پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

اندر احوال کرونا در فرانسه از زبان دانشجوی لارستانی ساکن پاریس

این روزها بازار کرونا داغ داغ است. این ویروس منحوس طبق آخرین آمار به  ۱۸۹ کشور در دنیا سرایت کرده و بیش از ۳۰۸ هزار نفر را مبتلای خویش ساخته…

این روزها بازار کرونا داغ داغ است. این ویروس منحوس طبق آخرین آمار به  ۱۸۹ کشور در دنیا سرایت کرده و بیش از ۳۰۸ هزار نفر را مبتلای خویش ساخته است. از سوی دیگر اگرچه مرکز این ویروس از آسیای پرجمعیت شروع شد، اما اکنون اروپا آمار بیشتری از مبتلایان به آن را به خود اختصاص داده است.

میلاد لارستان بر آن شد تا به منظور آشنا شدن مخاطبان با فضای کرونایی جامعه اروپا و همچنین نحوه خدمات رسانی کادر درمانی، برخورد مردم با مسائل بهداشتی، قرنطینه و … مصاحبه های کوتاهی با لارستانی های مقیم چند کشور اروپایی ترتیب دهد. دومین مصاحبه با یکی از دانشجویان لارستانی در حال تحصیل در کشور فرانسه  می باشد. فرانسه کشوری است که آمار مبتلایان حدود ۱۴۵۰۰ نفر بوده و  از جمله کشورهایی است که طبق امار جدید بروز شده سایت آماری مبتلایان به کرونا در حال حاضر هفتمین کشوری است که بیشترین مبتلایان به کووید۱۹ در آن مشاهده شده است.

 

آمار مربوط به یکشنبه ۲۲ مارچ ۲۰۲۰

این دانشجوی لارستانی در خصوص شروع شیوع ویروس و عملکرد دولت فرانسه  اظهار داشت: قبل از جریان ورود کرونا به ایران فرانسه حدودا ده روز درگیر این مسئله بود که به صورت محدود مدتی کم مردم مسائل بهداشتی را رعایت میکردند. وقتیکه ایران درگیر کرونا شد و رفته رفته در سایر کشورها نیز این مسئله مشاهده شد در فرانسه نیز این مسئله مجدد رشد کرد ولی مردم و دولت اصلا موضوع را جدی نگرفته و مسائل پیشگیری و بهداشتی را رعایت نمیکردند.

وی در خصوص مواد ضدغفونی و  نایاب شدن آن نیز می گوید: اوایل مواد و وسایل ضد عفونی کننده و بهداشتی یافت میشد ولی کم کم به دلیل تقاضای مردم توزیع ابتدا محدود و سپس قطع شد چرا که دولت خواستار انتقال تمامی این وسایل اعم از ژل ماسک دستکش و حتی الکل به مراکز درمانی بوده  و داروخانه ها میگفتند این تجهیزات را نداریم و نمی آوریم. در این شرایط مردم به تهیه و ساخت وسایل بهداشتی در خانه هایشان جهت مصرف خانگی روی آوردند.

اما همچنان زندگی عادی در شهر جریان داشت تا اینکه مکرون رئیس جمهور فرانسه  در بیانیه ای تعطیلی تمام مدارس و دانشگاهها را اعلام نمود. پس از این بیانیه مردم بیشتر احساس خطر کردند و مراکز اداری نیز سعی کردند دورکاری کنند.

در اواخر هفته قبل نیز به دلیل ترس از قرنطینه مردم زیادی به فروشگاه های سطح شهر هجوم آوردند و اقلام خوراکی و بهداشتی ماندگار را بیش از نیاز و مایحتاج خود خریداری کردند که این امر منجر به خالی شدن محصولات فروشگاهها شده و باعث درگیری هایی هم شد و به همین دلیل پلیس وارد عمل شد.

نکته دیگری که این دانشجوی لارستانی به آن اشاره می کند اینکه است با توجه به بارندگی زیاد در کشورهای اروپایی، اگر روزی هوا آفتابی باشد مردم از این آفتاب استقبال کرده و بیرون از خانه میروند. با وجود تمام هشدارها و اخطارهای زیاد، در یکی از روزهای هفته گذشته هوای پاریس آفتابی شده و حجم زیادی از مردم به پارک رفته و در کنار رود سن تجمع کردند. همین امر موجب شد تا در همان روز آمار مبتلایان به کرونا هزار نفر افزایش یابد لذا مکرون مجدد سخنرانی نموده یک  و قرنطینه ابتدایی را به مدت ۱۵ روز اعمال نمود و تمامی مرزها نیز بسته شده است.

وی در خصوص این قرنطینه می گوید: فرنطینه مذکور از نوع نظامی است و مردم مجبور هستند در خانه بمانند مگر در موارد ضروری مانند خرید مایحتاج، وسایل درمانی، از طرفی یک سری فایلها و پیام برای همه مردم ارسال شده که حاوی فرمهای خروج از منرل است. هر کس که قصد خروج از منزل دارد باید این فرم را بهمراه دلیل خروج و مدرک شناسایی داشته باشد و در غیر اینصورت اگر با پلیس مواجه شوتد جریمه میشود.

وی در پایان در خصوص کمک مردم به هم نوعان خود نیز می گوید: در این کشور هر کسی به فکر خودش است و خبری از کار جهادی و داوطلبانه نیست.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۹:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اندر احوال کرونا در فرانسه از زبان دانشجوی لارستانی ساکن پاریس”

  1. لاری. واینگونه. اخبارها........ گفت:

    امار فوتی ها در ایران. به. نسبت. مبتلایان. بسیار. زیاد. است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین