پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۰ق.ظ
::آخرین مطلب 30 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه لارستان برگزار نمی‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان با اشاره به شرایط شیوع كرونا گفت: امسال به‌منظور حفظ سلامتی هم‌وطنانمان، مراسم تحویل سال نو در بقاع متبركه لارستان برگزار نخواهد شد…

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان با اشاره به شرایط شیوع كرونا گفت: امسال به‌منظور حفظ سلامتی هم‌وطنانمان، مراسم تحویل سال نو در بقاع متبركه لارستان برگزار نخواهد شد و برگزاری هرگونه مراسم نیز در این اماكن مقدس ممنوع است.

محمد قاسم پور در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان، با اشاره به در پیش‌رو بودن عید باستانی نوروز اظهار داشت: همه ساله حضور شاهد خیل عظیم ارادتمندان اهل‌بیت(ع) برای آغاز کردن سال نو در امامزادگان و بقاع متبرکه لارستان بودیم که متأسفانه امسال با توجه به اینکه برگزاری این مراسم مستلزم حضور مردم و ازدحام جمعیت در حرم‌های مطهر است، این مسئله در شرایط فعلی کشور و شیوع ویروس کرونا می‌تواند تهدیدی جدی برای سلامت عموم هم‌وطنان عزیز باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه برپایی هرگونه مراسم اعم از، ادعیه، عزاداری، مراسم سال تحویل و غیره در بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی ممنوع است، افزود: بقاع متبرکه سراسر لارستان تعطیل هستند و برگزاری هرگونه مراسم نیز ممنوع خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان تصریح کرد: طرح آرامش بهاری که هرساله با فعالیت‌های پررنگ فرهنگی و مذهبی در سطح بقاع متبرکه لارستان برگزار می شد، با توجه به شرایط موجود، این ویژه برنامه در ایام نوروز امسال برگزار نمی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و توجیح خدام و هیات امنا بقاع متبرکه در خصوص بیماری کرونا صورت گرفته است، ادامه داد: کلیه بقاع متبرکه لارستان پیش از تعطیلی، ضدعفونی و گندزدایی شده است.

وی تأکید کرد: بطور قطع هیچ گونه پذیرش مسافر نوروزی در هیچ کدام از بقاع متبرکه لارستان چه در محوطه و چه در زائرسراها نخواهیم داشت.

قاسم پور با بیان اینکه با توجه به تشکیل قرارگاه فرهنگی مبارزه با کرونا به پیشنهاد و محوریت امام جمعه لارستان، این اداره قصد دارد برنامه های مجازی برگزاری ادعیه و زیارت مجازی را در بقعه میر علی ابن حسین(ع) در ایام الله پیشرو برگزار کند، خاطر نشان کرد: به محض آماده شدن زیرساختها مشروح برنامه ها را اعلام می کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لارستان اضافه کرد: از همشهریان عزیز تقاضا می کنیم، با احترام به سلامت خود و دیگران و توجه به توصیه‌های بهداشتی متخصصین به کمپین سراسری «در خانه بمانیم» بپیوندند و آغاز سال نو و بهار طبیعت را در کنار خانواده‌های خود سپری کنند تا با همکاری و همدلی یکدیگر بتوانیم سلامت و آرامش را در جامعه برقرار کنیم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۷:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین