون چه جريمه‌هايي براي اين‌ها مشخص شده مثلاً براي موتورسيكلت‌هاي فاقد پلاك ملي؟

**)اينگونه موتورسيكلت‌ها را جمع‌آوري و به پاركينگ انتقال داده مي‌شود و براي بقيه متخلفين نيز مواردي در قانون تعيين شده مثل معرفي به مراجعه قضايي و شورا.

*)تعدادي از شهروندان گله دارند كه هنگام جريمه تخلفات رانندگي، با پرخاش و برخورد تند مأمورين پليس راهور حتي درگيري، مواجه مي‌شوند.

**)هيچ كس شرعاً و قانوناً حق ندارد با مردم عزيز و مومن  لارستان  بداخلاقي داشته باشد و در صورتي كه مردم عزيز با چنين معضلي مواجه شوند به ما گزارش دهند.

*)اين افراد كه به دلايلي از بعضي از پرسنل فرماندهي شما گليه يا شكايتي دارند چگونه مي‌توانند موضوع را به شما گزارش دهند ؟

**)با شماره تلفن ۱۹۷ و يا ۱۱۰ ما تماس بگيرند ويا اين كه شخصاً به دفتر ما مراجعه و موضوع را مطرح نمايند و بدانند و مطمئن باشند كه حتماً‌موضوع پيگيري و به آن رسيدگي خواهد شد.

*)جناب سرهنگ شما در لارستان پليس «فتا» را افتتاح كرديد لطفاً توضيح دهيد كه چگونه و چرا به فكر اين كار افتاديد و مختصري هم در مورد وظايف پليس فتا توضيح دهيد؟

**)با توجه به گستردگي شهرستان و اين كه بيشتر مردم شهرستان در كشور هاي حاشيه خليج فارس  شاغلند و سرمايه‌هاي مالي خود را در بانك‌ها نگهداري مي‌كنند براي جلوگيري از جرائم اقتصادي و اجتماعي در فضاي مجازي، لازم ديديم كه نياز مبرم مردم عزيز اين شهرستان مي‌باشد كه همزمان با لارستان،‌پنج شهرستان ديگر (مرودشت – كازرون –  جهرم و فسا) نيز در روز ۹۲/۷/۱۶ در هفته‌ي ناجا، پليس فتا افتتاح شد رسيدگي به جرائم اينترنتي در فضاي مجازي و كشف آنها از جمله وظايف پليس فتاح است.

*)در هفته ناجا چند مورد افتتاحيه داشته‌ايد كه خيرين لارستان در آن سهيم بوده‌اند؟

**)در دو پاسگاه هرمود عباسي و چهار بركه ۲ باب نمازخانه با همت خيرين با سخاوت لارستاني ساخته و افتتاح شده كه فقط زمين را ما در اختيار خيرين گذاشته‌ايم و در بخش عمادده نيز ساختمان كلانتري، افتتاح شده كه هم زمين و هم هزينه‌ي ساخت بنا توسط يك خيّر بلند همت انجام گرفته است.

*)با توجه به شعار هفته‌ي ناجا كه «اقتدار در سايه مردم‌داري، قانون مداري و روز آمدي» بود، فكر مي‌كنيد تا چه حد بتوانند اين را در عمل نشان دهيد؟

**)امروزه بزرگترين نعمتي كه براي پليس است خدمتگزاري به مردم است كه يكي از بزرگترين عبادات، خدمت به مردم است كه نيروي انتظامي بايد با تمام وجود در اين مسير تلاش نمايد. ما هم مفتخريم كه امروزه، پليس ما در دنيا با رويكرد جامعه محوري و دانش بنياني از جمله پليس‌هايي است كه «برقرار كردن تعامل دو سويه با مردم  و ايجاد امنيت» را در دستور كار دارد.

*)با توجه به افزايش  قاچاق سوخت در لارستان،‌ چه تدابيري انديشيده شده كه قاچاق سوخت را كاهش دهيد؟

**)كليه پليس‌هاي تخصصي را آموزش داده و آنها را فعال‌تر كرده‌ايم كه با شگردهاي جديد جاسازي و چگونگي حمل سوخت غير مجاز،‌ اطلاعات بيشتري كسب كنند و بهتر بتوانند با  اين معضل مبارزه نمايند.

*)سرقت‌ها نيز در لار افزايش  يافته براي رفع اين معضل چه تمهيداتي انديشيده‌ شده است؟

**)در لار سرقت‌ها كاهش پيدا كرده ولي در امور كشفيات،  افزايش  قابل ملاحظه‌اي داشته‌ايم شهروندان عزيز نيز بايد خودشان يك سري نكات امنيتي و ايمني  منازل و اموالشان را رعايت كنند و چنانچه مثلاً در اطراف منازل و يا ساختماني فرد يا افراد مشكوكي را ببينند كه در حال ديد زني و يا شناسايي محل مي‌باشد موضوع را فوراً به پليس گزارش نمايند.

*)براي پيشگيري از برخورد نامناسب بعضي از پليس‌هاي راهور با رانندگان، برنامه‌اي داشته‌ايد مثلاً‌ تشكيل كلاس‌هاي توجيهي براي آنها و يا…؟

**)با صراحت مي‌گويم كه هيچ كس حق ندارد به مردم عزيز لارستان تعرضي يا بي‌حرمتي داشته باشد.

خداوند تبارك و تعالي در سوره‌ي اسرا آيه ۷۰ مي‌فرمايد: رفتار خويش با فرزندان آدم را براساس كرامت بسيار و  احترام‌آميز عنوان مي‌كند. اين كرامت اختصاص به انسان‌هاي درستكار و مومن ندارد  و جنس بشر را صرف نظر از خوب يا بد بودن را شامل مي‌شود.

*)اخبار مربوط به كشفيات در لارستان را مردم بعد از چند روز از شبكه فارس  همراه با ديگر اخبار فارس مي‌بينند چرا اين اخبار همان روز از دفتر خبر لارستان به شبكه فارس فرستاده نمي‌شود؟

**)چون اكثر قاچاقچياني كه دستگير مي‌شوند و كشفياتي كه صورت مي‌گيرد مربوط به مردم لارستان نيست و از شهرستان‌هاي همجوار مي‌باشند لذا اخبار را استاني اعلام مي‌كنيم و در صورت نياز در  آينده در نشريات محلي يا از دفتر خبر لار مخابره خواهيم كرد.

*)به نظر شما اين ساختمان قديمي كه قدمت بالاي صد سال دارد برازنده اين شهرستان و نيروهاي پليس اين منطقه  است؟ به فكر جابجايي يا ساخت و ساز جديد نيستيد؟

**)بله در دستور كار خود قرار داده‌ايم  و بعد از انعكاس به استان و از آنجا به تهران در آينده‌اي نزديك يعني در سال ۱۳۹۳ در همين ستاد ساختمان جديد و مناسبي را كه در حال ساخت مي‌باشد ادامه خواهيم داد كه البته تاكنون ۳۰% پيشرفت فيزيكي داشته است و به علت كمبود اعتبار چند سال راكد مانده كه به محض تأمين اعتباركار ادامه پيدا مي‌كند.

*)براي شهروندان قانون‌مند و نمونه‌هاي ترافيكي در پليس راهنمايي و رانندگي چه برنامه‌اي  داشته‌ايد ؟

**)از اين عزيزان تجليل و قدرداني كرده‌ايم.

*)در هفته‌ي ناجا موفق به برگزاري چند نشست تخصصي شده‌ايد؟

**)با توجه به فشرد گي برنامه و حجم كار فقط موفق شديم تا با اساتيد دانشگاه  آزاد اسلامي واحد لارستان جهت تعامل هرچه بيشتر با اين مركز علمي و همچنين  با دادستان عمومي انقلاب لارستان نشست  تخصصي و كارگاه پيشگيري از مواد مخدر، برگزار نماييم.

همچنين با امام جمعه محترم لار،  علماي محترم اهل تسنن اوز، رئيس حوزه‌ي علميه لار با خانواده معظم شهدا به همراه تني چند از مسئولين شهر، ديدار داشته‌ايم.

*)حضور پليس در مدارس بخصوص پليس‌هاي تخصصي، آموزش و يادگيري دانش‌آموزان را بيشتر تثبيت مي‌كند در اين زمينه چه برنامه‌هايي داشته‌ و يا در دست اقدام داريد؟

**)در هفته‌ي ناجا جانشين فرمانده يا رئيس پليس راهور (راهنمايي و رانندگي) در چند مدرسه دخترانه و پسرانه لارستان حضور پيدا كرده و با دانش‌آموزان عزيز صحبت و به سوالات آنان پاسخ داده‌اند كه اين برنامه  در طول سال بنا به ضرورت و با دعوت مسئولين مدارس از برادران پليس ادامه خواهد داشت.

*)دانش‌آموزان نيز مي‌توانند از مراكز  تحت فرماندهي  شما مثل كلانتري و يا پليس ۱۱۰  بازديد داشته باشند ؟

**)با هماهنگي قبلي كه مديران مدارس با مسئولين اين مراكز،  به عمل مي‌آورند دانش‌آموزان عزيز مي‌توانند از اين مراكز بازديد و از نزديك با نحوه عملكرد  آنان آشنا شوند.

*)در هفته ناجا ديدار چهره به چهره هم با مردم  داشته‌ايد ؟

**)بله موفق شديم  در مساجد  جامع لار،‌ لطيفي،  علي بن ابيطالب،‌امامزاده مير علي‌بن حسين و در دفتر نظارت همگاني ديدار چهره به چهره با مردم  عزيز لار و لطيفي داشته باشيم كه به سوالات  مطرح شده نيز پاسخ داديم.

*)با تشكر از هفته‌نامه ميلاد لارستان

مصاحبه از: عشرت جهانديده

 

 

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۹:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین