سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

بکارگیری تمام ظرفیت های لارستان برای استقبال از مسافران نوروزی

مسوولان باید با بکارگیری تمام ظرفیت های لارستان برای استقبال از مسافران نوروزی آماده شوند. به گزارش میلاد لارستان، حالا دیگر در این کمتر از یک ماه دیگر باقیمانده تا…

مسوولان باید با بکارگیری تمام ظرفیت های لارستان برای استقبال از مسافران نوروزی آماده شوند.

به گزارش میلاد لارستان، حالا دیگر در این کمتر از یک ماه دیگر باقیمانده تا عید نوروز، همه استان‌ها و شهرها به‌ویژه شهرهای گردشگرپذیر در حال تدارک دیدن برنامه‌ها و فعالیت‌هایی برای استقبال از مسافران نوروزی هستند.

لارستان بدلیل قرار داشتن در گذرگاه پرتردد استان‌های فارس و هرمزگان، خواسته یا ناخواسته در زمره شهرهای مسافرپذیر قرار گرفته است.

لارستان با برخورداری از جاذبه‌های رنگارنگ گردشگری و تجاری، با فراهم کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز در آستانه سال جدید، باید آماده میزبانی شایسته از مسافران نوروزی باشد.

لارستان با ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، می‌تواند یکی از مناطق قابل توجه گردشگری در کشور باشد که به واسطه قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب، معبر گردشگری محسوب شود و این مهم نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش مسئولین است.

بالا بردن ضریب ایمنی در جاده‌ها، توجه ویژه به بهداشت و سلامت در مراکز پذیرایی و اقامتی، تسریع و تسهیل در امداد و نجات در محورهای اصلی و فرعی و همچنین تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی میهمانان نوروزی باید در اولویت کاری دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

ایجاد آمادگی در مدارس، مساجد و سالن‌های سرپوشیده ورزشی برای پذیرایی از مسافران، نظافت عمومی، زیباسازی شهری و ایجاد حال و هوای استقبال نوروزی در شهرها و روستاها، افزایش علائم راهنمایی رانندگی و هشدار دهنده، نظارت محسوس و نامحسوس بر واحدهای صنفی و عرضه کننده مواد غذایی از دیگر مواردی است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان ضرورت انجام برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی به ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری و تجاری  لارستان را دوچندان می‌کند.

میراث فرهنگی، شورا و شهرداری باید در شناساندن ظرفیت های لارستان تلاشی دو چندان داشته باشند. دعوت از مسافران عبوری برای بازدید و ماندگاری در شهر لار باید به اشکال مختلف نظیر نصب بنرهای معرفی اماکن گردشگری و تجاری در ورودیهای شهر مدنظر باشد.

لار می‌تواند مقصد گردشگری خوبی برای هموطنان در عید نوروز باشد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین