پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

ذخیره‌سازی 12 میلیون مترمکعب آب باران در سدهای لارستان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از ذخیره‌سازی ۱۲ میلیون مترمکعب آب ناشی از بارندگی‌های اخیر در سدهای این شهرستان خبر داد.

 

منصور رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با ابراز خرسندی از نزول چندمرحله‌ای بارش باران در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری اظهار داشت: طی بارش‌های اخیر به میزان نزدیک به ۱۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سدها و پروژه‌های آبخیزداری موجود در لارستان ذخیره‌شده است.

وی با نام بردن از انواع سدها و سازه‌های آبخیزداری لارستان، افزود: عمده سدهای موجود در لارستان از نوع بندهای خاکی،  بندهای سنگ و ملاتی و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان در پاسخ به این سؤال که کدام سد بیشترین آب را در بارندگی‌های اخیر در خود ذخیره کرده است، تصریح کرد: بند خاکی روستای «فرشته جان» واقع در بخش جویم لارستان حدود ۲ میلیون و نیم مترمکعب آب را در خود ذخیره کرده است.

این مسئول درباره آسیب‌دیدگی پروژه‌های آبخیزداری لارستان طی این بارندگی‌ها، اضافه کرد: خوشبختانه هیچ نوع گزارشی مبنی بر تخریب یا آسیب به پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان ارسال نشده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین