یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 42 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

عمل های غیر اورژانسی در لارستان لغو شده است

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان، گفت: عمل های غیر اورژانسی در لارستان لغو شده است. به گزارش میلاد لارستان، دکتر محمدهادی شمسایی در گفت و گو با روابط عمومی…

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان، گفت: عمل های غیر اورژانسی در لارستان لغو شده است.

به گزارش میلاد لارستان، دکتر محمدهادی شمسایی در گفت و گو با روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه و همچنین گرامی داشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از اقدامات معاونت درمان این دانشکده در خصوص مقابله با ویروس کرونا ارائه کرد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهارداشت: از نخستین ساعات اعلام مورد مثبت کرونا در ایران، کارگروه بحران در بیمارستان امام رضا(ع) لارستان تشکیل شد که آن کارگروه با حضور رئیس دانشکده، معاونان، رئیس بیمارستان امام رضا(ع) و نماینده اورژانس در یکم اسفندماه تشکیل جلسه داد و تصمیماتی از جمله چک کردن مسافران در مبادی ورودی شهر نخستین بار در این کارگروه مطرح شد.

وی با بیان اینکه تهیه بروشورهایی برای آموزش و توزیع آن در مبادی وروردی از دیگر تصمیمات ابتدایی کارگروه پس از نخستین جلسه خود بوده است تصریح کرد: قبل از مطرح شدن کرونا بنابر وظیفه جلساتی از جمله جلسه ای با خانم دکتر خلیل آزاد متخصص عفونی در ۲۶ بهمن تشکیل شد و کارکنان درمانی از ۴ بیمارستان و هچنین کارکنان غیردرمانی از جمله نگهبانی، پذیرش و خدمات در این جلسات که با موضوع نحوه مواجهه و مراقبت از بیماران مشکوک به کرونا برگزار شده بود حضور داشتند.

دکتر شمسایی تصریح کرد: در این مدت دستورالعمل های وزارت خانه به بیمارستان ها ابلاغ شده و جلساتی را با مسئولان آن بیمارستان ها داشته ایم.

معاون درمان انشکده علوم پزشکی لارستان افزود: به روسای بیمارستان گفته شد که بر حسب دستور، یک بخش از هر بیمارستان باید تخلیه شود و به بیماران کرونایی اختصاص یابد حتی اگر بیمار کرونایی نداشته باشید.

وی با اشاره به فاصله بین بیمارستانها و دشواری رفت و آمد خاطرنشان کرد:با اختصاص یک بخش در هر بیمارستان توانستیم از انتقال بی مورد بیماران به بیمارستان دیگر جلوگیری کنیم مگر مواردی که برای انجام CT از بیمارستان امیدوار اوز به بیمارستان امام رضا(ع) لار بیایند و مجدد برگرند و یا اینکه بیمار نیاز به خدمات ICU داشته باشد و ناچار به انتقال بیمار باشیم.

دکتر شمسایی با اشاره به لغو عمل های غیر اورژانسی در هر ۴ بیمارستان برای حفظ پرسنل و کارکنان و نیز جلوگیری از شیوع بیماری و خستگی مفرط تصریح کرد: برخی بیماران مبتلا به کرونا ممکن است بدون علامت باشند و چنانچه یکی از بیماران نیازمند عمل جراحی غیر اورژانسی بدین صورت مبتلا بوده باشد، آن را به دیگران منتقل می کند و این سبب می شود کادر درمانی که برای درمان بقیه به آنها نیاز داریم نیز در معرض بیماری باشند.

وی ضمن تقدیر از دکتر کریمی بخاطر رایزنی در راستای تامین وسایل حفاظت شخصی از شیراز و تهران گفت: تعدادی لوازم و تجهیزات محافظتی از وزارت خانه تامین شد، بخشی را دانشکده خریداری کرد و بخشی را خیرین تامین کردند که در این زمینه نباید مشارکت خوب خیرین نادیده گرفته شود.

معاون درمان دانشکده درخصوص کمک های وزارت بهداشت هم تصریح کرد: وزارت بهداشت نیز کمک هایی داشته اما قاعدتا با توجه به اینکه لازم است به همه کشور کمک کند، به شهرستان و استان هایی که بیماران بیشتری دارد خدمات بیشتری نیز ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه سهمیه هایی که به هر دانشکده تعلق میگیرد بر اساس آمار برخی سامانه هاست خاطرنشان کرد: پر کردن سامانه هایی که تعداد بیماران و وضعیت بیماران را به وزارت اعلام می کند از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.

دکتر شمسایی با بیان اینکه جلسات کمیته بحران همچنان ادامه دارد گفت: این اواخر یا هرروز یا با فاصله یک روز کمیته بحران تشکیل جلسه داده تا تصمیمات لازم را اتخاذ کند و گزارش کارهای انجام شده ارائه شود و سپس به سمع فرماندار و سایر اعضای شورای تامین برسد.

معاون درمان دانشکده با اشاره به برگزاری نخستین ویدئو کنفرانس داخلی در دانشکده بیان کرد: برای جلوگیری از ترددی که هم دشوار بوده و سبب خستگی می شود و هم ممکن است باعث بروز عفونت و آلودگی باشد، برای اولین بار جلساتی را با بیمارستان ها بصورت ویدئو کنفرانس در دانشکده برگزار کردیم و در خصوص برنامه ریزی ایام تعطیلات نوروز و مدیریت بهتر بیماران….کرونایی بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه در ایام عید و قبل از آن از بیمارستان ها بازدید کرده ایم گفت: نحوه استفاده از وسایل و نحوه خدمات رسانی به بیماران به همه بیمارستان ها اعلام شده و در جهت ارتقا کیفیت ارائه خدمات به بیماران از این نکات استفاده می شود که البته ما این موارد را در ادامه پایش می کنیم.

دکتر شمسایی از تعیین یک فوکال پوینت (فردی که به عنوان مرجع در منطقه عمل کند)خبرداد و گفت: نمونه های ارسالی به شیراز و درمان های لازم را با هماهنگی های مورد نیاز و با ارتباط با متخصص حاضر در شیراز به تایید خانم کتر خلیلی آزاد می رسد.

وی خاطر نشان کرد: داروی هایی که برای درمان بیماران کرونایی استفاده می شود کم است لذا استفاده از دارو با نظارت دقیق معاونت درمان کنترل شده که به سبب آن بیمارانی که واقعا نیازمند هستند دارو را میگیرند اما از مصرف بی رویه هم جلوگیری می شود تا منطقه به سرنوشت برخی مراکز درمانی در کمبود دارو دچار نشود.

دکتر شمسایی کار پزشکان و پرستاران بخش کرونا را اقدامی جهادگونه دانست و گفت: ما قدردان زحمات آن ها هستیم و سعی کردیم از نظر معنوی و مادی به آنها کمک کنیم که در این راستا با ارائه لیستی از کارکنانی که مرتبط با بیماری هستند به وزارت مبلغی هرچند ناچیز را توانستیم برای این پرسنل اختصاص دهیم.

وی با اشاره به کمک مادی و معنوی خیرین تصریح کرد: جا دارد از همه خیران و نیک اندیشان بابت حمایت های بی دریغشان از پرسنل تشکر کنم و بخواهم که این روند را ادامه دهند چراکه برخی از پرسنل ما داوطلبانه در این بخش فعالیت دارند.

دکتر شمسایی با اشاره به کمبود نیرو و فشارهایی که به پرسنل وارد شده است گفت: قراردادی از طریق دفتر پرستاری دانشکده با نظارت رئیس دانشکده تنظیم شده که با این روش میخواهیم نیروهای جدید را جذب کرده تا قدری از فشار کاری نیروهای ما کاسته شود.

وی با اشاره به همکاری با سایر نهادها در زمینه مقابله با کرونا گفت: جلسات متعددی با فرماندار و نهادهای نظامی و انتظامی داشته ایم و در داخل دانشکده نیز با معاونت بهداشتی و معاونت غذا و دارو همکاری نزدیکی داریم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان تصریح کرد: تب سنجی های مبادی ورودی شهر مشترکا از پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی و معاونت بهداشتی هستند که البته نیروهای مردمی و سپاه نیز به کمک آمده اند.

وی افزود: تعطیلی بسیاری از اصناف و همچنین تعطیلی نماز جمعه که در کشور بی سابقه بوده همه همکاری نهادهای مختلف را لازم داشته که با حسن توجه مسئولان این اتفاق افتاد و مراسمات مذهبی و حتی جشن و شادی نیز به زمان دیگری موکول شد.

دکتر شمسایی با بیان اینکه این ویروس از راه تماس نزدیک منتقل می شود گفت: کرونا در همه به یک شکل بروز نمی کند و گاهی اصلا شخص متوجه بیماری خود نمی شود لذا حتما باید در خانه بمانیم تا اگر بیماریم و متوجه نیستیم، به سبب ناقل بودن به افرادی که مستعد بیماری بصورت حاد هستند منتقل نکنیم.

وی با بیان اینکه در لارستان مرگ و میر ناشی از کرونا تنها یک مورد بوده است گفت: اگر به نقاط دیگر کشور و دنیا نگاه کنیم متوجه می شویم که چقدر در خانه ماندن و اجتناب از حضور در ازدحام اهمیت دارد.

دبیر مقابله با بیماری کرونا گفت: همکاران ما در بیمارستان ها به شدت تحت فشار کاری و روحی هستند و از طرفی بخاطر حضور در اماکن پرخطر، به منازل و شهرهای خود برنگشته اند تا مبادا سایر خانواده یا افراد را مبتلا کنند.

وی افزود: از اهالی شریف و محترم منطقه درخواست دارم یک ماه مساله در خانه ماندن و توصیه های بهداشتی را بطور جدی رعایت کنند تا زنجیره بیماری شکسته شود و بتوانیم بیماری را بهتر کنترل کنیم چرا که هرچه بیمار کمتری به بیمارستان مراجعه کند احتمال درگیری پرسنل کمتر شده و توان خدمات رسانی بهتر برای سایر بیماران افزایش می یابد.

معاون درمان با اشاره به اینکه تنها دو متخصص عفونی در منطقه داریم که چنانچه این افراد یا سایر پزشکان مرتبط با این بیماری درگیر شوند ما نیروی جایگزین نداریم خاطرنشان کرد: ما واقعا با کمبود نیرو مواجهیم و چنانچه بیماری کادر درمانی را درگیر کند با مشکل جدی مواجه میشویم و خدمات تخصصی پزشکی خارج از عهده سایرین بوده و قابل جایگزینی نیست.

وی در خصوص برخی تجهیزات و اقلام بهداشتی بیمارستانی مورد نیاز که تهیه شده عنوان کرد: بالغ بر ۳هزار ۷۰۰ جفت دستکش لاتکس، ۶۵۰ دست لباس، ۵۵۰ عدد گان، ۵۰ عدد شیلد، ۴۰۰ جفت روکفشی . ۴۰۰ عدد کلاه تهیه شده است.

دکتر شمسایی در خصوص ماسک و محلول ضدعفونی نیز افزود: بالغ بر ۸ هزار و ۶۰۰ عدد ماسک ساده و ۲ هزار ۸۰۰ عدد ماسک ان۹۵ تهیه شده و محلول ضد عفونی کننده ۱۲۵ سی سی ۲۰۰ عدد،الکل هندراب پمپی ۴۰ عدد و محلول ضدعفونی کننده(هندراب+الکل) نیز ۷۶۰ لیتر تاکنون تهیه شده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۳:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین